tenormin
door tenormin Apr 27, 2019 om 00:41
Computers & telefonie

Real PC Basic i3 W 10 Home

26 April is deze computer geïnstalleert bij me, via een PC Service zaak, nou ja, zzp-er die ik volledig vertrouw. Hij heeft dus deze keuze voor mij gemaakt en ik kan geen negatieve reacties vinden. So far so good. Vraag mijnerzijds is: kent iemand dit merk? En gaarne geen antwoorden van: had je eerst moeten Googelen; ik wist niet wat hij ging kopen/heb er geen verstand van. Wel dat dit Windows 10 is, waarover ik meestal las: moeilijk, lastig, etc. Is het normaal dat zo'n ding, incl. installatie me €711,50 heeft gekost (en me "maar 3 uur arbeidsloon" heeft berekend), waar hij 7 aan gesleuteld heeft. Hij had bij prijsopgave ook niet gedacht dat de harde schijf van oude PC zo moeilijk zou zijn over te zetten. Dus back to basic: Is deze PC okay (36 maanden garantie)?

11778 25 Rapporteer

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 27, 2019 om 07:41
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Tenormin.
Prijs en 3 jaar  garantie is niets mis mee.
W10 is wennen en als je deze zzp-er vertrouwd kun je bij hem terecht met eventuele mankementen.
Lijkt mij geen slechte koop en zou er om te beginnen maar van genieten.
Succes ermee.

Basiscomputers zijn goedkoper dan de geavanceerde computers, maar zijn bijzonder geschikt voor de meest gebruikte programma’s. De basiscomputers zijn uitermate geschikt voor personen die een computer voornamelijk gebruiken voor alledaagse gebruik, zoals het sturen van e-mails, internet, luisteren van muziek van bewerken van foto’s.

https://www.2fix3d.nl/a-40859729/realpc-basic/realpc-basic-i3/#description

sw
door swat1500 - Apr 27, 2019 om 08:24
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Of het een redelijke prijs is ligt aan de specificaties van de computer. Merken zeggen niet zoveel het gaat om de componenten waaruit de pc is opgebouwd. Een i3 processor is niet de snelste maar voor alleen wat internetten en eenvoudige toepassingen voldoende. Voor een i3 is 711 euro niet goedkoop maar, zoals gezegd, wat zijn de overige componenten.

marita5
door marita5 Apr 27, 2019 om 08:29
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@swat1500 , wat zijn de overige componenten , zie deze link ( klik op specificaties )  https://www.realpc.eu/NL/index.php/nl/realpc-computers/realpc-basic-8i3-detail

tenormin
door tenormin May 3, 2019 om 01:10
16829 Antwoorden / 108 Vragen

+10 @marita5, ben er nu zeer content mee. Voor "huishoudelijk gebruik" bevalt het me prima.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Apr 27, 2019 om 09:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als het dezelfde PC is als die bij de link van Marita5 dan heeft hij er dus ruim € 200,00 bovenop gedaan voor de installatie en het kennelijk overzetten van een harde schijf (onduidelijk is of hij de harde schijf fysiek heeft overgezet of de data heeft overgezet). Frankly speaking lijkt het mij een redelijke prijs, als je er inderdaad ook goede service bij krijgt wanneer die nodig zou zijn. De PC lijkt mij prima, hoewel je je kan afvragen wat de toegevoegde waarde van een DVD brander nog is in deze tijd. Maar dat is persoonlijk, en zou hooguit een paar tientjes schelen.

tenormin
door tenormin Apr 27, 2019 om 11:12
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Het is inderdaad deze computer en hij had moeite de harde schijf over te zetten, waarom weet ik natuurlijk niet. De oude PC was een HP van 2010 en is rustig ingeslapen. Ervaring van zijn service heb ik ook, zelfs op Zon- en feestdagen, dan deed hij dat op afstand.

tdmduc
door tdmduc Apr 27, 2019 om 18:57
704 Antwoorden / 2 Vragen

ik zag dat de onderdelen die hij aanbied niet helemaal up-to-date zijn.

bijvoorbeeld een gaming pc van 2500 euro waar een GTX1080 videokaart in zit.......waar is de opvolger van dit type? de 2060,2080 enz

voor zo'n bedrag verwacht ik meer keuze.

