Wie heeft er sinds gisteren ook zo'n problemen met de site. Heel moeilijk en moeizaam inloggen. Het laden duurt vaak heel erg lang. Vaak mislukt dat en geeft hij een 500 error, de terugkoppeling via de e-mail valt vaak niet te bereiken, etc. etc. Kortom de site werkt op mijn computer voor geen meter. Ben ik de enige of hebben meer mensen last?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Het is nog steeds knudde. Is me net pas gelukt - na vele pogingen - om op de site te komen en in te loggen zonder dat ik er weer uitgeknikkerd werd. Heb het maar weer bij de redactie gemeld. Benieuwd wanneer het echt opgelost wordt. Dit is wel erg gepruts. En raar dat het probleem maar bij enkelen (?) optreedt en niet bij iedereen.
Alle notificaties (van deze site) die ik binnen krijg (op mijn emailadres) vanaf 3 juli j.l. kan ik helemaal niet meer openen. Oudere notificaties van vóór deze datum geen probleem.
Ik krijg dan te lezen: 'Outlook kan dit verzoek niet uitvoeren'. Dit is zowel met IE als met Firefox.
Daarnaast heb ik in IE geen 'bold', 'italic' en 'link' linkjes meer..... Wel in Firefox.
Ik moet alleen de hele tijd weer inloggen. Dus ga ik van de site af en wil ik er weer op dan WEER inloggen, terwijl ik daarvoor dan al meteen was ingelogd. Verder geen last, gaat even snel of traag als altijd. Aan notificaties doe ik niet meer, die zie ik inmiddels als spam ;-)
De redactie schreef aan Edrick3 dat ze van een andere server gebruik maken, dus daar zal het dan wel mee te maken hebben.
goh, kon zo maar in één keer - weliswaar zeer traag, maar dat is 'normaal'- op de site komen. Zo wel via een notificatie als rechtstreeks. Zelfs het inloggen ging in 1 x goed. Zou het probleem opgelost zijn??? Even afwachten maar. Geniet van de zon!
Heb er ook sinds gisteren (veel) last van. Kan vaak niet op de site komen en kan vaak niet inloggen. Blijf ook niet ingelogd. Heb dit aan de redactie gemeld en kreeg de volgende boodschap:
We zijn verhuisd naar een andere server. Sommige gebruikers meldden dezelfde problemen. We werken er ondertussen aan.
Als je ze vanavond weer ziet, mail ons gerust weer!
Mvg, Kassa internetredactie
Heb het in de loop van deze dag al verschillende keren gemeld.
Reactie: Blijf het melden als je zo’n error tegenkomt. Kunnen we onze technische mensen mee van info voorzien.
Mvg., Kassa internetredactie
Hoop dat het gauw wordt opgelost. Site is HEEL traag te benaderen (als het al lukt). Is best irriterend.
Internal Server Error The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator at support@asp4all.nl to inform them of the time this error occurred, and the actions you performed just before this error.
More information about this error may be available in the server error log.
Ik heb naar het vermelde mailadres een mail gestuurd, maar kreeg de volgende reactie:
Graag uw probleem aanmelden de beheerders van de site, ASP4all regelt alleen het hosting gedeelte van de webiste omdat wij de Hosting partij zijn.
Ook problemen gehad met inloggen en zeer trage werking van de site. Sommige bijdragen van de afgelopen dagen zijn spoorloos verdwenen. Problemen lijken nu verholpen.
Zij zullen aan het werk zijn er mee om de boel goed te lde snehjeidatenwerken, dat heb men aan een systeem waar men mee aan hetwerken is, dat heeft het invloed op de snelheid.
[quote=valerius-2 schreef op donderdag 4 jul 2013, 23:30]Zij zullen aan het werk zijn er mee om de boel goed te lde snehjeidatenwerken, dat heb men aan een systeem waar men mee aan hetwerken is, dat heeft het invloed op de snelheid. Dit is vast de clou van het verhaal, maar die ontgaat me even.
Bijna plagiaat: [quote]Wellicht verschilt het per provider? Ik heb Tele2 en bij mij is de site niet trager dan normaal (een snelheidsmonster is het nooit geweest).
Het leek gisteravond alsof de problemen waren opgelost, maar hellaas, ze zijn in volle omvang weer terug. Het is al bijna niet meer leuk. Kan één of meerdere van de experts op deze site de IT medewerkers van VARA KASSA geen advies geven !!
