lieflijke
door lieflijke Apr 24, 2010 om 21:59
Computers & telefonie

Printer van off line naar online

zo maar zonder meer staat de printer weer op off line, het is mij nog nooit gelukt dat te veranderen naar on line, alle knoppen geprobeerd, en waarom gebeurt het eigenlijk, niets dan ellende!

ik heb een asus laptop met windows 7, en een hp deskjet f300 series printer.

wie weet raad?

lieflijke

192708 17 Rapporteer

dirck
door dirck - Apr 25, 2010 om 11:35
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo lieflijke,

Heb je wel de Microsoft Windows 7 drivers geïnstalleerd voor jouw printer op je Windows 7 laptop?

Op de HP site kun je deze printerdrivers + software downloaden.

HP Deskjet F370 alles-in-een printer/Microsoft Windows 7 (32-bit)

Dan selecteer je deze: Software en drivers met volledige functionaliteit voor HP Deskjet en Officejet

Groet, Dirck

Ps: als je printer Offline aangeeft, heb je dan de printer aan of uit staan?
Als mijn HP printer uitstaat, dan staat er Offline, zet ik de printer vervolgens aan, dan pas komt er Gereed te staan.

lieflijke
door lieflijke - Apr 25, 2010 om 20:37
153 Antwoorden / 59 Vragen

ja, van internet gehaald, voor w7. hij deed het prima, maar ik ken dit verschijnsel wel, het gebeurt wel vaker, opeens op off line, en eigenlijk zomaar opeens ook weer on line. (waarom zit dit er eigenlijk op? online, en als je 'm niet wil gebruiken zet je de printer gewoon uit, of niet?) bij eerdere computers.
als ik op off line druk, krijg ik een ander venster waar een evt printopdracht staat, met of zonder opdracht, aan de 'status' kan ik niets veranderen door daar op te drukken.
het enige wat ik kan doen, misschien, is alles verwijderen en opnieuw er op zetten, maar kost veel tijd omdat het een fors programma is, gebruik zelf liever de verkorte versie.
ik zag er veel vragen over op internet en kreeg tot nu toe alleen jouw antwoord, dus misschien een groot onoplosbaar en vreemd probleem?

groeten, lieflijke

lieflijke
door lieflijke - Apr 25, 2010 om 22:55
153 Antwoorden / 59 Vragen

oh ja, die printdiagnose, dat hulp programma..ik ga morgenochtend meteen kijken.. en dat andere ook!
dank je wel!

lieflijke

jantom
door jantom - Apr 26, 2010 om 13:53
377 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een HP-printer en die is verbonden via een USB-kabel met de computer.
De printer gaat offline als de printer wordt uitgeschakeld en/of de USB-stekker wordt verwijderd.
Ik meen dat ik ook eens een opmerking op het scherm zag van het offline zijn van de printer (terwijl hij wel verbonden is en aanstaat) maar als ik dan een afdruk wil maken reageert hij wel. Maar ik print slechts een paar keer per jaar dus het staat me niet geheel bij. Vergeving.

pk49
door pk49 - Apr 26, 2010 om 21:24
243 Antwoorden / 2 Vragen

na aankoop van een HP drie-in-een printer was het een en al ellende met mijn Dell desktop komputer.De HP software gaf probleem op probleem.Van de drie funkties van de printer werkte er steeds een of twee niet.Na het raadplegen van diverse fora kwam ik tot de konclusie alle Hp software te verwijderen en de ingebouwde software van Windows XP te gebruiken voor de HP drie-in-een.En je raadt het al:alles werkt nu perfect,nooit loopt de zaak nu vast en de scanner werkt weer.Ik mis natuurlijk wel enkele specifieke HP extra's zoals tekstherkenning.Maar de Hp werkt tenminste weer uitstekend.

vr1944
door vr1944 - Apr 27, 2010 om 11:43
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo ,

Heb je het al opgelost?Eerst even kijken of de printer 2x staat bij .Dit kun je zien bij :confugiratiescherm>dubbelkik op apparaten en printers. Anders de software van je printer te verwijderen en de printer uit te zetten.Verwijder de printer(s) ook bij config> dubbelklik op apparaten en printers.Daarna de pc opnieuw opstarten en de printer aanzetten.De printer wordt dan automatisch geinstalleeerd met de nieuwste drivers.

vr1944
door vr1944 - Apr 27, 2010 om 11:46
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pk49 schreef op maandag 26 apr 2010, 21:24]na aankoop van een HP drie-in-een printer was het een en al ellende met mijn Dell desktop komputer.De HP software gaf probleem op probleem.Van de drie funkties van de printer werkte er steeds een of twee niet.Na het raadplegen van diverse fora kwam ik tot de konclusie alle Hp software te verwijderen en de ingebouwde software van Windows XP te gebruiken voor de HP drie-in-een.En je raadt het al:alles werkt nu perfect,nooit loopt de zaak nu vast en de scanner werkt weer.Ik mis natuurlijk wel enkele specifieke HP extra's zoals tekstherkenning.Maar de Hp werkt tenminste weer uitstekend.Deze tool kun je appart installeren vanaf je cd rom.

dirck
door dirck - Apr 27, 2010 om 14:39
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo lieflijke,

Op de HP site staan een aantal oplossingen, bekijk deze eens op je gemak:

De melding 'Printer is offline' verschijnt op de computer en het via USB aangesloten apparaat drukt niet af in Windows 7

Probeer ook eens het "HP hulpprogramma voor printdiagnose" programma.
Die kun je hier vinden:
HP hulpprogramma voor printdiagnose