Le
door LeCorbeau Apr 29, 2019 om 21:37
38 Antwoorden / Vragen

Overzetten van besturingssysteem en alle bestanden kan lastig zijn op de nieuwe schijf. Meestal moet je het besturingssysteem op een nieuwe schijf opnieuw installeren. Als je oude schijf zou klonen is de kans erg klein dat de boel werkt, immers de pc heeft andere componenten , zoals moederbord, audiokaart etc. Het kan werken als het oude moederbord zelfde merk is en zelfde merk processor hebben. Moederbord, AMD van bepaald merk bv Gigabyte oud bord en nieuwe ook AMD en merk Gigabyte, kan het werken zonder dat je alles opnieuw moet installeren. i3 is vrij beperkt, maar ook andere componenten zoals grootte  ramgeheugen, merk voeding en hoe zwaar is die,hoeveel programma's draai je.Allemaal zaken die je mee moet afwegen.

ma
door malty - Apr 27, 2019 om 09:07
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Deze zal door de ingebouwde SSD wel sneller zijn dan uw oude pc.
In de basisprijs zit geen draadloos internet, wanneer u dat wel hebt kost de pc al meer dan €509.
Maakt verder ook niet uit, incl. arbeidsloon niks mis met de betaalde prijs, geniet van de nieuwe pc, u kunt nu weer even vooruit.
Hij heeft toch wel even werk gehad, eerst alles overzetten en dan nog windows 10 opnieuw installeren, Ik neem aan dat op de oude schijf een oudere windows stond.

tenormin
door tenormin Apr 29, 2019 om 23:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@malty, ik geniet er inderdaad van; zoals al in eerder commentaar: hij dacht 3 uur nodig te hebben, wat 7 uur werd. Niet berekend.

sw
door swat1500 - Apr 27, 2019 om 10:07
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Heb de pc via Google gevonden. Als de basis prijs 509 euro was dan is die niet duur maar ook niet echt goedkoop. Er zit een ssd in van 240 gb dat is positief. De pc start daardoor snel op. Het is dan wel jammer dat er geen extra harde schijf bij zit. Het werkgeheugen is wel wat mager. Ook de grafische kaart is niet heel bijzonder. Je kan voor hetzelfde geld ook pc's krijgen met meer power. Voor wat internetten en eenvoudige toepassingen is hij voldoende. Voor serieus werk is hij wat aan de lichte kant.
36 maanden garantie is uitstekend.

tenormin
door tenormin Apr 27, 2019 om 11:49
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dan is ie zeker geschikt voor mij @swatt1500: serieus werk is voor mij niet aan de orde.;-)

Le
door LeCorbeau Apr 29, 2019 om 21:42
38 Antwoorden / Vragen

Grafische kaart is alleen van belang als je films  gaat bewerken of zware spellen wilt spelen.Op voeding wordt vaak bezuinigd, als je een goede pc wilt heb je een goede voeding nodig. In2013 heb ik bijna 200euro uitgegen voor de voeding alleen.Prijs is redelijk voor de pc, en garantie is prima.Alleen windows zal de boel binnen de kortste keren sloom maken.

tenormin
door tenormin May 3, 2019 om 01:14
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@lecorbeau, tot zover loopt ie als een tiet. Bij Windows 7 bleef het rondje draaien en draaien.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Apr 27, 2019 om 10:17
6599 Antwoorden / Vragen

Ziet er mooi uit dat zwarte kastje. En wat nog belangrijker is: Je hebt iemand waar je terecht kunt met je vragen.
Dat heb je bij een grote winkelketen niet. En het merk, wat maakt het uit. Als hij het maar doet.

