in
door invictor Feb 28, 2005 om 12:59
Computers & telefonie

Quicknet naaistreek

Kan een internetprovider zomaar 210 euro vragen voor een verhuizing van een bestaand adsl abbo? Quicknet doet dit, geen mogelijkheid om op te zeggen. Je kan wel het resterende jaar afkopen, maar ja, ik moet nog 7 maanden, dus rekening is dan nog steeds rond de 190 euro. Iemand een idee?

Ik vind dit schandalig

391 2 Rapporteer

aenigma
door aenigma - Feb 28, 2005 om 13:39
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik vrees dat u hiertegen weinig kunt doen. Ik vind het bedrag ook hoog,
maar u betaalt altijd als u verhuist en uw adsl meeneemt naar u nieuwe
adres. Uw telefoonlijn moet geschikt gemaakt worden voor adsl (worden
geactiveerd), hetgeen zowel een technisch als een administratief
gebeuren is. Daarvoor betaalt u dus, hoeveel dat is verschilt per
provider.

Algemene voorwaarden Quicknet:

http://www.quicknet.nl/klantenservice/voorwaarden

Veelgestelde vragen:

http://www.quicknet.nl/abonnementen/vgv_abo/Wijzigingen+in+abonnement

Daarin lees ik het volgende:

[qoute]

Bij een verhuizing geldt het volgende: Verhuizen binnen 1 jaar binnen
QuickNet ADSL gebied: De verhuiskosten bedragen € 135,- De
aansluitkosten bedragen € 75,- Verhuizen na 1 jaar binnen QuickNet ADSL
gebied: De verhuiskosten bedragen € 75 De aansluitkosten bedragen € 75
Verhuizen binnen 1 jaar naar Multikabel gebied: U betaalt de resterende
aantal maanden van de minimale contractsduur (12 maanden) U betaalt de
op dat moment geldende aansluitkosten

[eind qoute]

€135 + €75 = €210, ik denk dus dat u met dit bedrag te maken heeft.

vr. gr.

jo
door johnnie112 - Mar 19, 2005 om 20:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Deze verhuiskosten zijn kosten die quicknet ook moet maken voor de verhuizing. Deze kosten gaan namelijk rechstreeks naar de leverancier van de lijn. Dwz naar BBNed of Tiscali (de lijnleveranciers voor Quicknet).

Volgens mij is het zelfs zo dat zij het op hun beurt weer af moeten dragen aan KPN. Dit laatste week ik echter niet zeker.