bl
door blondt May 18, 2015 om 21:09
Computers & telefonie

Radio code

In 2006 een nieuwe auto gekocht bij de dealer Abswoude in Noordwijk.
Nadat vorige maand de accu is verwisseld wel bij een andere garage is de auto radio stil.
Ik moest een code invoeren, maar welke code? Ik heb de dealer Abswoude gebeld, met de vraag of de code bij hun bekend is. Nee niet bekend, nergens geregistreerd zeggen ze.
Om de code te kunnen krijgen moet ik 75.- euro betalen . Omdat ze er werk voor moeten verrichten zeggen ze.

11402 14 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 19, 2015 om 00:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Staat er niets over in het instructieboekje of in de gebruiksaanwijzing van de radio?
Kunt u daarover geen contact opnemen met de maker van de radio. Kijk anders eens op bijv. problemcar of een forum van het merk van uw auto en stal eventueel uw vraag over die code daar nog eens.
Lees ook dit klik hier oude topic door.

ro
door robinflikkema - Aug 29, 2015 om 12:36
6 Antwoorden / 0 Vragen

Onze Volvo heeft ook zoiets. Even gebelt met de dealer en die kon de code zo vertellen. Na het invoeren deed de radio het weer

Robin

me
door mein33 - Aug 29, 2015 om 14:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=blondt schreef op maandag 18 mei 2015, 21:09] Ik heb de dealer Abswoude gebeld, met de vraag of de code bij hun bekend is. Nee niet bekend, nergens geregistreerd zeggen ze.
Om de code te kunnen krijgen moet ik 75.- euro betalen . Omdat ze er werk voor moeten verrichten zeggen ze.

Dit lijkt mij zeer tegenstrijdig, ze weten het niet maar tegen betaling weten ze het plotsklaps wel.
Daar zou ik in ieder geval nooit meer een stap over de dorpel zetten.
Probeert u het eens bij een andere merkdealer, misschien is die wel klantvriendelijk.

jo
door jorisw - Aug 29, 2015 om 23:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mein33 schreef op zaterdag 29 aug 2015, 14:55][quote=blondt schreef op maandag 18 mei 2015, 21:09] Ik heb de dealer Abswoude gebeld, met de vraag of de code bij hun bekend is. Nee niet bekend, nergens geregistreerd zeggen ze.
Om de code te kunnen krijgen moet ik 75.- euro betalen . Omdat ze er werk voor moeten verrichten zeggen ze.

Dit lijkt mij zeer tegenstrijdig, ze weten het niet maar tegen betaling weten ze het plotsklaps wel.
Daar zou ik in ieder geval nooit meer een stap over de dorpel zetten.
Probeert u het eens bij een andere merkdealer, misschien is die wel klantvriendelijk.

Dat is toch niet zo vreemd:
- Ze weten het niet omdat ze het zelf niet hebben geregistreerd in hun administratie.
- Maar ze kunnen het wel voor je uitzoeken aan de hand van gegevens van de radio en hulp van de importeur of fabrikant van de radio. Nergens staat dat ze het "plotsklaps" wel weten, dat maak jij ervan.

Er zullen nog wel wat checks nodig zijn, anders is het wel erg makkelijk om gestolen spul weer te activeren.

bl
door blondt - Aug 30, 2015 om 10:15
17 Antwoorden / 2 Vragen

mein 33 is de enige met het juiste antwoord, en die het begrijpt
1 nergens op papier staat geregistreerd wat de code is. Fout van de dealer!
2 op de achterkant van de radio staat de code geschreven volgens dealer Abswoude! Als de radio al wordt gestolen staat de code om hem te activeren op! Hiervoor moet de radio eruit worden gehaald en daarvoor rekent Dealer Abswoude 75.- . Ik snap het wel hoor, je koopt daar een nieuwe auto van ruim € 27.000.- en service tot de deur, omdat ze nog niet genoeg aan je hebben verdient.
En idd mein 33 ik zet daar geen voet meer over de grond.
Inmiddels heb ik de code van de radio weten te achterhalen, via een Engelse site.

edrick3
door edrick3 - Aug 30, 2015 om 10:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@blondt.

...Inmiddels heb ik de code van de radio weten te achterhalen, via een Engelse site. ....
Mooi zo.

door 1953 - Aug 31, 2015 om 01:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Destijds heeft u de radiocode meegekregen, die u waarschijnlijk bij uw deel 1(A of B) en de reservesleutel bewaard.

Deze radiocode heeft u weer nodig bij de inruil van uw huidige auto.

U heeft een FIAT?

bl
door blondt - Aug 31, 2015 om 09:27
17 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 31 aug 2015, 01:50]Destijds heeft u de radiocode meegekregen, die u waarschijnlijk bij uw deel 1(A of B) en de reservesleutel bewaard.

Deze radiocode heeft u weer nodig bij de inruil van uw huidige auto.

U heeft een FIAT?

Je lijkt op dat ene zusje van mij.