Gr
door Grunn1 Apr 27, 2019 om 10:29
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Merkloos is vaak een voordeel omdat er geen onzin software mee geleverd wordt en de componeneten zijn toch wel van een merk. Vond het ook wel een mooi kastje, heb zelf nu net zo’n smal kastje pc gekocht met als nadeel dat de dvd drive recht op staat.

tenormin
door tenormin Apr 27, 2019 om 15:36
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@@En laat hij nu net hebben moeten komen; niets werkte meer. Bleek het de kabel van wifi te zijn, PC werkt gewoon op de kabel. En eigenlijk was dit een toevallige omstandigheid wat niet met installeren van doen had. M.a.w. ik zou echt wel voorrijden en kwartier werk hebben moeten betalen. Maar hoefde gelukkig niet.

Gr
door Grunn1 - Apr 27, 2019 om 10:24
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Voor 509 euro een redelijke goede basis pc waar je alles mee kan, neem aan dat je geen zware spellen speelt.
Waarschijnlijk het grootste voordeel is dat zo’n pc niet geleverd wordt met allerlei onzin software van de fabrikant.
Heb zelf deze week een Acer i5 gekocht voor 450 euro met iets betere specs maar vol maar Acer rotzooi software.

tdmduc
door tdmduc Apr 27, 2019 om 18:45
704 Antwoorden / 2 Vragen

Acer=zonde van je geld.

Onze manager heeft ooit de fout gemaakt de hele organisatie met Acer laptops en computers vol te plempen.

Goedkoop was dus duurkoop. De één na de ander klapt kapot. We zijn nu bezig het hele "wagenpark" te vervangen voor Lenovo en HP.

Welk bedrijf ik ook gewerkt heb altijd problemen met Acers ook de garantie en service liet zwaar te wensen over.

Gr
door Grunn1 Apr 28, 2019 om 12:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heb een Acer laptop van ruim 7 jaar oud en nog nooit problemen mee gehad. Dus zonde van je geld is te persoonlijk en heb mede gekozen vanwege eigen ervaring en negatieve ervaringen met HP.

ma
door malty Apr 28, 2019 om 12:22
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@tdmduc Ben benieuwd wat u na een poos over HP gaat melden.
Heb zelf ook niet zo’n goede ervaringen met de kwaliteit van HP, voor mij geen HP meer.

bi
door bigale50 Apr 29, 2019 om 15:56
25 Antwoorden / 1 Vragen

€ 509 is de basis prijs, er zijn nog vele zinvolle opties zoals bv een data schijf .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 27, 2019 om 10:26
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb geen afwijkende opmerking op de al gegeven opmerkingen. Wel de vraag over de opmerking dat meestal gelezen zou worden dat win 10 zo moeilijk is.

Het kan best zo zijn dat sommigen in het begin moeten wennen aan win 10, zeker als ze over zijn gestapt van wi 7 maar de ervaring is m.i. dat er met win 10 helemaal niets mis is. Bij win 8 en 8.1 was dat anders en daarom is er ook snel win 10 gekomen. In het veleden was WINDOWS Millenium een echte ramp.

Succes met de PC

En m.b.t. mankementen is hoe dan ook de consumnentenbeschermingswetgeving conform BW 7:17 en verder van toepassing. De zzp'er is de verkoper.

tenormin
door tenormin Apr 27, 2019 om 16:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@heremietkreeft, ik weet dat de zzp 'r de verkoper is, hoor. ;-) Hij is een uur geleden geweest; alles stopte ineens. Maar goed, de kabel die achter wifi zit was de boosdoener. Weer iets geleerd mocht het weer gebeuren.

