poohhey
door poohhey Sep 6, 2006 om 00:28
Computers & telefonie

Raadselachtige telefoontjes

Vandaag ben ik 5 keer gebeld, ongeveer om de 2 uur. Op het scherm verschijnt het volgende nummer: +331303**211, ik heb 2 cijfers vervangen door sterretjes voor de privacy. Als ik op neem hoor ik een toon alsof er aan de andere kant de telefoon over gaat, maar toch niet precies dat geluid.  Als ik wat zeg krijg ik geen teken van leven. Ik heb later geprobeerd het nummer terug te bellen maar dan is het in gesprek. Het nummer is via "zoek op nummer" niet te achterhalen, 33 lijkt me het toegangsnummer van frankrijk maar maar ik weet niet wie me daarvandaan zou willen bellen. Wie weet wat dit is?

572 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 6, 2006 om 01:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vermoed dat u 'slachtoffer' bent geworden van een ingewikkelde constructie die belhuizen (in het buitenland) hanteren om zo goedkoop mogelijk te bellen. Waarschijnlijk is uw telefoonnummer in dat circuit terechtgekomen. Het nummer komt inderdaad uit Frankrijk. U bent niet de enige die er last van heeft, het komt vooral (helaas) ook des nachts voor.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2006 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen oplossing voor je, maar wel waarschijnlijke de oorzaak:

Uit het AD van 15 augustus:

GESTOORD VAN SPOOKBELLERS

(het hele bericht via deze link)

http://www.ad.nl/binnenland/article545218.ece

Linda

ve
door verwijderd - Sep 6, 2006 om 09:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het telefoonnummer correspondeert met het Franse departement Bouche-du-Rhone (omgeving Marseille). Is er wellicht iemand uit uw kennisen- of familiekring op vakantie in Zuid Frankrijk, die u wellicht probeert te bereiken?

't Is maar een ideetje?

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Sep 6, 2006 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vaanuit en naar buitenland kun je beter SMS jes versturen, goedkoper en komen ook aan.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2006 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Gozik,

Soms kun je beter de fiets pakken, dan met de auto, want in de stad ben je soms sneller fietsend. Maar wel opletten voor overstekende tapirs.

Nog een antwoord waar je niets aan hebt :-)

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Sep 6, 2006 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Ik weet niet bij welke provider u bent maar als u bij de kpn bijvoorbeeld bent dan gewoon die opbellen en het laten onderzoeken.

groeten Pascal

ve
door verwijderd - Sep 6, 2006 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reacties. Sinds afgelopen nacht 4 minuten voor 2 heb ik geen telefoontjes meer gehad. Ik heb wel kennissen in het departement bouches du rhone. Misschien weet iemand nog een franse site waar je nummers kan terug zoeken? Maar eerlijkgezegd kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze daarvandaan naar mijn 06 bellen. Probleem opgelost, raadsel blijft