ma
door mariet Mar 27, 2017 om 23:20
Computers & telefonie

Proyyinstellingen internetbrowser

Heb 3 internetbrouwsers nml Firefox, Chrome en Edge. Alle drie geven ze een verbindingsfout aan door proxyinstellingen
Terwijl ik wel verbinding met internet heb via mijn programma's en updates kan ik ook gewoon binnen halen .
Kan ook nergens geen virus en spyware vinden.
Wie kan me helpen om van dit vervelende probleem af te komen ......b.v.d.
oja het betreft hp laptop met Windows 10.

groetjes mariet

3184 17 Rapporteer

Ge
door Genee - Mar 28, 2017 om 09:25
1509 Antwoorden / 1 Vragen
ma
door mariet Mar 28, 2017 om 13:10
29 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt maar helaas werkt hij niet voor degene alleen voor ie 7 8 of 9

Cookies
door Cookies - Mar 28, 2017 om 13:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ga eens via configuratiescherm naar 'internetopties', dan tabblad 'verbindingen'. Klik daar op 'laninstelllngen'. Daar moet alleen een vinkje staan bij 'instellingen automatisch detecteren'. Klik OK.

ma
door mariet Apr 1, 2017 om 09:39
29 Antwoorden / 14 Vragen

hier kan ik geen laninstelleingen selecteren.
maar heb intussen wel internet verbinding maar de internetbrowsers starten heel traag op .
dank voor je hulp.
PS heb moeten zoeen waar ik je persoonlijk antwoord kon geven.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 28, 2017 om 13:38
7206 Antwoorden / 3 Vragen

Nog een mogelijkheid voor W10
ga naar IE
klik op internetopties
klik op verbindingen en dan op LAN instellen en haal daar het vinkje weg bij proxyserver gebruiken .
De computer opnieuw opstarten om de wijzigingen door te voeren. Succes.

Cookies
door Cookies Mar 28, 2017 om 14:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sjoppie, dat is dezelfde tip als de mijne, alleen via andere weg.

ma
door mariet - Mar 28, 2017 om 14:12
29 Antwoorden / 14 Vragen

Mogelijk is dit het probleem maar krijg dit niet veranderd????

ma
door mariet - Mar 28, 2017 om 14:13
29 Antwoorden / 14 Vragen

Foto 2

costnix
door costnix Mar 28, 2017 om 14:53
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Deze foto ik ook niet te lezen!

Cookies
door Cookies - Mar 28, 2017 om 14:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@mariet: sorry, afbeeldingen zijn te onduidelijk, zelfs na vergroten. Heb je al gecheckt waar ik het over had?

Wi
door Wil_H - Mar 28, 2017 om 15:25
270 Antwoorden / Vragen

Alle browser maken gebruiken van dezelfde internetinstellingen.
Bij jou staat onder Instellingen >> Proxy >> Handmatige proxyinstellingen AAN. Dat zou kunnen beteken dat je toch ergens een stuk malware hebt opgelopen die die instelling heeft veranderd, of dat je een programma hebt geïnstalleerd dat een VPN moet opbouwen.
Je zegt dat je die instelling niet kunt veranderen. Kijk eens in je configuratiescherm onder Programma's of je daar een programma tegenkomt wat jou helemaal niet bekend voor komt wat pas onlangs is geïnstalleerd en verwijder dat. Ik zou tevens een scan draaien met Malwarebytes. Als je al wat ongerief hebt opgelopen dan vindt en verwijderd die dat wel, misschien wordt daarmee meteen de proxyinstelling weer normaal.
Anders moet je regedit starten en zoeken naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings.  Rechts zie dan een stel waarden in een kolom staan.
Zoek naar ProxyEnable en pas die waarde aan naar 0. Regedit afsluiten en opnieuw opstarten.

ma
door mariet Apr 1, 2017 om 09:41
29 Antwoorden / 14 Vragen

kan het register niet openen in het windows zoekvenster omdat hier mijn toetsenbord van de laptop het niet doet.In mijn programmas en internet browsers wel trouwens
dank voor je hulp