tenormin
door tenormin - Apr 27, 2019 om 11:16
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Allemaal bedankt voor de antwoorden. Over het algemeen is me dus geen kat in de zak verkocht. Ik schrik wel, op positieve manier, van de snelheid van dit ding, dat is wel erg prettig. Allemaal fijn weekend en nogmaals: merci.

gerbera
door gerbera Apr 27, 2019 om 12:00
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Veel plezier met de nieuwe PC en suc6 met win10 t'ís effe wennen maar werkt prettig.

tenormin
door tenormin Apr 27, 2019 om 12:09
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dank je Gerbera. "Het werkt" inderdaad heel prettig.

sjjoppy
door sjjoppy May 1, 2019 om 06:54
7188 Antwoorden / 3 Vragen

@tenormin,
van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag.

tenormin
door tenormin May 1, 2019 om 07:51
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Lief van je @sjoppie maar.... ik ben helemaal niet jarig. ??

sjjoppy
door sjjoppy May 1, 2019 om 11:38
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Dan heb ik mij vergist @tenormin en dat komt doordat je vorig jaar de 10de mei gefeliciteerd werd door 1 van ons en je aangaf dat het de eerste van die maand moest zijn.

tenormin
door tenormin May 1, 2019 om 12:23
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@sjoppie, ik heb volledig geen idee dat ik iets heb met 1 Mei, kan tenminste niets bedenken. Maakt niet uit hoor.

sjjoppy
door sjjoppy May 1, 2019 om 12:33
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Okay

aurora1
door aurora1 - Apr 27, 2019 om 13:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Veel plezier met deze pc. Jammer dat u geen laptop genomen heeft. Neemt minder plaats in en is wel zo handig.

tenormin
door tenormin Apr 27, 2019 om 14:02
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@aurora1, ben nogal gevoelig voor veranderingen,  vandaar.

aurora1
door aurora1 Apr 28, 2019 om 18:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Oké.

ro
door ron503 - Apr 27, 2019 om 14:49
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De specs van de PC zien er nog niet zo slecht uit en lijkt mij een goede middenklasse. Het geheugen van 4Gb is wel minimaal en dat maakt dat de PC wat trager is, het geheugen kan tot 32Gb uitgebreidt worden maar dat ook doen is overkill omdat een deel van dat geheugen niet gebruikt gaat worden. Voor het goed laten draaien van Win 10 is 18Gb geheugen wel wenselijk want programma's starten sneller op. Het merk ansich is niet van belang maar de gebruikte componenten wel en die zijn van relatief goede kwaliteit. Win 10 is een kwestie van wennen maar met wat aanpassingen failsafe te noemen.

tenormin
door tenormin Apr 27, 2019 om 15:08
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@ron503, de installateur vertelde me dat dit produkt in Zeeland wordt gemaakt.

gerbera
door gerbera Apr 27, 2019 om 15:15
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Voor het goed laten draaien van Win 10 is 18Gb geheugen wel wenselijk want programma's starten sneller op

Mijn Win10 pro draaid op 8Gb prima en start snel genoeg op dus waarom 18Gb. En hoe u aan 18Gb komt is mij een raadsel,  dus zal die "1" of "8"  een tikfoutje zijn. 18 Gb is niet op de markt.

ro
door ron503 Apr 27, 2019 om 15:28
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Foutje van mijn kant 18 gb had 16 Gb moeten zijn. Bedankt voor de correctie maar op alle slakken zout leggen is niet grappig.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Apr 27, 2019 om 16:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tenormin,

Suc6 met je nieuwe compu.
Wel even een tip van Seniorweb:

De meeste computers maken automatisch herstelpunten aan, waarnaar de computer eventueel teruggezet kan worden. Maar het is goed om te weten of Systeemherstel daadwerkelijk correct werkt en is ingeschakeld op de computer. Als dit niet zo is, schakelt u de functie eenvoudig in. Let op dat u onderstaande stappen nauwkeurig volgt. Er is namelijk ook een functie Systeemherstel binnen het Instellingenvenster van Windows 10, maar deze werkt anders en behandelen we niet in dit artikel.