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2015 om 10:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=blondt schreef op maandag 31 aug 2015, 09:27]

Je lijkt op dat ene zusje van mij.

LOL

me
door mein33 - Aug 31, 2015 om 11:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@blondt,

Fijn te horen dat u de betreffende code heeft gevonden en nu goed bewaren want iedere keer als de accu wordt losgekoppeld moet u de radio weer m.b.v. deze code activeren.
Normaal gesproken doet de dealer dit (want zij hebben een overzicht van alle typen radio's) maar die bleek even niet thuis omdat u de accu door een ander bedrijf heeft laten vervangen.

vr.gr. mein33

me
door mein33 - Aug 31, 2015 om 11:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=jorisw schreef op zaterdag 29 aug 2015, 23:54][quote=mein33 schreef op zaterdag 29 aug 2015, 14:55][quote=blondt schreef op maandag 18 mei 2015, 21:09] Ik heb de dealer Abswoude gebeld, met de vraag of de code bij hun bekend is. Nee niet bekend, nergens geregistreerd zeggen ze.
Om de code te kunnen krijgen moet ik 75.- euro betalen . Omdat ze er werk voor moeten verrichten zeggen ze.

Dit lijkt mij zeer tegenstrijdig, ze weten het niet maar tegen betaling weten ze het plotsklaps wel.
Daar zou ik in ieder geval nooit meer een stap over de dorpel zetten.
Probeert u het eens bij een andere merkdealer, misschien is die wel klantvriendelijk.

Dat is toch niet zo vreemd:
- Ze weten het niet omdat ze het zelf niet hebben geregistreerd in hun administratie.
- Maar ze kunnen het wel voor je uitzoeken aan de hand van gegevens van de radio en hulp van de importeur of fabrikant van de radio. Nergens staat dat ze het "plotsklaps" wel weten, dat maak jij ervan.

Er zullen nog wel wat checks nodig zijn, anders is het wel erg makkelijk om gestolen spul weer te activeren.

Beste @jorisw,

Ik had niet gedacht dat u zo naïef zou denken over de handel en wandel van een garagebedrijf.
Als er even niets aan u te verdienen valt dan staat de service verlening bij veel bedrijven plotseling in de ruststand. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen op deze regel.
Ik verzeker u dat indien Ts bij deze dealer haar accu had laten vervangen zij de auto probleemloos met een werkende radio had terug gekregen.
Zij hebben nl. een overzicht van alle codes die noodzakelijk zijn om de elektronische apparatuur weer in te schakelen als de accu verbinding ontkoppeld is geweest, zij hoeven hiervoor echt niet op zoektocht.

vr.gr. mein33

bl
door blondt - Aug 31, 2015 om 12:04
17 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=mein33 schreef op maandag 31 aug 2015, 11:42][quote=jorisw schreef op zaterdag 29 aug 2015, 23:54][quote=mein33 schreef op zaterdag 29 aug 2015, 14:55][quote=blondt schreef op maandag 18 mei 2015, 21:09] Ik heb de dealer Abswoude gebeld, met de vraag of de code bij hun bekend is. Nee niet bekend, nergens geregistreerd zeggen ze.
Om de code te kunnen krijgen moet ik 75.- euro betalen . Omdat ze er werk voor moeten verrichten zeggen ze.

Dit lijkt mij zeer tegenstrijdig, ze weten het niet maar tegen betaling weten ze het plotsklaps wel.
Daar zou ik in ieder geval nooit meer een stap over de dorpel zetten.
Probeert u het eens bij een andere merkdealer, misschien is die wel klantvriendelijk.

Dat is toch niet zo vreemd:
- Ze weten het niet omdat ze het zelf niet hebben geregistreerd in hun administratie.
- Maar ze kunnen het wel voor je uitzoeken aan de hand van gegevens van de radio en hulp van de importeur of fabrikant van de radio. Nergens staat dat ze het "plotsklaps" wel weten, dat maak jij ervan.

Er zullen nog wel wat checks nodig zijn, anders is het wel erg makkelijk om gestolen spul weer te activeren.

Beste @jorisw,

Ik had niet gedacht dat u zo naïef zou denken over de handel en wandel van een garagebedrijf.
Als er even niets aan u te verdienen valt dan staat de service verlening bij veel bedrijven plotseling in de ruststand. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen op deze regel.
Ik verzeker u dat indien Ts bij deze dealer haar accu had laten vervangen zij de auto probleemloos met een werkende radio had terug gekregen.
Zij hebben nl. een overzicht van alle codes die noodzakelijk zijn om de elektronische apparatuur weer in te schakelen als de accu verbinding ontkoppeld is geweest, zij hoeven hiervoor echt niet op zoektocht.

vr.gr. mein33

bl
door blondt - Aug 31, 2015 om 14:18
17 Antwoorden / 2 Vragen
edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2015 om 15:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=blondt schreef op maandag 31 aug 2015, 14:18]

?????
Zat 'zusje' even achter de computer. ;-)