dearagain
door dearagain Jul 4, 2013 om 20:07
Computers & telefonie

Problemen met de site?

Wie heeft er sinds gisteren ook zo'n problemen met de site. Heel moeilijk en moeizaam inloggen. Het laden duurt vaak heel erg lang. Vaak mislukt dat en geeft hij een 500 error, de terugkoppeling via de e-mail valt vaak niet te bereiken, etc. etc.
Kortom de site werkt op mijn computer voor geen meter. Ben ik de enige of hebben meer mensen last?

1644 61 Rapporteer

dearagain
door dearagain - Jul 6, 2013 om 19:06
2462 Antwoorden / 7 Vragen

@

*rond 19.00 lijkt de site weer normaal te functioneren (afkloppen) qua snelheid en functionaliteit

*alleen het ingelogd blijven is nog een ramp

dearagain
door dearagain - Jul 6, 2013 om 19:30
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*momenteel is dat bij mij niet meer het geval! (opnieuw afkloppen)

edrick3
door edrick3 - Jul 6, 2013 om 19:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mein33, dearagain,

Het is nog steeds knudde. Is me net pas gelukt - na vele pogingen - om op de site te komen en in te loggen zonder dat ik er weer uitgeknikkerd werd. Heb het maar weer bij de redactie gemeld.
Benieuwd wanneer het echt opgelost wordt. Dit is wel erg gepruts. En raar dat het probleem maar bij enkelen (?) optreedt en niet bij iedereen.

Goed weekend.

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2013 om 19:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb vandaag ook regelmatig de ERROR gehad en vaak opnieuw moeten inloggen.

hutch
door hutch - Jul 6, 2013 om 19:33
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik heb een veel gekker probleempje.....

Alle notificaties (van deze site) die ik binnen krijg (op mijn emailadres) vanaf 3 juli j.l. kan ik helemaal niet meer openen. Oudere notificaties van vóór deze datum geen probleem.

Ik krijg dan te lezen: 'Outlook kan dit verzoek niet uitvoeren'.
Dit is zowel met IE als met Firefox.

Daarnaast heb ik in IE geen 'bold', 'italic' en 'link' linkjes meer.....
Wel in Firefox.

Ben ik nu de enige.....?? Oplossing??

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2013 om 19:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hutch

Die gekkigheid heb ik niet, maar het openen van een binnengekomen mailtje naar aanleiding van een reactie, gaat wel ontzettend traag.

hutch
door hutch - Jul 6, 2013 om 19:33
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het schijnt te maken te hebben met een 'onbeschikbare server'...

zoekster
door zoekster - Jul 6, 2013 om 19:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik moet alleen de hele tijd weer inloggen. Dus ga ik van de site af en wil ik er weer op dan WEER inloggen, terwijl ik daarvoor dan al meteen was ingelogd. Verder geen last, gaat even snel of traag als altijd.
Aan notificaties doe ik niet meer, die zie ik inmiddels als spam ;-)

De redactie schreef aan Edrick3 dat ze van een andere server gebruik maken, dus daar zal het dan wel mee te maken hebben.

edrick3
door edrick3 - Jul 6, 2013 om 19:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

goh, kon zo maar in één keer - weliswaar zeer traag, maar dat is 'normaal'- op de site komen. Zo wel via een notificatie als rechtstreeks. Zelfs het inloggen ging in 1 x goed.
Zou het probleem opgelost zijn???
Even afwachten maar.
Geniet van de zon!

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2013 om 19:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alleen het inloggen op een notificatie gaat nog uiterst traag.

diumenge
door diumenge - Jul 6, 2013 om 20:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Of je de enige bent weet ik niet, maar ik heb in ieder geval geen last van de geschetste problemen.

zwemmer
door zwemmer - Jul 6, 2013 om 20:17
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik merk wel dat het inloggen moeizamer gaat. Of dat aan de site ligt is dan nog de vraag ...

edrick3
door edrick3 - Jul 6, 2013 om 20:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dearagain,

Heb er ook sinds gisteren (veel) last van.
Kan vaak niet op de site komen en kan vaak niet inloggen.
Blijf ook niet ingelogd.
Heb dit aan de redactie gemeld en kreeg de volgende boodschap:

We zijn verhuisd naar een andere server. Sommige gebruikers meldden dezelfde problemen. We werken er ondertussen aan.

Als je ze vanavond weer ziet, mail ons gerust weer!

Mvg,
Kassa internetredactie

Heb het in de loop van deze dag al verschillende keren gemeld.

