mo
door mornaa Feb 28, 2007 om 09:11
Computers & telefonie

Probleem met eindafrekening Orange

Op 31 oktober 2006 is mijn internetabonnement (van rechtswege) beeindigd bij Orange. Ik ben overgegaan naar Tiscali. In november schrijft Orange € 25,70 af. Waarvoor weet ik niet, want ik heb geen factuur per post ontvangen. Het online bekijken van de factuur is niet meer mogelijk omdat mijn account niet meer actief is. Ik heb het bedrag door mijn bank laten terugstorten. Hetzelfde in december. Bedrag wederom laten terugstorten. In januari krijg ik eindelijk een brief van Orange dat er nog een factuur openstaat en dat ze mij daar per e-mail over hebben geïnformeerd. Maar die mail heb ik dus nooit kunnen lezen omdat mijn account niet meer actief was. (Dat zouden ze toch moeten weten!) Verder onvriendelijke toonzetting en dreigen met stopzetten abonnement (!) en extra kosten. Om het probleem op te lossen naar Orange gebeld a 45 cent per minuut.  Uitgelegd dat ik best wil betalen voor iets dat ik heb afgenomen, maar dat ik wel wil weten waarvoor. Afgesproken dat er per post een factuur wordt verstuurd, waarna ik tot betaling zou overgaan. Zo gezegd, zo gedaan. Factuur ontvangen, gecontroleerd en betaald. Einde verhaal? Helaas niet! Er volgt opnieuw een brief van Orange dat het bedrag met € 50,- is verhoogd voor het blokkeren van mijn abonnement! En dat terwijl het abonnement al in oktober (van rechtswege) is beeindigd! Ik heb toen een brief naar Orange gestuurd dat ik niet accoord kan gaan met hun vordering en ook uitgelegd waarom niet. Geen reactie! Althans niet van Orange. Gisteren opeens een brief van Intrum Justitia met het verzooek om voor 3 maart even € 112,17 te betalen! Dit wil ik niet, want ik ben het er niet mee eens!


Hoe kan ik nu het beste handelen? Contact opnemen met Orange? Met Intrum Justitia? Met beide? Moet ik om verdere verhoging te voorkomen wel betalen ook al ben ik het niet eens met de vordering? Graag advies! Alvast bedankt! 

374 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lexus1979
door lexus1979 - Feb 28, 2007 om 09:35
13 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik zou als eerste een aangetekend schrijven naar Orange sturen met daarin een kopie van je beeindiging contract en bewijs van betaling.Ook de uitleg dat je die mail nooit ontvangen kan hebben aangezien zij jou account beeindigd hebben wegens contractbeeindiging.


Aan Intrum hoef je geen bewijzen te overleggen, die doen daar niks mee aangezien zij alleen de vordering proberen te innen voor Orange. Zij zullen ook geen verdere kosten in rekening brengen. Ik zou alleen even melden dat je ermee bezig bent, maar dan krijg je waarschijnlijk als antwoord "neem maar contact op met Orange"


Wettelijk gezien is het ook zo dat als jij een nota/vordering betwist, het bedrijf een uitstel moet geven zodat bedrijf/klant er met elkaar uit kunnen komen en alles uit kunnen zoeken.


Helaas heb je alleen telefonisch contact gehad, dus dat kan je dan niet als bewijs aanvoeren (tenzij kopie van tel.rekening)


De aanhouder wint! Succes!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer