Fe
door Ferschuur Feb 3, 2017 om 12:28
Computers & telefonie

Probleem met opzeggen Vodafone data-sim only

Vanochtend heb ik een aangetekende brief naar de directie van Vodafone gestuurd. Ik ben benieuwd of meer mensen onderstaande ervaring hebben:

Na diverse telefoontje en e-mails en klachten en tal van toezeggingen van Vodafone, is het Vodafone helaas nog steeds niet gelukt mijn abonnement te beëindigen met als resultaat dat ik wederom een aanmaning tot betaling ontving.

Op 31-03-2016 heb ik schriftelijk mijn abonnement op een sim only/data (nr 0625 X) per 07-09-16 opgezegd.

Aangezien ik geen bevestiging ontving heb ik uiteindelijk gebeld. Gemeld werd dat Vodafone geen opzegging had ontvangen. Uiteindelijk bleek mijn opzegging wel ontvangen en zou mijn abonnement per 10-11-16 stop gezet worden. Hierover heb ik een klacht ingediend, met als resultaat dat wederom ontkend werd dat mijn opzegging ontvangen was. Inmiddels bleef ik facturen ontvangen. Uiteindelijk weer gebeld en uw medewerker zei letterlijk “Ik heb uw opzegging voor mijn neus liggen, excuses, uw abonnement wordt beëindigd en uw betaalde facturen worden vanaf 07-09-16 terugbetaald”. Dit kreeg ik op ‘My Vodafone” bevestigd.

Tot mijn grote ergernis ontving ik in plaats van een terugbetaling, op 4 januari een betalingsherinnering. Weer gebeld, weer 4 x doorverbonden en wederom een medewerkster (Mevr. X) die mij bevestigde dat de beëindiging niet goed was verlopen, maar alles nu echt geregeld was.

Tot ik 24 januari opnieuw een dreigbrief ontving dat ik zou aangemeld worden bij preventel.nl.

Ik eis nu onmiddellijke afhandeling van mijn opzegging per 07-09-16, restitutie van mijn teveel betaalde facturen en een schriftelijke bevestiging.

1220 7 Rapporteer

simon55
door simon55 - Feb 3, 2017 om 12:51
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ze zijn inmiddels 90 000 klanten kwijt vernam ik gisteren dus ik denk dat ze er n stop op hebben gezet,maar t is te onbeschoft voor woorden hoe daar gewerkt wordt.Tele 2 is niks maar Vodafone kan er ook wat van ,benader ze via facebook en eis en sommeer ze dat t binnen 14 dagen opgelost moet zijn u anders stappen gaat ondernemen.

fa
door familyman Feb 3, 2017 om 12:56
888 Antwoorden / 1 Vragen

Simon55, noem mij eens één provider die wel perfect of goed is. Er is geen koe zo bont of ...... enz.

simon55
door simon55 Feb 3, 2017 om 12:59
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb sinds 2003 KPN mobiel en nog nooit een probleem ervaren

fa
door familyman Feb 3, 2017 om 13:33
888 Antwoorden / 1 Vragen

Dus als ik op KPN ga zoeken kom ik geen klachten tegen ........... (https://www.ervaringen.nl/kpn)

simon55
door simon55 Feb 3, 2017 om 13:35
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Beter leren lezen ik schrijf IK heb nog nooit problemen ondervonden

fa
door familyman Feb 3, 2017 om 13:41
888 Antwoorden / 1 Vragen

Dus daarom je kreet: tele2 weg ermee? (in het algemeen)
Ik ken legio mensen die bij tele2 nog nooit problemen hebben gehad.

Cookies
door Cookies - Feb 3, 2017 om 13:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Ze zijn inmiddels 90 000 klanten kwijt vernam ik gisteren.....

Link? Of van wie? En als het om prepaid klanten gaat: die zijn ze liever kwijt dan rijk.

simon55
door simon55 Feb 3, 2017 om 13:37
1556 Antwoorden / 5 Vragen

t Zijn er iets meer 92 000

Cookies
door Cookies Feb 3, 2017 om 13:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je links werken niet. Maar is dit niet een oud bericht? Want eerder (geloof in 2015) hebben ze ruim 100.000 hoofdzakelijk prepaid klanten verloren. En 100.000 op bijna 4 miljoen abonnees is niet echt veel.

simon55
door simon55 Feb 3, 2017 om 13:40
1556 Antwoorden / 5 Vragen

k krijg de link niet werkend lees op nu.nl 92 000 en nee t was gisteren nog op de radio met de nieuwberichten

Cookies
door Cookies Feb 3, 2017 om 21:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Simon: Heb het gelezen. Werkende link lukt mij ook niet. Weer geklooi van de site.

akkerdistel
door akkerdistel Feb 4, 2017 om 18:04
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Stond op nu.nl (naar die racistische toko ga ik niet linken en het is dus dan maar ook de vraag of het wel waar is).

akkerdistel
door akkerdistel Feb 4, 2017 om 18:06
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Ow, er was al een linkje naar de nos (ook al zo onbetrouwbaar qua nieuws).

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2017 om 13:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u kunt dat hier wel eisen, maar wij zijn Vodafone niet, overigens een waardeloos bedrijf, maar dat is mijn persoonlijke mening. Met het terugbetalen van onterechte gelden, hebben ze verschrikkelijk veel moeite.

Persoonlijk zou ik een klacht indienen bij de geschillencommissie.

ms
door mslender - Feb 3, 2017 om 13:44
7 Antwoorden / Vragen

Het zijn niet enkel prepaid klanten hoewel dit volgens mij niet gespecificeerd is. In dit artikel van gisteren staat het.

Ontopic: zolang je alle bewijzen hebt dan lijkt me dat dit snel opgelost moet kunnen worden, eventueel door vaker contact met ze op te nemen. Als ik het zo lees is er veel mis gegaan en blijkbaar langs elkaar gelopen.

marita5
door marita5 - Feb 3, 2017 om 17:14
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo FerSchuur ,

Neem eens contact op met consuwijzer , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/contact

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 4, 2017 om 18:09
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Nooit meer doen hè zo'n aangetekende brief versturen, je ziet nu zelf hoe compleet zinloos dit is, daarnaast zo zonde van 't geld.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Feb 6, 2017 om 09:50
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ferschuur, wat een verhaal. Ik kan me voorstellen dat het erg frustrerend is wanneer steeds wordt toegezegd dat het abonnement is beeindigd maar je wel nog steeds betalingsherinneringen blijft ontvangen.
Ik wil graag voor je nakijken hoe het zit met de opzegging van het abonnement en ook zorgen dat er geen betalingsherinneringen meer komen.

Zou je een mail willen sturen naar webcare.nl@vodafone.com met als onderwerp Kassa | Ferschuur | 03-02-2017 | Probleem met opzeggen data sim only?

Vermeld hierin de volgende gegevens:
- naam
- nummer
- klantnummer
- adres
- laatste 4 cijfers rekeningnummer

Met vriendelijke groet,
Thomas
Vodafone 24/7 Web Crew