Reactie:
Blijf het melden als je zo’n error tegenkomt. Kunnen we onze technische mensen mee van info voorzien.

Mvg.,
Kassa internetredactie

Hoop dat het gauw wordt opgelost.
Site is HEEL traag te benaderen (als het al lukt).
Is best irriterend.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2013 om 20:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik moet wel steeds opnieuw inloggen en site is trager dan gewoonlijk. Twee keer error gehad.

edrick3
door edrick3 - Jul 6, 2013 om 20:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het gaat om deze errormelding:

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator at support@asp4all.nl to inform them of the time this error occurred, and the actions you performed just before this error.

More information about this error may be available in the server error log.

Ik heb naar het vermelde mailadres een mail gestuurd, maar kreeg de volgende reactie:

Graag uw probleem aanmelden de beheerders van de site, ASP4all regelt alleen het hosting gedeelte van de webiste omdat wij de Hosting partij zijn.

Daar kan je dus ook niet veel mee.

Met vr.gr.

diumenge
door diumenge - Jul 6, 2013 om 20:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wellicht verschilt het per provider? Ik heb Ziggo en bij mij is de site niet trager dan normaal (een snelheidsmonster is het nooit geweest).

me
door mein33 - Jul 6, 2013 om 20:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ook problemen gehad met inloggen en zeer trage werking van de site. Sommige bijdragen van de afgelopen dagen zijn spoorloos verdwenen.
Problemen lijken nu verholpen.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 6, 2013 om 20:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zij zullen aan het werk zijn er mee om de boel goed te lde snehjeidatenwerken, dat heb men aan een systeem waar men mee aan hetwerken is, dat heeft het invloed op de snelheid.

zoekster
door zoekster - Jul 6, 2013 om 20:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 4 jul 2013, 23:30]Zij zullen aan het werk zijn er mee om de boel goed te lde snehjeidatenwerken, dat heb men aan een systeem waar men mee aan hetwerken is, dat heeft het invloed op de snelheid.
Dit is vast de clou van het verhaal, maar die ontgaat me even.

ikbenik
door ikbenik - Jul 6, 2013 om 20:19
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ik heb hier geen problemen.

wendy-claire
door wendy-claire - Jul 6, 2013 om 20:19
619 Antwoorden / 29 Vragen

Tot op heden er niets van gemerkt dat het op een andere server draait.

Wel van de week last gehad dat mijn laptop, al eens eerder gebeurd, zo traag als dikke stroop was. Herstarten was de oplossing geweest.

ltmvz
door ltmvz - Jul 6, 2013 om 20:19
949 Antwoorden / 18 Vragen

Bijna plagiaat: [quote]Wellicht verschilt het per provider? Ik heb Tele2 en bij mij is de site niet trager dan normaal (een snelheidsmonster is het nooit geweest).

ekiem
door ekiem - Jul 6, 2013 om 20:20
676 Antwoorden / 100 Vragen

Hallo,

Ook ik zit bij tele2 en heb nergens last van.

gr Ekiem

me
door mein33 - Jul 6, 2013 om 20:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het leek gisteravond alsof de problemen waren opgelost, maar hellaas, ze zijn in volle omvang weer terug. Het is al bijna niet meer leuk.
Kan één of meerdere van de experts op deze site de IT medewerkers van VARA KASSA geen advies geven !!

ikbenik
door ikbenik - Jul 6, 2013 om 20:20
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=mein33 schreef op vrijdag 5 jul 2013, 11:15]
Kan één of meerdere van de experts op deze site de IT medewerkers van VARA KASSA geen advies geven !!
Helaas niet. Omdat ik helemaal geen problemen heb. En ik zit toch zeer regelmatig hier op de site.
Alles draait hier perfect en razendsnel.

dearagain
door dearagain - Jul 6, 2013 om 20:23
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*hoewel ik zelf kleurenblind ben, vind ik de kleur groen toch wat rustiger en klassieker dan dat goedkope zwart, wit en groen

ltmvz
door ltmvz - Jul 6, 2013 om 20:24
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=dearagain schreef op zaterdag 6 jul 2013, 19:30]
*momenteel is dat bij mij niet meer het geval! (opnieuw afkloppen)

*Laten wij hopen dat het nog even niet meer het geval zal zijn!*

edrick3
door edrick3 - Jul 6, 2013 om 20:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dearagain,

Kan de site weer normaal benaderen, al duurt het even voor je er op bent. Maar dat was altijd al een ramp.
Ben er vandaag - tot op heden - niet meer afgeknikkerd.
Zowel rechtstreeks als via notificaties lukt het weer.
Ook met inloggen nog geen probleem gehad.
Enige minpunt nog: als je de site afsluit moet je wel opnieuw weer inloggen en dat was tot voor een paar dagen niet het geval.

