richardkrens
door richardkrens Jan 26, 2006 om 17:32
Computers & telefonie

Probleem met icoons jpg fotobestanden

kunt u mij helpen met mijn software probleem?
ik heb Windows XP (Engels)
het gaat om jpg fotobestanden die in mappen zijn opgeslagen.
als ik in de map 'view' aanklik kan ik onder meer kiezen uit
filmstrip - thumbnails - tiles - icons - list - details.

als ik filmstrip aanklik (in de view optie) krijg ik wel de volgorde
van filmstrip maar met allemaal dezelfde icoontjes van een zeilboot
met ondergaande zon

wanneer ik 'thumbnails' aanklik krijg ik allemaal dezelfde vergrote
icons te zien (als in de filmstrip) met ondergaande zon en de zeilboot

Normaal kreeg ik bij het aanklikken van de keuze 'thumpsnails' (in 'view)
van elke thumbnail een miniatuur plaatje te zien van wat er in de
thumpnail is opgeslagen.
Nu is dat niet meer mogelijk en moet ik elke opgeslagen icoon openen
omdat er nu niet te zien is welke foto zich in het icoon bevind.

aan de linkerzijde van de geopende map krijg ik onder 'picture tasks'
o.a. 'view as a slideshow' te zien die nu ook niet meer werkt.

ben zeer dankbaar voor de oplossing!
met vriendelijke groeten,
Richard krens

400 2 Rapporteer

gsm
door gsm - Jan 27, 2006 om 22:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo Richard,

Werkt het ook niet in een nieuw aangemaakte testmap, direct onder C:\   Zet daar even één plaatje neer en kijk of er een thumbnail gemaakt wordt in de thumbnail view mode.

Als het daar wel goed werkt, dan is er wellicht iets mis met de twee verborgen bestanden thumbs.db en ZbThumbnail.info.

In principe is dit probleem te herstellen met het terugzetten van een Systeemherstelpunt mits je nog weet op welke datum de fout is geïntroduceerd.
Via Start, Accessories, System workset kom je bij System recovery of System restore uit.

Er is ook een techtip van Microsoft en die vind je hier: MS KB

Vr.groeten,
GSM

richardkrens
door richardkrens - Jan 27, 2006 om 23:02
7 Antwoorden / 7 Vragen

beste GSM

uw antwoord was uitstekend. heb uw link naar ms opgevolgd

en het resultaat was verbluffend te noemen! ben heel erg blij!

chapeau !!

richard krens