  • Open het Configuratiescherm. Klik daarvoor onder in beeld op het pictogram van het vergrootglas.
  • Typ 'Configuratiescherm'.
  • Klik op Configuratiescherm Bureaublad-app.
  • Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven op Weergeven op Categorie).
  • Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
  • Onder het kopje 'Beschikbare stations' staan uw harde schijven. Achter de harde schrijf staat 'in- of uitgeschakeld'. 'Ingeschakeld' betekent dat Systeemherstel actief is. U hoeft verder niks te doen. Als het niet actief is, wordt dit aangegeven met 'Uitgeschakeld'. Klik in dit geval op de schijf.
  • Klik op de knop Configureren.

  • 0502-systeemherstel-1.png
  • Selecteer onder 'Herstelinstellingen' Systeembeveiliging inschakelen.
  • Verplaats de schuifbalk onder 'Schijfruimtegebruik' naar 10 procent.
  • Klik op Toepassen > OK > OK.

tdmduc
door tdmduc - Apr 27, 2019 om 18:38
704 Antwoorden / 2 Vragen

Ik had voor die 711,50 een veel  mooier computersysteem voor je gebouwd.

Jammer van die i3 processor. Voor die prijs had een i5 of i7 ook gekund.

tenormin
door tenormin May 3, 2019 om 01:20
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien TDMDUC, maar... je bent niet mijn Z.Z.P.-er die binnen een kwartier op de stoep wil staan. Ik ben er tevreden over, nu.

tdmduc
door tdmduc May 3, 2019 om 13:42
704 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is ook wat waard inderdaad.

oldcar
door oldcar - Apr 29, 2019 om 12:53
6 Antwoorden / 0 Vragen

Mooie en goede pc.

tenormin
door tenormin Apr 29, 2019 om 13:04
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dank U wel, ben er ook blij mee.

reivi22
door reivi22 - Apr 29, 2019 om 13:36
66 Antwoorden / 0 Vragen

U geeft aan een i3 processor.
Dat is een standaard instap processor voor een wat vlotter werkende pc,maar zeker geen snelheidsmonster.
De meeste goedkopere computers gebruiken een celleron processor, maar die zijn erg traag en alleen geschikt voor huis tuin en keuken werk
U geeft niet aan welke hardware erin zit,ram geheugen,videokaart, etc..
Windows 10 besturing kost weliswaar in de winkel zo 100 euro of zo,maar je kunt ook de online versie zonder licentie  downloaden en voor zo 10 euro online een licentie sleutel kopen zodat Windows legaal wordt.

mo
door mof - Apr 29, 2019 om 13:45
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Moeilijk te zeggen, de naam doet er niet zoveel toe. Het gaat om de specifieke hardware, wat voor type harde schijven, ssd of traditioneel, is er een aparte grafische kaart, wat voor merk, hoeveel grafisch geheugen, hoeveel standaard ram, etc etc etc.
ik den kdat de processor een intel i3 maar wat is het bouwjaar daarvan?

onmogelijk om iets over de prijs te zeggen zonder gedetailleerde beschrijving

ha
door harrybre - Apr 29, 2019 om 14:23
240 Antwoorden / Vragen

Wat IK het allerbelangrijkste vind: je hebt iemand, waar je in geval van storingen en helemaal NOOD op terug kunt vallen.
De Medion computers zijn over het algemeen goedkoper, doch... God helpe je de brug over als er een probleem is. Opsturen naar Medion Service en na enkele weken heb je 'm weer terug. Computer shop in de buurt en .. ook dagen weg.
ZZP-er in de buurt: breng maar even langs, ik kijk er direct na. In mijn geval.. tot ca 02:00 doorgegaan, en 's morgens 08:00 opgehaald en werkte mijn - zakelijke - computer weer.

