me
door menijhuis Apr 28, 2007 om 14:15
Computers & telefonie

Probleempje met Vista

Heren en dames,

ik ben sinds kort een gebruker van Vista Home Premium. Alles werkte in xp maar nu krijg ik steeds een melding in vista van Bluetooth Perhiperal? Device. Wat ik aan bluetooth gebruik is een stick en mijn mobiel. Welke van de twee kan dit probleem veroorzaken. Heb de software van mijn telefoon geinstalleerd.

347 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 28, 2007 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt ook het via xp laten werken,dat kun je via oudere programma,s met deze versie laten werken.
Je kunt het vinden op het configuratiescherm en dan klik je op programma,s en dan kun je het zo instellen zoals het ook op xp werkte.
En dan zou het moeten doen.
Veel succes

ve
door verwijderd - Apr 28, 2007 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mammaloe bedoelt de zogenaamde compatabiliteitsmodus, maar dit werkt alleen voor gewone softwareprogramma's.
Het Bluetoothprobleem wordt veroorzaakt door het ontbreken van de geschikte hardwaredrivers (stuurprogramma).

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2007 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi menijhuis,

Het probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat de stick en je mobieltje nog niet geschikt zijn voor Windows Vista.
Kijk eens op de website van de leveranciers van  de stick en je mobiele telefoon of er al nieuwe Vista-drivers beschikbaar zijn...

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2007 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de hulp.

Heb gezocht op internet, en idd sitecom heeft op dit moment voor mijn bluetooth stick geen update drivers. Voor mijn mobiel werkt alles en kan ook worden gebruikt onder Vista.

Bedankt voor de reacties.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2007 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan...

En voor je Vista stickdriver moet je zo nu en dan eens op de website van Sitecom kijken, misschien dat ze binnenkort een nieuwere driver aanbieden.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2007 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kun je ook vertellen welke Bluetooth USB adapter je gebruikt, ik zie namelijk op de site van Sitecom dat ze voor alle Bluetooth USB adapters wel een Vista driver hebben.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Apr 29, 2007 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

ik heb de CN-500, maar waarschijnlijk zijn daar 2 versies van, waar 1 een vista driver heeft. Deze heb ik geprobeerd maar de fout blijft zich voordoen.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2007 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad heeft de CN-500 2 versies, versie 1 heeft toevallig als enige stick geen Vista drivers, versie 2 wel.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2007 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is het beter om een nieuwe stick te kopen, bijvoorbeeld de Sitecom CN-512 kost nog geen 10 euro en is USB 2.0.

Groet, Dirck