Goed weekend.

edrick3
door edrick3 - Jul 6, 2013 om 20:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

OT
En waarom wil je dat weten? ;-)

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2013 om 20:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dearagain

Waarom deelt u eigenlijk al die Topantwoorden uit?

dearagain
door dearagain - Jul 6, 2013 om 20:28
2462 Antwoorden / 7 Vragen

dearagain

waarschuw redactie
zaterdag 6 jul 2013, 20:23

*hoewel ik zelf kleurenblind ben, vind ik de kleur groen toch wat rustiger en klassieker dan dat goedkope zwart, wit en groen

moet zijn:

roze

ltmvz
door ltmvz - Jul 6, 2013 om 20:28
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=dearagain schreef op zaterdag 6 jul 2013, 20:23]
*hoewel ik zelf kleurenblind ben, vind ik de kleur groen toch wat rustiger en klassieker dan dat goedkope zwart, wit en groen*

*Topantwoord!*

dearagain
door dearagain - Jul 6, 2013 om 20:32
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=ltmvz schreef op zaterdag 6 jul 2013, 20:28][quote=dearagain schreef op zaterdag 6 jul 2013, 20:23]
*hoewel ik zelf kleurenblind ben, vind ik de kleur groen toch wat rustiger en klassieker dan dat goedkope zwart, wit en groen*

*Topantwoord!*

*dan heb je mijn volgende antwoord nog niet gelezen! (dat is een doordenkertje)

edrick3
door edrick3 - Jul 6, 2013 om 20:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

OT
En ik zit nu maar door te denken..... ;-)

zoekster
door zoekster - Jul 6, 2013 om 20:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

OT
En ik maar denken dat het om de punten ging......... ;-)

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2013 om 21:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 6 jul 2013, 20:17]@tijger1,

OT
En waarom wil je dat weten? ;-)

Omdat Dearagain wilde weten of er meer last van het probleem met de site hadden. En het antwoord daarop kan zijn, ja, nee of een beetje of zoiets. Maar daar kan geen Topantwoord tussen zitten.

dearagain
door dearagain - Jul 6, 2013 om 21:07
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*zo! de vaste kern is weer wakker, en nu maar weer aan het werk met het deskundig beantwoorden van de vele vragen

*geen tijd, help! wat krijg ik een spam binnen, zou zoekster zeggen.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 7, 2013 om 09:28
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik weet alleen dat als je rond 20.00 uur online gaat het spitsuur is en veel verkeer is....
Dus ga eens midden in de nacht of in de ochtend het nogmaals proberen.
Dan werken vele forums beter die beperkte capaciteit hebben of teveel bezoekers.

Ook ik ben wel eens weggelopen en kom rond deze tijd terug.
Zie vermelding van plaatsing... hier bij automatisch vermeld....

kanty
door kanty - Jul 7, 2013 om 14:01
284 Antwoorden / 69 Vragen

Als ik naar de site van kassa wil, duurt het inloggen best een poosje. Maar er zijn ergere dingen Hahaha. Gr Kanty.

me
door mein33 - Jul 8, 2013 om 12:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Na het inloggen is het nog steeds niet werkbaar op de site.
Waarom nog geen reactie van VARA KASSA !!

edrick3
door edrick3 - Jul 8, 2013 om 14:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Dacht vanmorgen even dat het goed ging, maar werd er net toch weer steeds uitgeknikkerd met die Error.
Heb het maar weer gemeld.
Eén lichtpuntje: blijf nu opeens wél ingelogd.

dearagain
door dearagain - Jul 8, 2013 om 17:34
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*het is knudde met een rietje op de site

*onvoorstelbaar dat de redactie dit toelaat

*inloggen en ingelogd blijven is een ramp

*de snelheid is een nog grotere ramp (een slak is hierbij vergeleken een sneltrein)

*konstant error 500 berichten

*is die zogenaamde onbeschikbare server (van hutch) na 5 keer 24 uur nog niet beschikbaar?

*wat een amateurisme

edrick3
door edrick3 - Jul 8, 2013 om 17:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dearagain,

En zoals mein33 ook al aangegeven heeft:
waarom niet even een berichtje van d redactie op de site en/of bij dit topic?
Ze hebben wél een (OT) bijdrage verwijderd, dus .... dit topic gelezen.
Rustig afwachten maar .... het is niet anders.

