jo
door johanhdrent Apr 13, 2008 om 12:40
Computers & telefonie

Probleem opstarten windows XP

Hallo.

Een vriend van mij heeft het volgende probleem.

Als hij de computer aan wil zetten, dan zijn er problemen.

Hij komt dat bij het scherm, waarbij hij kan kiezen tussen veilige mode, met netwerk, laatst bekende configuratie, enz.

Welke optie hij ook kiest, hij komt steeds weer op datzelfde scherm uit. Ook de herstelfunctie vanaf CD helpt niets. Bij het opstarten vliegt er wel een blauw scherm voorbij, maar dat gaat zo snel, dat is niet te lezen.

Heeft iemand een idee of een oplossing?

479 4 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Apr 13, 2008 om 12:54
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Windows opnieuw installeren. Zonder formatteren, dan blijven je programma's en je data intact.

labswans
door labswans - Apr 13, 2008 om 13:19
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Is er iets geinstalleerd van een kaart of een ander aparaat ( usb ? )

Zorg dat de computer de externe aparaten los wordt gekoppeld en dat muis en toetsenbord nog wel aangesloten is.

start de pc opnieuw op en kijk of windows er nog problemen mee heeft

verwaacht dat er eits kortsluiting geeft en dat aparaat moet opgespoord worden .

Heeft u nog meer problemen dankan het een kaart binnenin de pc zijn welke defect zou kunnen zijn

Opnieuw installeren heeft geen zin is mijn mening

De fout achterhalen is nu belangrijkste

labswans

jo
door johanhdrent - Apr 14, 2008 om 15:30
13 Antwoorden / 11 Vragen

Nog even een toevoeging:

Ik heb de computer opgestart met de cd-rom.

Vervolgens op repareren gedrukt en een chkdsk gegeven.

Ook dan blijft het probleem nog bestaan.

wvdutchman
door wvdutchman - Apr 25, 2008 om 17:56
10 Antwoorden / 1 Vragen

Van wat hier wordt omschreven doet me denekn aan iets wat ikzelf diverse malen heb mee gemaakt.  Je zou mogelijk de BIOS van deze PC eens in kunnen duiken en de instellingen (laten) kontroleren.  Ik weet niet hoe oud het ' beestje' is maar als het oud OUD is dan mochten instellingen op fabrieks - instelling staan en daardoor de Harde schijf niet op de juiste manier benaderen. Ik heb zelf ook wel eens met RAID gespeeld en vergat een instelling te veranderen toen ik weer ' normaal' wilde werken en ik kreeg ook wat hier werd omschreven.  Ik weet niet OF je wat aan dit verhaal hebt, ik hoop van wel, klinkt namelijk dat de harde schijf er wel is maar niet de tal spreekt met je XP omdat de TOLK, je computer BIOS, mogelijk met de verkeerde instelling je harde schijf probeerd te vertellen wat hij moet doen. Suc 6  :)