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 30, 2017 om 14:14
1790 Antwoorden / 3 Vragen

En het probleem is neem ik aan ondertussen 'uitzichzelf' opgelost?

ma
door mariet - Mar 30, 2017 om 19:11
29 Antwoorden / 14 Vragen

Ben nog bezig met het probleem op te lossen
loop telkens weer tegen andere problemen aan.
heb malware gebruikt en kan nu wel al de instellingen voor de proxy veranderen.

fl
door flee01 - Mar 30, 2017 om 20:11
2 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi ik las dat je dacht last te hebben van malware. Om dit 100% te verwijderen zou ik scannen met ADWcleaner en daarna met JRT. Beide te vinden op bv bleepingcomputer.com bij downloads.
Daarna kijken of je proxy instelling weer aangepast kunnen worden.
evt je registry laten checken door experts op een forum bv hijackthis.
Groetjes Fabian

ma
door mariet Apr 7, 2017 om 17:20
29 Antwoorden / 14 Vragen

Heb dit succesvol opgevolgd .
Dank je wel

fl
door flee01 May 3, 2017 om 17:33
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb nog ff gelezen of je probleem verholpen is, blijkbaar na mijn scanadviezen wel. Mooi....
Blijkbaar een toetsenbord probleem. Allereerst alle windowsupdates bijwerken. Evt controleren of er updates structureel misgaan.

reflecs
door reflecs - Mar 31, 2017 om 10:52
1859 Antwoorden / 4 Vragen

door mariet - 30 mrt. 2017 om 19:11
28 Antwoorden / 14 Vragen

Ben nog bezig met het probleem op te lossen
loop telkens weer tegen andere problemen aan.
heb malware gebruikt en kan nu wel al de instellingen voor de proxy veranderen.

En kunt u zelf die andere problemen oplossen?
Anders is het handig om te benoemen wat die problemen zijn.

Een andere optie is om een bericht te plaatsen, en verder te gaan op dit forum:https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=15566
Dan wel vermelden dat u het op dit forum geplaatst heeft, maar dat u hier gestopt bent.
Volgens mij wordt het anders niet behandeld.
Aan de hand van wat u terugmeldt wordt een aanwijzing gegeven, dat werkt niet als u tussendoor iets probeert wat u elders gezien heeft.

ma
door mariet - Mar 31, 2017 om 16:17
29 Antwoorden / 14 Vragen

Krijg malwarebytes niet meer opgestart en ook niet meer verwijderd ???

Ook kan ik mijn toetsenbord niet in hrt windowszoekvak links onder gebruiken .terwijl het in de programma's wel het gewoon doet

marita5
door marita5 - Apr 1, 2017 om 10:53
11528 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mariet ,

Laat eens een scan lopen met adwcleaner , klik op de rode regel .

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/AdwCleaner-anti-spyware-toolbar-cleaner

ma
door mariet Apr 1, 2017 om 15:28
29 Antwoorden / 14 Vragen

Adw cleaner hen ik al op eerder aanraden laten scannen maar toetsenbord blijft weigeren
Dank je wel voor je hulp

marita5
door marita5 - Apr 1, 2017 om 17:34
11528 Antwoorden / 15 Vragen

@mariet ,

Voor Malwarebytes te verwijderen , probeer dit met Revo ,

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/revo-uninstaller-freeware-werktuigen-de-installatie-software-verwijderen

Selecteer Malwarebytes , en klik op deïnstalleren .
Als Malwarebytes is verwijderd , klik dan op grondig gaat nog bestanden doorzoeken die zijn achter gebleven .
Vink de vetgedrukte regels aan en verwijder .hierna ziet u nog bestanden selecteer deze en verwijder .
Daarna opnieuw opstarten .