Met vr.gr.

dearagain
door dearagain - Jul 8, 2013 om 18:14
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*het heeft heel duidelijk te maken met de drukte op het net

*gistermiddag (toen iedereen nog in het zand lag) en gisteravond (lekker buiten zitten) was het doenlijk

*het is nu wel duidelijk dat de server veel te weinig capaciteit heeft (ook van mijn provider gehoord)

*kortom: dit is een aanfluiting zonder weerga in foraland

hutch
door hutch - Jul 8, 2013 om 18:58
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik kan nog steeds niet in de notificatiemails komen. Maar dat probleempje heb ik bij de redactie neergelegd en er wordt aangewerkt.

Wat ik niet begrijp, is dat ik (m.i.) zo'n beetje de enige ben met dat gekke probleempje...... of...??

hutch
door hutch - Jul 8, 2013 om 19:02
4515 Antwoorden / 29 Vragen

...... daarbij aangetekend dat ik met een hotmailadres (Outlook) werk.

Trouwens, ik mis ook de 'bold' - 'italic' en 'link' linkjes bij het 'Reageren' veld als ik met IE werk.
Bij Firefox krijg ik die linkjes wel (te zien).

edrick3
door edrick3 - Jul 8, 2013 om 19:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hutch,

Nee hoor, je bent niet de enige.
Gebeurt hier ook soms.
Het is allemaal héél verschillend: soms lukt het niet om op de site te komen, soms wordt je er uit geknikkerd als je op Meer of Volgende klikt, soms als je op Verzenden klikt na een reactie en soms als je op een notificatie klikt.
Gewoon een rommeltje dus.
Benieuwd óf en wanneer het opgelost wordt.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 8, 2013 om 19:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hutch,

En als je IE eens reset?
1. In Internet Explorer 8 ga naar Extra, Internet Opties
2. Klik op het tabblad Geavanceerd
3. Klik op Opnieuw instellen
4. Er verschijnt een mededelingsvenster dat de impact weergeeft van de reset.
5. Eventueel kan ook de Persoonlijke instellingen verwijderen aangevinkt worden
6. Start Internet Explorer opnieuw

ikbenik
door ikbenik - Jul 8, 2013 om 19:12
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ik heb hier geen problemen, geen foutmeldingen en de site draait als een sneltrein.
Dus het is geen server probleem.
Ik denk een netwerk probleem. Misschien dat bij de ene provider meer problemen is dan bij de andere.

hutch
door hutch - Jul 8, 2013 om 19:48
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@ Edrick,

heb je advies opgevolgd en IE gereset. Helaas geen verbetering.

Wel raar: in IE geen linkjes en tegelijkertijd in FF wel.......

Gr. Hutch

edrick3
door edrick3 - Jul 8, 2013 om 20:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=ikbenik schreef op maandag 8 jul 2013, 19:12]Ik heb hier geen problemen, geen foutmeldingen en de site draait als een sneltrein.
Dus het is geen server probleem.
Ik denk een netwerk probleem. Misschien dat bij de ene provider meer problemen is dan bij de andere.

Het is wel degelijk een serverprobleem bij Kassa, zoals je had kunnen lezen in eerder gegeven reacties.
Mooi voor jou dat je er geen last van hebt.

halima
door halima - Jul 8, 2013 om 22:23
24 Antwoorden / 0 Vragen

Heb me sinds kort hier eens aangemeld, kijken hoe het hier aan toegaat. Wat een feestelijke gebeurtenis, de groene pagina's. Maar dat lijkt niet de bedoeling te zijn? Helaas kan ik me niet voegen bij de klachten: na de aanmelding werd ik vlot geaccepteerd, kon gemakkelijk inloggen en blijf ingelogd. Maar er is hier niet een correctie knop, heb ik later ontdekt, na preview iets gemist; en dan blijft de fout staan. Dat is jammer. U allen lijkt goed te communiceren?

ikbenik
door ikbenik - Jul 8, 2013 om 23:19
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 8 jul 2013, 20:41][quote=ikbenik schreef op maandag 8 jul 2013, 19:12]Ik heb hier geen problemen, geen foutmeldingen en de site draait als een sneltrein.
Dus het is geen server probleem.
Ik denk een netwerk probleem. Misschien dat bij de ene provider meer problemen is dan bij de andere.

