o2
door o2 Nov 12, 2004 om 21:43
Computers & telefonie

Probleem met "hot-plug"

mijn pc heeft weer kuren het is een amd athlon 3000+ met een asrock moederbord en sata schijf.

als ik mijn pc normaal opstart werkt hij heel traag als ik in taakbeheer kijk zie ik bij prestaties dat deze tegen de 100 % zit ,

als ik bij processen kijk zie ik dat hot plug exe erg actief is als ik dat proces beeindig werkt pc weer een stuk sneller.

als ik via mijn amd sis cd de hotplug wil repareren lukt het niet en krijg ik de text "er is een fout opgetreden tijdens het laden van set upx.dll kan opgegeven module niet vinden"

hoe kan ik dit weer in orde krijgen en wat is precies de functie van de hot plug ?

526 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 13, 2004 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo O2

Er zijn een aantal backdoor virussen actief waaronder orpheus.A deze kopieert zichzelf als hotplug.exe naar je systeemmap, laat de virusscanner eens de pc scannen.

succes en groeten tuinfreak

ve
door verwijderd - Nov 13, 2004 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

virus scanner panda vind steeds geen virussen bij het scannen en deze is up to date

ve
door verwijderd - Nov 13, 2004 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ tuinfreak: welkom bij de '1000+ club'... ;-))

@ o2,

De kans is groot dat dit virus in één of meer herstelpunten van de functie Systeemherstel zit.
Deze herstelpunten worden opgeslagen in de systeemmap System Volume Information en deze map is ontoegangkelijk voor je antivirusprogramma.

Nou kan je in zo'n geval twee dingen doen, en de eerste is gewoon alle herstelpunten verwijderen, inclusief het virus.
De hele map System Volume Information wordt hierdoor verwijderd, na opnieuw opstarten van je PC wordt er een nieuwe map aangemaakt.
Dit heeft uiteraard het nadeel dat je al je herstelpunten kwijt bent.
Om dit te doen ga je als volgt te werk.
Rechtsklik op Deze Computer en kies Systeemherstel.
Zet een vinkje bij Systeemherstel op alle stations uitschakelen > Ok.
Start je PC opnieuw op en scan de PC met je antivirusprogramma.
Als je het virus hebt gevonden en verwijderd haal je het vinkje weer weg bij Systeemherstel op alle stations uitschakelen > Ok.

De tweede mogelijkheid is deze: je kunt je antivirusprogramma volledig toegang geven tot de map System Volume Information zodat hij alleen het virus kan verwijderen en de overige inhoud van de map bewaard blijft.
Hierdoor blijven de herstelpunten intact.
Ga als volgt te werk:
Ga naar extra > mapopties > weergave en haal het vinkje weg bij Beveiligde besturingssyteembestanden verbergen.
Scroll naar beneden en kies Verborgen bestanden en mappen weergeven > Ok.
Open nu de C:\schijf en daar zie je de map System Volume Information al staan.
Rechtsklik op deze map, kies Delen en beveiligen en zet een vinkje bij Van deze map een gedeelde netwerkmap maken.
Geef de map even een tijdelijke Sharenaam die korter is dan 12 tekens, bijvoorbeeld System Vol, dit wordt later weer hersteld.
Klik Ok en ga nu terug naar de map System Volume Information op de C:\schijf, hier staat nu een Share-handje onder.
Rechtklik nu op deze map en kies scannen met Panda Antivirus.
Als het virus inderdaad in deze map zit wordt hij nu gevonden en verwijderd.

Om de map te herstellen rechtsklik je weer op de map en kies je weer delen en beveiligen. Haal het vinkje weer weg bij Van deze map een gedeelde netwerkmap maken en klik Ok.
Als het is gegaan zoals ik verwacht dan is het virus nu verwijderd en je herstelpunten zijn bewaard gebleven.

Groet en succes,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2004 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tuinfreak, gefeliciteerd met de duizend-punten-grens.Wanneer krijg je nu je vierde ster?

ve
door verwijderd - Nov 13, 2004 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Enterprise, bedankt enterprise wel een erg piepklein clubje zo, waar blijft de rest..

@ Cats, ook bedankt, 4 sterren die hebben we niet denk ik...

@ O2, succes, laat nog even weten of het gelukt is.

groet tuinfreak

ve
door verwijderd - Nov 13, 2004 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou tuinfreak, die vierde ster zal niet zo lang meer op zich laten wachten hoor... :-)

E.