V.a. wanneer heeft u dit probleem ?

ma
door mariet Apr 7, 2017 om 17:18
29 Antwoorden / 14 Vragen

Kreeg het met revo ook niet verwijderd Hen op de Site van malwarebytes een downloaden gevonden om het te verwijderen en daar is het mee gelukt

marita5
door marita5 Apr 7, 2017 om 18:41
11528 Antwoorden / 15 Vragen

@mariet , fijn om te horen dat u malwarebytes heeft kunnen verwijderen , heeft u nu nog problemen met proxyinstellingen?

ma
door mariet Apr 9, 2017 om 07:01
29 Antwoorden / 14 Vragen

Nee dat probleem is verholpen . Had ik al aangegeven in eerdere reacties Maar geweldig dat u nog informeert hierna . Het enige probleem wat ikb nog heb is vreemd nml. Het toetsenbord van mijn hp laptop .Zo kan ik het gewoon gebruiken(Internet en programma's die erop staan ) alleen in het Windows 10 zoekenveld (links onder in de balk) en wifi wachtwoorden in het rechtse veld als je beschikbare wifi netwerken opend dan reageert niks op het toetsenbord. Heb de stuurprogramma's bijgewerkt en al eens verwijderd maar tot nu toe zonder resultaat ????

marita5
door marita5 Apr 9, 2017 om 07:58
11528 Antwoorden / 15 Vragen

@mariet 7 , sorry ik had uw reactie niet gelezen .. het zoekveld werkt dit voor de rest normaal ?

reflecs
door reflecs - Apr 9, 2017 om 13:56
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Wat betreft het niet kunnen gebruiken van het toetsenbord in het Windows zoekvak, zou u de aanwijzingen in dit topic kunnen proberen:
https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-win_cortana/in-geen-enkele-zoekfunctie-kan-ik-iets-intypen/5f59da14-3cca-4d31-a946-ce48a4acdf4f
Ergens anders las ik dat Windows opnieuw opstarten al voldoende was, maar dat zult u inmiddels wel gedaan hebben :)

ma
door mariet Apr 12, 2017 om 20:20
29 Antwoorden / 14 Vragen

Heb u link gebruikt .toetsenbord weigerde helaas nog steeds inb Windows zoekvlak . Wel in edge doet het het weer
Mvg  en Dank

reflecs
door reflecs Apr 13, 2017 om 12:59
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Graag gedaan. Hopelijk heeft u iets aan het antwoord dat hieronder staat. Met vriendelijke groet :)

reflecs
door reflecs - Apr 13, 2017 om 12:56
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Bij veel mensen schijnt het te helpen als zoeken om de een of andere reden niet werkt is Cortana stoppen:
1 Gebruik de toetscombinatie Ctrl-Shift-Esc om Taakbeheer te openen.
2 Ga onder de tab Processen naar Achtergrondprocessen en zoek Cortana. Het kan zijn dat u eerst op Meer details moet klikken om het zichtbaar te maken.
3 Klik er met rechts op en klik op Proces beëindigen. (Het zal automatisch opnieuw starten.)
uit:http://www.ghacks.net/2015/08/25/fix-search-not-working-in-windows-10/

Wat ook kan is de Probleemoplosser gebruiken:
1 Gebruik de toetscombinatie Windowstoets-Pause en kies voor Configuratiescherm.(Alle Configuratieschermonderdelen?)
2 Selecteer onder Weergeven op Grote of Kleine pictogrammen.
3 Klik op Indexeer opties en dan de knop Geavanceerd.
3 Kies Probleemoplosser Zoeken en Indexeren. Ik zou er een paar selecteren.

Het kan zijn dat ik een paar termen niet helemaal goed vertaald heb, maar het is wel duidelijk hoop ik.

Wat o.a. ook genoemd wordt in de commentaren is:
Een lokaal account gebruiken.
Een ander zoekprogramma gebruiken: https://www.mythicsoft.com/agentransack
Windows herstellen of repareren: https://www.seniorweb.nl/tip/windows-10-herstellen. Let op: i.v.m. het virus dat verwijderd is, kunt u niet een oude back-up terugplaatsen. Of beter gezegd; de back-up die is gemaakt voor of nadat de computer niet meer goed werkte.

Succes.