[quote=mein33 schreef op vrijdag 5 jul 2013, 11:15] Kan één of meerdere van de experts op deze site de IT medewerkers van VARA KASSA geen advies geven !! Helaas niet. Omdat ik helemaal geen problemen heb. En ik zit toch zeer regelmatig hier op de site. Alles draait hier perfect en razendsnel.
Kan de site weer normaal benaderen, al duurt het even voor je er op bent. Maar dat was altijd al een ramp. Ben er vandaag - tot op heden - niet meer afgeknikkerd. Zowel rechtstreeks als via notificaties lukt het weer. Ook met inloggen nog geen probleem gehad. Enige minpunt nog: als je de site afsluit moet je wel opnieuw weer inloggen en dat was tot voor een paar dagen niet het geval.
[quote=dearagain schreef op zaterdag 6 jul 2013, 20:23] *hoewel ik zelf kleurenblind ben, vind ik de kleur groen toch wat rustiger en klassieker dan dat goedkope zwart, wit en groen*
[quote=ltmvz schreef op zaterdag 6 jul 2013, 20:28][quote=dearagain schreef op zaterdag 6 jul 2013, 20:23] *hoewel ik zelf kleurenblind ben, vind ik de kleur groen toch wat rustiger en klassieker dan dat goedkope zwart, wit en groen*
*Topantwoord!*
*dan heb je mijn volgende antwoord nog niet gelezen! (dat is een doordenkertje)
[quote=edrick3 schreef op zaterdag 6 jul 2013, 20:17]@tijger1,
OT En waarom wil je dat weten? ;-)
Omdat Dearagain wilde weten of er meer last van het probleem met de site hadden. En het antwoord daarop kan zijn, ja, nee of een beetje of zoiets. Maar daar kan geen Topantwoord tussen zitten.
Ik weet alleen dat als je rond 20.00 uur online gaat het spitsuur is en veel verkeer is.... Dus ga eens midden in de nacht of in de ochtend het nogmaals proberen. Dan werken vele forums beter die beperkte capaciteit hebben of teveel bezoekers.
Ook ik ben wel eens weggelopen en kom rond deze tijd terug. Zie vermelding van plaatsing... hier bij automatisch vermeld....
Dacht vanmorgen even dat het goed ging, maar werd er net toch weer steeds uitgeknikkerd met die Error. Heb het maar weer gemeld. Eén lichtpuntje: blijf nu opeens wél ingelogd.
En zoals mein33 ook al aangegeven heeft: waarom niet even een berichtje van d redactie op de site en/of bij dit topic? Ze hebben wél een (OT) bijdrage verwijderd, dus .... dit topic gelezen. Rustig afwachten maar .... het is niet anders.
...... daarbij aangetekend dat ik met een hotmailadres (Outlook) werk.
Trouwens, ik mis ook de 'bold' - 'italic' en 'link' linkjes bij het 'Reageren' veld als ik met IE werk. Bij Firefox krijg ik die linkjes wel (te zien).
Nee hoor, je bent niet de enige. Gebeurt hier ook soms. Het is allemaal héél verschillend: soms lukt het niet om op de site te komen, soms wordt je er uit geknikkerd als je op Meer of Volgende klikt, soms als je op Verzenden klikt na een reactie en soms als je op een notificatie klikt. Gewoon een rommeltje dus. Benieuwd óf en wanneer het opgelost wordt.
En als je IE eens reset? 1. In Internet Explorer 8 ga naar Extra, Internet Opties 2. Klik op het tabblad Geavanceerd 3. Klik op Opnieuw instellen 4. Er verschijnt een mededelingsvenster dat de impact weergeeft van de reset. 5. Eventueel kan ook de Persoonlijke instellingen verwijderen aangevinkt worden 6. Start Internet Explorer opnieuw
Ik heb hier geen problemen, geen foutmeldingen en de site draait als een sneltrein. Dus het is geen server probleem. Ik denk een netwerk probleem. Misschien dat bij de ene provider meer problemen is dan bij de andere.
[quote=ikbenik schreef op maandag 8 jul 2013, 19:12]Ik heb hier geen problemen, geen foutmeldingen en de site draait als een sneltrein. Dus het is geen server probleem. Ik denk een netwerk probleem. Misschien dat bij de ene provider meer problemen is dan bij de andere.
Het is wel degelijk een serverprobleem bij Kassa, zoals je had kunnen lezen in eerder gegeven reacties. Mooi voor jou dat je er geen last van hebt.
Heb me sinds kort hier eens aangemeld, kijken hoe het hier aan toegaat. Wat een feestelijke gebeurtenis, de groene pagina's. Maar dat lijkt niet de bedoeling te zijn? Helaas kan ik me niet voegen bij de klachten: na de aanmelding werd ik vlot geaccepteerd, kon gemakkelijk inloggen en blijf ingelogd. Maar er is hier niet een correctie knop, heb ik later ontdekt, na preview iets gemist; en dan blijft de fout staan. Dat is jammer. U allen lijkt goed te communiceren?
[quote=edrick3 schreef op maandag 8 jul 2013, 20:41][quote=ikbenik schreef op maandag 8 jul 2013, 19:12]Ik heb hier geen problemen, geen foutmeldingen en de site draait als een sneltrein. Dus het is geen server probleem. Ik denk een netwerk probleem. Misschien dat bij de ene provider meer problemen is dan bij de andere.
Het is wel degelijk een serverprobleem bij Kassa, zoals je had kunnen lezen in eerder gegeven reacties. Mooi voor jou dat je er geen last van hebt.
Als het een server probleem zou zijn, moet ik er ook last van hebben. Ook de notificatie e-mails werken gewoon.
Dus als de server waarop de site draait problemen zou geven, moet ik ook die problemen hebben.
Ik denk eerder dat er een probleem in het netwerk zit.
Ik denk dat de meeste forumleden op verschillende netwerken zitten. Ik had vanavond verscheidene keren een foutmelding van de internal server. Ook moest ik diverse keren inloggen. Diverse notificaties openden niet.
Dus dat kan echt niets aan mijn eigen netwerk liggen.
[quote=tijger1 schreef op maandag 8 jul 2013, 23:34]Dus dat kan echt niets aan mijn eigen netwerk liggen. Daar doelde ik ook niet op. :-)
Het kan goed zijn dat bij de Vara een probleem in het netwerk zit. Maar het kan ook goed zijn dat er problemen bij de providers zijn.
Ik zit hier op UPC en ik heb nergens problemen mee.
Nu schiet mij iets te binnen: problemen met een DNS-server bij een provider kan die problemen die jullie aangeven ook veroorzaken.
Wij werken op onze computer met domein namen. Het netwerk zelf werkt met IP-adressen. Dus is een DNS-server nodig om die domeinnamen te koppelen aan de betreffende ip adressen van de servers. DNS staat voor Domein Naam Server. Als zo'n server problemen geeft, loopt de site als dikke stroop en werken de linken in de notificatie e-mails ook niet.
Als de server waarop de site draait problemen zou hebben, moet ik ook dezelfde problemen hebben.
Heb nog steeds, na het inloggen, problemen. Hoewel je het niet zou verwachten lijkt het er bijna op dat VARA KASSA net zo slecht reageerd op problemen als b.v. UPC, KPN, Vodafoon enz. Jammer maar helaas !!
[quote=ikbenik schreef op dinsdag 9 jul 2013, 00:48][quote=wendy-claire schreef op maandag 8 jul 2013, 23:44] Blijkbaar is de nieuwe server de veroorzaker van deze kuren?!
Nogmaals, als het de server is, MOET ik die problemen ook hebben. En dat is niet het geval.
OT
Maar ze zouden u geen problemen durven bezorgen. :-)
[quote=mein33 schreef op dinsdag 9 jul 2013, 11:12] Hoewel je het niet zou verwachten lijkt het er bijna op dat VARA KASSA net zo slecht reageerd op problemen als b.v. UPC, KPN, Vodafoon enz. Jammer maar helaas !! Als het aan de server zelf lag, moet ik ook die problemen hebben. Omdat dan iedereen dan die problemen heeft, niemand uitgezonderd.
Aangezien bij mij de site zeer snel zonder problemen werkt, zijn problemen met de server zelf uitgesloten.
Zoals eerder gemeld in dit topic is er e.e.a. veranderd aan de server van de site. Krijg je onverhoopt een foutmelding (error) te zien, of gaat er wat anders fout bij het gebruikmaken van de Kassa-site? Meld het dan s.v.p. via een mailtje op kassa-online@vara.nl en vermeld wat er misgaat, bij welke handeling. Wij kunnen het dan monitoren.
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had. Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los. De overige pannen {nog} niet durven gebruiken. Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen. Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden. Hierop kreeg ik
...
Lees meer
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig." Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri
...
Lees meer
Hr.- mevr. Hoogvliet
Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.]
Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer