ta
door tar Jul 2, 2006 om 10:21
Computers & telefonie

Probleem WordPerfect 6.1

Hallo Allemaal!,

Ik gebruik nog WordPerfect 6.1 voor het bewerken van grafische bestanden; tijdens de bewerking van zo’n grafisch bestand liep WordPerfect 6.1 vast en kon ik mijn computer alleen nog met een harde reboot opnieuw starten.

Het probleem: WordPerfect 6.1 geeft nu de volgende melding als ik het Wordperfect 6.1 pictogram aanklik:

C:\OFFICE\SHARED\WPC20\MFWIN20.EXE /I-NL /#.

Er verschijnt gelijktijdig ook een Windows-venster met: Fout; Kan Hoofvenster Bestandsbeheer niet maken.

WordPerfect 6.1 deinstalleren, opnieuw installeren en/of handmatig wissen helpt niet, ik blijf deze melding krijgen; ook het register schonen met CCleaner helpt niet.

Wie weet s.v.p. raad?!

Systeem: Windows XP Pro, NL + SP2

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groet,

Mike

765 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 2, 2006 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

een eerste korte reactie: heeft u systeemherstel (bureauassecoires>systeemwerkset) al geprobeerd op een datum dat de fout zich nog niet voordeed.

Met het schoonmaken van het register schiet u niets op want daar heeft het niets mee te maken.

Probleem zal meer zijn dat WP6.1 redelijk antiek is geworden (12 jaar geleden ongeveer "gereleased" en er ook geen ondersteuning meer is. WP6.1 is met name toch nog DOS geörienteerd. Ik heb het nog staan en zal eens verder kijken. Mogelijk geven latere WP releases (handboeken ook nog soelaas, als ik iets vindt laat ik het weten, laat mij svp weten als systeemherstel heeft geholpen)

Een WP freak

ve
door verwijderd - Jul 2, 2006 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Gerritaltena,

Bedankt voor het meedenken!

Ik heb geprobeerd om via systeemherstel een oplossing te vinden; maar dat werkte helaas niet.

WordPerfect 6.1 werkte perfect ook na de Windows XP, SP 2 update; nadat dat grafische bestand vastliep zijn de problemen ontstaan.

Groet,

Mike

ve
door verwijderd - Jul 2, 2006 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mike, ik ben nog hevig op zoek. Ik kan in ieder geval de opgegeven c:\office\shared etc niet vinden.

Het probleem is waarschijnlijk het volgende: u had wp6.1 op uw PC toen u overging naar XP. Bij installatie van XP is een toepassing benut in XP die het mogelijk maakt om programma's, niet geschikt voor XP en dat is het geval (WP6.1 was geschikt tot en met WIN98, XP heeft immers een ander soort opbouw en is veel minder DOS georiënteerd) daarvoor wel aan te passen. Het kan ook zijn dat u WP6.1 later heeft geïnstalleerd maar toen dat hulpprogramma heeft uitgevoerd na de installatie. het vervelende is, dat hoewel ik die in XP aanwezige applicatie ook heb gebruikt (zoals bij het benutten van een oude foto expresse applicatie van u-lead) zo niet meer weet waar die applicatie te vinden is.

Mogelijk weet hier een andere xpert uitkomst. Dat zou dan betekenen opnieuw installeren en dan direct daarna die applicatie toepassen. Ziet u kans een versie van WP8 (2e versie ) op de kop te tikken, die werkt wel onder XP maar weml met nadruk de tweede versie.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2006 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Gerritaltena,

Bedankt voor de moeite!

Alleen WordPerfect 6.1 kan deze “antieke” grafische bestanden omzetten; latere versie’s van WordPerfect en/of MS Word helaas niet; vandaar.

Groet,

Mike

ve
door verwijderd - Jul 2, 2006 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

word kan dat niet inderdaad maar met WP8 heb ik daar nooit iets van gemerkt. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik nog nauwelijks oude grafische bestanden terughaal. Is het de moeite waard om eens een fotoprogramma te proberen??

Overigens is in deze frappant dat ik af en toe wel oude WP3 bstanden terughaal hetgeen uitsluitend lukt via word en dan naar WP. WP8 direct lukt niet.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2006 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Gerrit, je bedoelt waarschijnlijk de Compatibiliteitsmodus.

Je klikt met rechts op de snelkoppeling van het programma op het Bureaublad en kiest dan voor Eigenschappen, vervolgens kies je voor Compatibiliteit en daar kun je aangeven in welke modus dat programma uitgevoerd moet worden. (Windows 95 of Windows 98 / Windows Me)

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Jul 2, 2006 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirck, dank voor de hulp, ik bedoel dat inderdaad. Hoop dat Mike daar iets aan heeft.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2006 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Gerritaltena,

Ik heb allerlei foto-bewerkings-programma’s  geprobeerd… helaas; alleen WordPerfect 6.1 werkte.

Misschien heb je wel een erg goed idee over de optie dat je via een Windows-Wizzard verouderde software kan installeren; waarschijnlijk heb ik die gebruikt bij het installeren van Wordperfect 6.1

Dat heette volgens mij de Wizard Programmacompatibiliteit! Goed idee!; dat ga ik proberen!

Groet,

Mike

ve
door verwijderd - Jul 2, 2006 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi allemaal,

Jullie waren sneller dan ik, met de oplossing!

Laat het resultaat zo weten!

Groet,

Mike

ve
door verwijderd - Jul 2, 2006 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mike, ik neem aan dat je de reactie van Dirck hebt gezien die inderdaad de compatibiliteiteismodus noemt net als u zelf klaarblijkelijk gelijktijdig.

succes

ve
door verwijderd - Jul 2, 2006 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi allemaal!,

Ook de Wizard Programmacompatibiliteit werkt helaas niet.

Ik krijg diezelfde foutmelding.

Mike

ve
door verwijderd - Jul 2, 2006 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Iemand heeft mij gewezen op het bestand wpcset.bif; nadat ik dit verwijderd had kon ik WP 6.1 weer opnieuw installeren en alles werkt weer perfect!

Groetjes, Mike

P.s.: Iedereen een fijne dag toegewenst!!

ve
door verwijderd - Jul 2, 2006 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mooi dat het opgelost is, en bedankt voor de terugkoppeling.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Jul 2, 2006 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank voor de terugkoppeling, graag gedaan en ook ik ben weer wijzer.