vleermuiswes
door vleermuiswes Sep 25, 2007 om 03:08
Computers & telefonie

Profiel verwijderen

GD lezers of admins,

Naar mijn informatie kan je elk profiel vewijderen (mits eigen),

zodra je alle gegevens kan aantonen en weerlegen, moet een adminestrator van een website deze binne 24 uur verwijderen, want anders maakt hij zelf misbruik van persoonregistratie.

Ik heb 2 maal het verzoek gedaan bij chatplaza, om een profiel te verwijderen, want ik leid socialeschade, doordat het betreft een profiel van mijn huidige vriendin, met een voormallig ex-vriendje+gefetaieerde foto op een datingsite.Zowel ik als mijn vriendin willen dat dit profiel verwijderd word, maar de admin weigerd om deze te verwijderen (geen reactie) dit is zo kwalijk, dat mijn vriendin dreigt stappen te ondernemen, kan dit??

of zijn er mogelijkheden om het profiel ook zonder wachtwoord (heeft alleen de ex in handen) te verwijderen???

3172 2 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Sep 25, 2007 om 11:28
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Vleermuiswes,

Als eerste raad ik je aan om dit verzoek niet per e-mail of telefoon te doen, maar schriftelijk per aangetekende post (met ontvangstbevestiging), als je dit nog niet gedaan heb. Verwijs hierbij naar alle wetten m.b.t. persoonsregistratie en privacy die je kunt vinden en stel hierin een ultimatum van, bijvoorbeeld, 14 dagen, waarbinnen het profiel verwijderd, dan wel zodanig aangepast is dat de gegevens van wu vriendin niet meer te herleiden zijn. Vermeld dat bij ingebreke blijven, je verdere juridische stappen niet zult schuwen en schadevergoeding/dwangsommen zult eisen.

Bewaar hiervan kopieen.

Mvgr - B

laaglander
door laaglander - Sep 25, 2007 om 16:28
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo vleermuiswes,

Het profiel valt niet te verwijderen zonder dat u een wachtwoord heeft, anders zou iedereen hier misbruik van kunnen maken om ieder willekeurig profiel te verwijderen. Ook denk ik niet dat ze misbruik maken van de persoonregistratie, omdat u of uw vriendin niet de houder is van het account. Wel kunt u misschien chatplaza een mail sturen met het verzoek om de betreffende foto te verwijderen, omdat de houder hiervan misbruik maakt (al is misbruik hier natuurlijk wel een randbegrip, omdat uw vriendin in eerste instantie wel akkoord is gegaan dat deze erop gezet werd). Maar vragen kan natuurlijk altijd ;-). Misschien een van de admins aanspreken die in de boxen zitten en daar het probleem bij voorleggen, dan heb je tenminste direct response. Ook kun je natuurlijk de ex aanspreken of dat hij de betreffende foto weg wil halen.

succes Laaglander