tenormin
door tenormin Apr 29, 2019 om 15:36
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@harrybre, "mijn zzp-er": zelfs dat hoeft niet: (brengen dan - kan slecht lopen en heb geen vervoer -) hij moest Zaterdag al komen want het ding deed 'raar'. Bedenk: ik heb totaal geen verstand van PC's, dus heb blind op hem vertrouwd met wat hij voor me kocht en installeerde. Heb eerdere ervaringen (uiteraard) met deze man. Op oude PC hielp hij me zelfs op Zondag, op afstand, rekende hij voor 2 uur bezig zijn (alleen voor mij hoor) €27,50. Als ik zoiets bij een BCC of waar dan ook had gekocht: nou, waarschijnlijk niet eenzelfde service. Plus, ik gun het iedere ZZP-er.

sp
door spikkel Apr 30, 2019 om 23:08
148 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb hier een ZZP-er gehad die er werkelijk niets van bakte.
De plaatselijke computerwinkel daarentegen repareert kleine dingen waar je bij staat.
Dat zegt ook niet alles.

gerbera
door gerbera May 1, 2019 om 11:24
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@spikkel dan heeft u pech en @tenormin het geluk een goede zzp'r te hebben. Maar wat heeft uw opmerking nou met de vraag van doen.

fr
door frankve - Apr 29, 2019 om 15:02
36 Antwoorden / 1 Vragen

Toch snap ik je vraag niet hoewel de vraagstelling duidelijk is. Maar wat zou je doen als hier de reacties uitermate negatief over het merk/type waren?

Anyway, EUR 700 voor iemand die je alles levert, overzet van de oude pc en nog thuis komt installeren, instructies geeft aan een persoon die er verder schijnbaar weinig van weet: lijkt mij meer dan een mooie koop. Ook bij een ZZP-er moet de schoorsteen roken - voor een dubbeltje op de eerste rang zitten gaat zelden op.

En je kan er schijnbaar nog mee internetten ook :)

tenormin
door tenormin Apr 29, 2019 om 15:44
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Wie zegt dat ik voor dubbeltje op de eerste rang wil zitten? Als de reacties over dit merk echt negatief waren had ik hem dat voorgelegd, gewoon zeggen. We hebben een eerlijke 'relatie' over hoe hij heeft gewerkt in het verleden voor me. Dat ik geen verstand van PC 's heb is hier op het forum bij niemand onbekend. ☺

Topantwoord

bi
door bigale50 - Apr 29, 2019 om 15:49
25 Antwoorden / 1 Vragen

Dit zijn zeer betrouwbare PC's, maak je geen zorgen over garantie o.i.d. , wordt allemaal snel afgehandeld.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Apr 29, 2019 om 16:49
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Verbazingwekkend wat voor reacties er gegeven worden. @Tenormin is blij en tevreden met de computer en vraagt alleen of iemand dit merk kent.
Het is een door 2FIX Automatisering samengestelde computer met in mijn ogen goede componenten. Dit bedrijf heeft landelijk een goede naam. Lees de reactie van @sjoppie en u kunt zien welke computer dit is en met welke componenten deze is samengesteld. En of er nu een andere processor en meer geheugen in had moeten zitten, wat de ZZP'er heeft gerekend en op welke wijze win10 is geïnstalleerd is totaal niet aan de orde. Het is een goede machine met een goede garantie waar @tenormin zelf vindt daar goed mee uit de voeten te kunnen.