Groet, Dirck

lieflijke
door lieflijke - Apr 27, 2010 om 14:49
153 Antwoorden / 59 Vragen

ik zie nu dat hij inderdaad reageert op het uit en aanzetten van de printer,(met off line en gereed) en daar dus niet adequaat op reageert. de printer aanzetten voordat je het eh het printprogramma start helpt ook, dus uit en aanzetten buiten het gebruik om. eerst de printer aan, dan pas het printerprogramma aanklikken. dat helpt bij mij goed, zie ik nu. en kijken of hij inderdaad op gereed staat.

bedankt, lieflijke

zi
door ziggo user - Apr 15, 2013 om 20:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

met een printer probleem helpt het vaak om de reeds geinstalleerde drivers te verwijderen, dan opnieuw opstarten.
daarna de goede drivers downloaden.
de printer aansluiten met usb kabel, en uiteraard aanzetten.
dan rustig wachten tot de driver geinstalleerd is, ga desnoods iets anders doen een aantal minuten, maar doe niets ermee, haal zeker de usb er niet uit want dan verstoor je de installatie.
als de driver geinstalleerd is, kun je printen en staat de printer gewoon online.
zorg dat je met een probleem printer altijd dezelfde usb poort gebruikt, dan voorkom je in elk geval dat je weer opnieuw de driver moet installeren.

lieflijke
door lieflijke - Mar 16, 2014 om 13:09
153 Antwoorden / 59 Vragen

jaren later kampte ik weer met het zelfde probleem: USB stekker er uit getrokken en hij doet het niet meer, zelfde HP printer, andere laptop, wel Windows 7. de scandoctor heet nu

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?cc=nl&lc=nl&dlc=nl&jumpid=ex_r4155/hho/ipg/ccdoc/printer_diag/&softwareitem=mp-126353-1

en heeft de problemen opgelost, van OFFLINE (waarom zit het er op?, vroeg ik mij nu vuurspuwend nog steeds af) naar ONLINE/GEREED en de eerste in de afdruk-rij weghalen. (ook al kon dat nu wél in het gewone programma, JOEHEE)

lieflijke

door lieflijke - Mar 16, 2014 om 13:10
153 Antwoorden / 59 Vragen

ik bedoel

lieflijke ;-)

lieflijke
door lieflijke - Mar 16, 2014 om 13:13
153 Antwoorden / 59 Vragen

ik weet niet hoe het moet een nette link invoeren sorry

diumenge
door diumenge - Mar 16, 2014 om 14:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=lieflijke schreef op zondag 16 mrt 2014, 13:13]ik weet niet hoe het moet een nette link invoeren sorryJe doet het bijna goed, alleen je hebt geen tekst geplaatst tussen twee set van vierkante haakjes.

Het is (ik gebruik nu even accolades ipv haakjes): {url=het adres}tekst{/url}

Dan krijg je dus:

[quote=lieflijke schreef op zondag 16 mrt 2014, 13:10]ik bedoel
LINK

lieflijke ;-)

lieflijke
door lieflijke - Mar 17, 2014 om 12:00
153 Antwoorden / 59 Vragen

dank je wel, dus alleen de link invoegen was niet genoeg.... dank je wel ha ha!

HP PRINT EN SCAN DOCTOR

dit is een test/ of ik het goed heb gedaan en of het de goede link is...

lieflijke

wijkensis
door wijkensis - Jun 5, 2015 om 13:24
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dag Lieflijke,

Met veel dingen is het goed om van het algemene naar het bijzondere te denken.
Ik heb met mijn labtop (acer) / wind.visa en printer (HP ENVY) hetzelfde probleempje
gehad.
Ik heb mijn printer achter me staan op een documentkast en (hoewel deze printer ook
draadloos kan fungeren) ben ik toch de voorkeur gegeven aan een usb verbinding via een
kabel van 5mtr, omzo langs de muren (mijn bureau staat tegenover de printer waar ik met mijn rug naartoe zit) de verbinding te krijgen.

Bij alle vorige printers was dit ook zo (HP 4500, Canon 8150) en had geen problemen.
In die printers zit geen USL (werkend geheugen) en gebeurt dit door dat van de pc.
In de HB ENVY, echter zit dat wel, en kan dus zelf van alles berekenen.
Daartoe bleek het wel nodig te zijn om een signaal versterker in het kabel traject te plaatsen.
Ook contole op kabelbreuk (niet zichtbaar van buiten) kan wel eens helpen.
Tenslotte is er met labtops het euvel van de verdeling van de sloten (usb ingangen).

De processor (het reken/geheugen hart) van een labtop heeft veel koeling nodig, en daar schiet
het ingebouwde ventilatortje snel tekort; oververhitting; het systeem schakeld dan automatisch uit.
Dus een externe ventilator = 1 usb-poort bezet; de muis: usb 2, event. bluetooth, memorystick,
externe harddisc, = usb 3.....en dan de printer usb 4 = alles bezet.....dat geeft wel eens conflict
en je pc gaat dan zoeken naar preoriteiten waarbij de printer wel eens op een lag pitje word gezet.
Het eigen willetje van de printer gaat dan ook slapen.
Als dan een printopdracht word gegeven, gaat die info in "de wachtrij" (printer off line) en gebeurt pas iets als je de usbplug even uit je labtop haald (de bliebjes voorbij laat gaan (officieel off line)
en daarna de plug weer terug plaatst.
(nu komen de "on-line bliepjes") en gaat de printer (wakker geworden) aan het werk.

Tja, het zal in het aard van het beestje zitten, maar nu ik weet waaraaan het ligt, neem ik er
genoegen mee.
Dit type printer maak bijzonder scherpe afdrukken, en daar wil ik best wat ongemak voor accepteren.

edrick3
door edrick3 - Jun 5, 2015 om 13:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wijkensis,

Al eens naar de datum van dit topic gekeken?
(maar wellicht hebben anderen er nog iets aan)

Met vr.gr.