Het is wel degelijk een serverprobleem bij Kassa, zoals je had kunnen lezen in eerder gegeven reacties.
Mooi voor jou dat je er geen last van hebt.

Als het een server probleem zou zijn, moet ik er ook last van hebben.
Ook de notificatie e-mails werken gewoon.

Dus als de server waarop de site draait problemen zou geven, moet ik ook die problemen hebben.

Ik denk eerder dat er een probleem in het netwerk zit.

tijger1
door tijger1 - Jul 8, 2013 om 23:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ikbenik

Ik denk dat de meeste forumleden op verschillende netwerken zitten. Ik had vanavond verscheidene keren een foutmelding van de internal server. Ook moest ik diverse keren inloggen. Diverse notificaties openden niet.

Dus dat kan echt niets aan mijn eigen netwerk liggen.

ikbenik
door ikbenik - Jul 8, 2013 om 23:43
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 8 jul 2013, 23:34]Dus dat kan echt niets aan mijn eigen netwerk liggen.
Daar doelde ik ook niet op. :-)

Het kan goed zijn dat bij de Vara een probleem in het netwerk zit.
Maar het kan ook goed zijn dat er problemen bij de providers zijn.

Ik zit hier op UPC en ik heb nergens problemen mee.

Nu schiet mij iets te binnen: problemen met een DNS-server bij een provider kan die problemen die jullie aangeven ook veroorzaken.

Wij werken op onze computer met domein namen. Het netwerk zelf werkt met IP-adressen.
Dus is een DNS-server nodig om die domeinnamen te koppelen aan de betreffende ip adressen van de servers. DNS staat voor Domein Naam Server.
Als zo'n server problemen geeft, loopt de site als dikke stroop en werken de linken in de notificatie e-mails ook niet.

Als de server waarop de site draait problemen zou hebben, moet ik ook dezelfde problemen hebben.

wendy-claire
door wendy-claire - Jul 8, 2013 om 23:44
619 Antwoorden / 29 Vragen

Sowieso ingelogd zijn om te kunnen reageren. Dat is niks nieuws onder zon!

Het overkwam mij de laatste tijd ook dat er een antwoord werd gegeven en deze niet werd vermeld bij de topic. Ook dat ik ineens uitgelogd was.

Blijkbaar is de nieuwe server de veroorzaker van deze kuren?!

ikbenik
door ikbenik - Jul 9, 2013 om 00:48
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=wendy-claire schreef op maandag 8 jul 2013, 23:44]
Blijkbaar is de nieuwe server de veroorzaker van deze kuren?!

Nogmaals, als het de server is, MOET ik die problemen ook hebben. En dat is niet het geval.

me
door mein33 - Jul 9, 2013 om 11:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Heb nog steeds, na het inloggen, problemen.
Hoewel je het niet zou verwachten lijkt het er bijna op dat VARA KASSA net zo slecht reageerd op problemen als b.v. UPC, KPN, Vodafoon enz.
Jammer maar helaas !!

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2013 om 11:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=ikbenik schreef op dinsdag 9 jul 2013, 00:48][quote=wendy-claire schreef op maandag 8 jul 2013, 23:44]
Blijkbaar is de nieuwe server de veroorzaker van deze kuren?!

Nogmaals, als het de server is, MOET ik die problemen ook hebben. En dat is niet het geval.

OT

Maar ze zouden u geen problemen durven bezorgen. :-)

ikbenik
door ikbenik - Jul 9, 2013 om 12:09
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=mein33 schreef op dinsdag 9 jul 2013, 11:12]
Hoewel je het niet zou verwachten lijkt het er bijna op dat VARA KASSA net zo slecht reageerd op problemen als b.v. UPC, KPN, Vodafoon enz.
Jammer maar helaas !!
Als het aan de server zelf lag, moet ik ook die problemen hebben.
Omdat dan iedereen dan die problemen heeft, niemand uitgezonderd.

Aangezien bij mij de site zeer snel zonder problemen werkt, zijn problemen met de server zelf uitgesloten.

Simpel.

Redacteur
door Redacteur - Jul 9, 2013 om 14:02
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Zoals eerder gemeld in dit topic is er e.e.a. veranderd aan de server van de site. Krijg je onverhoopt een foutmelding (error) te zien, of gaat er wat anders fout bij het gebruikmaken van de Kassa-site? Meld het dan s.v.p. via een mailtje op kassa-online@vara.nl en vermeld wat er misgaat, bij welke handeling. Wij kunnen het dan monitoren.

De redactie