e-
door e-genius - Apr 29, 2019 om 20:06
11 Antwoorden / 1 Vragen

Deze PC is mij qua merk onbekend. Vaak zijn dit soort merknamen bedenksels van bedrijven. Deze lijkt daar ook op. Maar, het is een strakke kast, "onder de motorkap" is er geen ferrari-motor maar waarschijnlijk is die ook niet nodig. De prijs is normaal. Een zzp-er die je goed helpt en waarschijnlijk ook heeft gevraagd wat je ermee ging doen heeft misschien wel een grotere toegevoegde waarde dan de snelheid van de PC. Kortom; helemaal niets mis mee. Af en toe alleen wat onderhoud aan je zzp-er door hem te laten weten dat je hem waardeerd en je kan weer jaren verder. 3 jaar garantie is al helemaal top.
Windows 10 is even wennen maar werkt goed. Als je er meer uit wilt halen, kijk dan ook even (google) naar snelkoppelingen die je kunt maken op je toetsenbord. Sommige functies van windows 7 zijn met een toetsencombinatie te imiteren. Was je gewend op de startknop te drukken en dan te typen? hetzelfde kun je onder win10 bereiken met windowstoets+s en dan typen.
Veel succes ermee.

tenormin
door tenormin Apr 29, 2019 om 20:54
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dank je wel. En ik heb geen Ferrari nodig, dus dit is voldoende. De PC is in Zeeland in elkaar gezet. De ZZP-er heeft ervaringen (ook voor business) met deze bouwer van PC 's. Dus ik ben happy en hij weet na 10 jaar inmiddels wel wat ik nog steeds (niet) kan. ;-))

audb
door audb - May 1, 2019 om 13:08
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het berekenen van de kosten zou u zelf ook kunnen doen door naar https://nl.hardware.info/prijsvergelijker te gaan

Maar daar zit niet de kosten van het assembleren (in elkaar zetten) bij.

Helaas is het wel zo dat prijzen van o.a. de geheugen en de prosessor dalen.

Ook zou ik zelf eerder voor een AMD Ryzen 5 2600 hebben gekozen die qua prijs het zelfde is maar wel snellerder geheugen nodig zou hebben.

Maar het meest vreemde vind ik een dvd brander daar een usb stick al meer kan opslaan dan de maximale 9 Gb van een dubbel layer dvd.

Een usb stick van 128 gb zijn er al te koop voor nog geen €20 euro vandaar.

Een Wifi adapter is zelfs al voor rond de €16 te verkrijgen zoals deze https://nl.hardware.info/product/220919/tp-link-archer-t2u welke zowel op de 2.4 als wel op de 5 Ghz werkt dus dat is een redelijk goede te noemen.

Wat wel een sterke aanrader is om meer geheugen in de computer te (laten) zetten.

4 Gb is gewoon te weinig om goed te kunnen werken 8 Gb is beter maar bij grotere programma`s is toch 16 Gb DDR4 aan te raden en voor de prijs van zo €70 * is dat zeker geen over wegen waard.

* Zie voor de actuwele prijzen ook hardware.info maar laat u wel goed voorlichten of deze ook op uw moederboard gaat werken.

Maar 3 jaar op een computer is meer een unicum dat wordt voornamelijk bij hele dure computers gegeven en daar het een zzper is zal deze meer aandacht voor u hebben dan een drukke online winkel.

gerbera
door gerbera May 1, 2019 om 13:56
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Weet u nog wat de vraag was? Vraag mijnerzijds is: kent iemand dit merk?
Niets meer en niets minder.

Topantwoord

ro
door ron503 - May 1, 2019 om 13:48
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het mooie van een pc samen laten stellen is dat je kunt aangeven wat je met de pc wil gaan doen. Een niet merk pc als basis nemen is vaak de beste optie omdat die bestaan uit samengestelde componenten die ook los verkrijgbaar zijn en daarbij is de kast ruim genoeg om schijven e.d. bij te plaatsen. Met de standaard configuratie kun je eigenlijk alles al doen maar zwaar gamen of complexe videobewerkingsprogramma's draaien die veel rekenkracht gebruiken zou wel kunnen maar ideaal is het niet. In mijn optiek heeft de zzp-er in overleg met Tenormin de juiste keuze gemaakt en goed naar de wensen geluisterd.