sc
door schrevrones May 15, 2006 om 01:47
Computers & telefonie

Provider

mijn pc kan wel op internet maar sommige paginas kom ik helemaal niet op en bij andere paginas krijg ik na een keer doorlinken de boodschap kan de server niet vinden.

weet hier iemand raad mee

dank en mvg

ron

422 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 15, 2006 om 08:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Ron,

Mijn eerste indruk is dat je een probleem hebt met de DNS-resolving (klik op de link voor uitleg).
Om je hiermee verder te kunnen helpen wil ik graag het volgende van je weten:
Welke provider heb je (kabel of ADSL)...?
Welk merk en type modem heb je..?
Heb je meerdere PC's achter deze modem staan eventueel via een router...?
Zo ja, welk merk en type router...?

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - May 15, 2006 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

enterprise: kan het hier ook nog aan de beveiligingsinstellingen liggen (te hoog ingesteld staan)?

Dat bij doorlinken het bericht server niet te vinden komt overigens met regelmaat voor omdat de link niet meer actueel blijkt te zijn en de pagina waarheen gelinkt wordt is opgeheven. Dat is dus niet zo bijzonder. Hoe dan ook, je kunt niet veel als je merk etc gegeven niet hebt.

ve
door verwijderd - May 15, 2006 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

In een enkel geval kan het niet kunnen openen van een pagina liggen aan een té strak ingestelde beveiliging, echter dan laat de pagina wél een aantal onderdelen zien behalve de items (java-applets, ActivX) die volgens de instellingen niet gedownload mogen worden, of bepaalde scripts worden niet uitgevoerd waardoor een pagina niet volledig laadt.
Maar omdat Ron schrijft "...sommige pagina's kom ik helemaal niet op..." lijkt het me dat het webadres niet van 'domeinnaam naar IP-adres' wordt omgezet door de DNS-server die hij gebruikt.
Dat kan de DNS-server zijn die zijn provider automatisch toekent aan zijn IP-adres, maar het kan ook zijn dat Ron zelf een alternatieve DNS-server heeft ingesteld.
Het niet kunnen doorlinken vanaf een website heeft daarnaast ook vaak dezelfde oorzaak, vandaar mijn vermoeden dat hierin de oorzaak ligt.
Vaak is het toekennen van andere primaire en secundaire DNS-servers al voldoende om dit probleem op te lossen.
Maar we wachten een reactie van Ron gewoon even af, mocht hij deze nog willen geven...

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - May 15, 2006 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

ps binnenkort is een aanpassing te verwachten van de site. Als het goed is hoor je na de vakantie meer.

ve
door verwijderd - May 15, 2006 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

In aanvulling op bovenstaande.

Soms bestaat de betreffende pagina domweg echt niet meer. Als je een zoekmachine gebruikt en doorklikt op de gevonden resultaten, kom je met regelmaat pagina's tegen die niet meer bestaan. In dat geval kun je proberen alles na de domeinnaam te verwijderen en van daaruit naar de pagina te zoeken, bijv.: http://www.interessant.nl/blabla/ennogwat/eenpagina.html bestaat niet, kijk dan op http://www.interessant.nl en zoek van daaruit naar de gevraagde informatie. Soms is ook de hele website opgeheven en kan ook dit niet.

ve
door verwijderd - May 15, 2006 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daarvoor lijkt het me, gezien de vraag van Ron, iets té vaak voorkomen dat hij pagina's niet kan openen en/of de server niet gevonden kan worden...

Maar goed, we wachten af... ;-)

Enterprise.