ea
door eatrading Jan 30, 2010 om 16:40
Computers & telefonie

Recht op een nieuw toestel ??

Op 1 april 2009 heeft mijn vrouw een nieuwe Sony Ericson C95 ontvangen
i.v.m. het verlengen van haar abonnement. Tussen 1 april 2009 en 15 september 2009 is dit toestel al een keer opgestuurd geweest naar een reparatiecenter van Sony omdat het toestel geen geluid meer gaf via de luidspreker. Op 15 september 2009 is ditzelfde toestel bij In Shop Repair in Breda aangeleverd geweest omdat dit
toestel geen netwerk meer kon vinden. Dit toestel is toen opgestuurd geweest omdat dit een veel voorkomende fout zou zijn. Tijdens de diagnose is deze fout dan ook geconstateerd. Op 27 september 2009 hebben wij het toestel weer retour gehaald in Breda. Twee weken geleden had mijn vrouw wéér hetzelfde probleem wat betreft het niet kunen vinden van het netwerk en daardoor bleef zoeken naar het netwerk. Op 16 januari 2010 hebben we het toestel ter reparatie aangeboden bij Vodafone in Oosterhout. Gistermiddag ben ik om 17:54 uur gebeld dat het toestel weer retour was bij Vodafone Oosterhout. Men vertelde mij dat het een ander toestel was waarop ik informeerde of het een nieuwe was. Dit was niet het geval, het was een gereviseerd toestel. Nu is mijn vraag of ik hier genoegen mee moet nemen ? Het toestel is nog geen jaar oud en al diverse keren weg geweest voor
reparatie en nu het blijkbaar niet gemaakt kan worden krijgt mijn vrouw een
gereviseerd geval toegestuurd. Een afdankertje van een ander dus. Ik vind dat als het toestel niet gemaakt kan worden er recht is op een nieuw toestel. Immers is het toestal nog geen jaar oud. Wie kan mij raad geven ?

333 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tdehond
door tdehond - Jan 30, 2010 om 16:50
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Hier

staat in grote lijnen de wet Consumentenkoop

ikbenik
door ikbenik - Jan 30, 2010 om 19:22
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

[quote] Dit was niet het geval, het was een gereviseerd toestel. Nu is mijn vraag of ik hier genoegen mee moet nemen ? Het toestel is nog geen jaar oud en al diverse keren weg geweest voor
reparatie en nu het blijkbaar niet gemaakt kan worden krijgt mijn vrouw een
gereviseerd geval toegestuurd. Een afdankertje van een ander dus. Ik vind dat als het toestel niet gemaakt kan worden er recht is op een nieuw toestel.

Even een misverstand uit de wereld helpen.

Als je een gereviseerd product krijgt, dan krijg je niet een afdankertje van een ander.

Een gereviseerd product dient aan de dezelfde kwaliteitseisen te voldoen als welke de fabrikant bij een nieuw product stelt.
Dus een gereviseerd product mag als een nieuw product worden beschouwd.

De reden dat men de producten reviseert, heeft ook te maken met het hergebruik van goede onderdelen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer