gr
door gringo Oct 25, 2004 om 20:18
Computers & telefonie

Problemen met eigenschappen in de verkenner

2 van de 3 keer als ik op de eigenschappen van een station of een bestand klik in de verkenner staat er er is een fout opgetreden in explorer en wordt afgesloten.
(soms staat dat er ook niet maar wordt er direct een vorig register hersteld)
Er wordt dan heel snel een vorig register hersteld,buroblad pictogrammen verdwijnen dan ook even en zijn even later ook weer terug.
Waar kan dit toch aan liggen?Heb windows ook al opnieuw geinstalleerd,blijft dus hetzelfde.

Ik heb windows xp pro sp1.

582 2 Rapporteer

ty
door tybris - Oct 26, 2004 om 15:56
13 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem wordt veroorzaakt door het menuutje dat je krijgt bij rechter muis klik. Hier kunnen andere programma's dan windows zelf ook dingen aan toevoegen, maar soms werken die niet goed en veroorzaken ze een crash. Er is een speciaal programma om dit menu op te schonen: http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html (download link onderaan de pagina)

Open dit programma, sorteer op 'Company' om Microsoft en niet-Microsoft van elkaar te scheiden en zet de niet-Microsoft dingen een voor een uit met de 'Disable' knop (je kan ze eventueel later weer aanzetten). Begin bij de dingen die je niet bekend voorkomen of je niet vertrouwd. Probeer steeds als je wat uit gezet hebt de eigenschappen te openen.

gr
door gringo - Oct 26, 2004 om 16:01
6 Antwoorden / 2 Vragen

Heel erg bedankt Tybris,dit was de oplossing,heb al weken lopen te zoeken en te vragen in forums,niemand wist het.Eindelijks werkt het weer normaal.

Het bleek dat spysweeper de boosdoener was.

Nogmaals bedankt. :-)