tw
door twentenaar Aug 5, 2009 om 11:13
Computers & telefonie

Reclame

Sinds kort openen veel door mij opgeroepen sites met reclame van andere bedrijven. Voorheen gebeurde dat nooit. De instelling voor vookomen van Spam staat zoals altijd op Normaal. Wat kan de reden zijn en wat kan ik doen om dit te verhinderen?

1656 39 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 5, 2009 om 13:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo twentenaar,

Staat je pop-up blokkering wel ingeschakeld? Ga naar Extra > Popup-blokkering > Instellingen voor pop-up blokkering en kijk wat de gewenste situatie is.

Suc6

edwardus
door edwardus - Aug 5, 2009 om 20:25
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je hebt een Spyware besmetting opgelopen. Maak je pc schoon met MBAM, Spyware Doctor of Spysweeper e.d.

dirck
door dirck - Aug 5, 2009 om 22:38
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Spam heeft hier niks mee te maken.

Krijg je popups te zien of zijn het alleen maar reclame advertenties binnen die site?

Advertenties tonen binnen een site is een normaal verschijnsel en het wordt alleen maar erger.

Heb je ook een voorbeeld van zo'n site?

dirck
door dirck - Aug 5, 2009 om 22:59
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Dom dom dom, was vergeten geen antwoorden meer te geven op vragen van twentenaar, krijg toch nooit antwoord terug!

Is weer verspilde moeite geweest.

tw
door twentenaar - Aug 6, 2009 om 10:39
49 Antwoorden / 68 Vragen

sorryt derck, inderdaad wat slordig van mij, zal mijn leven beteren wat dat betreft.

Als ik een site oproep komt er eerst een advertentiepagina in beeld, bijvoorbeeld een aanbieding van i-phones. die moet ik dan eerst wegklikken voor ik bij de opgeroepen site kan.

tw
door twentenaar - Aug 6, 2009 om 10:40
49 Antwoorden / 68 Vragen

dat helpt niet.

tw
door twentenaar - Aug 6, 2009 om 10:40
49 Antwoorden / 68 Vragen

ja, staat aan op normale blokkering

johanpc
door johanpc - Aug 6, 2009 om 11:00
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Op de sites van populaire dagbladen en tijdschriften is dat een bron van inkomsten bv op de site van de telegraaf krijg je bij de meeste artikelen die je aanklikt een reklame over het artikel heen.

Bij veel van die reklames verdwijnt hij ook als je na het aanklikken van het artikel Onmiddelijk met je muis naar uiterst links van je scherm gaat.

Zoniet dan bekijk ik dat artikel niet maar klik onmiddelijk op vorige links boven in het scherm.

dirck
door dirck - Aug 6, 2009 om 11:21
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hier kun je bijna niets aan doen.
Zoals ik al zei, wordt dit alleen maar erger.
Als ik bijvoorbeeld naar mijn Hotmail ga, dan schuift er ook eerst een paginagrote advertentie over mijn e-mails heen, zodat ik eerst weer een kwartier aan het zoeken ben waar het "sluiten" knopje zich bevindt, irritant verschijnsel is dit inderdaad.

Kun je ook een website noemen waarbij dit gebeurt?
Zo kunnen we nagaan of het bij ons ook zo is, gebeurt het bij ons ook, dan kun je er eigenlijk niet veel aan doen.

In het verleden heb ik weleens advertentie websites -die dus zorgen voor die irritante pop-ups- in het Hosts bestand neergezet, maar dat helpt tegenwoordig ook al niet veel meer. Het is net onkruid.

Groet, Dirck

tw
door twentenaar - Aug 6, 2009 om 12:05
49 Antwoorden / 68 Vragen

ik weet zo een twee drie niet welke sites. ik hou het even in de gaten en zal je dan berichten.

macwouter
door macwouter - Aug 7, 2009 om 05:51
825 Antwoorden / 9 Vragen

Heb je toevallig Firefox ??? Nee ?? Dan nu maar gauw downloaden want Firefox heeft een goede ad-one.

       https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/433

Nooit geen last meer van al die op springende flashes

dodge
door dodge - Aug 7, 2009 om 08:16
96 Antwoorden / 28 Vragen

Ik sluit me volledig aan bij Macwouter. Installeer Firefox en installeer dan zeker adblocker & adblocker plus.
Voor die vervelende ads in je webmail hebben ze ook al een add-on erbij: webmail adblocker.
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/search?q=ad+block&cat=all

Succes!

ak
door aksr - Aug 7, 2009 om 11:28
15 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon even AD-AWARE (gratis te downloaden) er op loslaten en probleem opgelost!

kr
door kruimbo - Aug 7, 2009 om 11:47
5 Antwoorden / 0 Vragen

Spyware Docter en Spy Sweeper nooit gebruiken, vertraagd je systeem onmiddellijk is is niet effektief, dus onzin en kost onnodig geld, absoluut verkeerd advies, NIET doen.

Superantispyware en Malwarebytes beiden gratis versie draaien en Spy is hoogstwaarschiujnlijk verdwenen! Dan Spam in je mailprogramma, Spamfighter van Deense komaf downloaden ook gratis en dan heb je al een heleboel opgelost.
Verder een goed Virusprogramma nemen, niet Norto, McAfee en Panda maar gewoon een goede Eset, Kaspersky en F-Secure zijn op dit moment Internatiaal de beste getest, deze 3 hebben alle drie een Spamfighter, Firewall en Virusprogramma

ve
door veurink - Aug 7, 2009 om 12:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

er is nu 1 of andere  deinst  via de provider die je er op kan zetten om spam tegen te gaan maar je betaald wel maar ze komen gewoon binnen zonde van je geld  ik heb er ook  voor betaald  nou  ze komen wel binnen hoor hoe goed jij je computer ook beveiligd  het is geen doen

hackmann
door hackmann - Aug 7, 2009 om 12:12
38 Antwoorden / 25 Vragen

Goede dag, Even een öfftopic vraag aan macwouter. Zins  wij met een Mac werken kunnen wij geen vragen en antwoorden versturen naar de kassasite.Volgens de kassaredactie wordt safari niet ondersteund. Wij vroegen ons af, gezien de naam, of u wel met de Mac. kunt versturen naar de kassasite.Voor de goede order wij gebruiken nu even een XP labtop. Een terug koppel ractie van ons komt wel maar kan even wat langer duren. Alvast bedankt!

pa0wgk
door pa0wgk - Aug 7, 2009 om 12:21
52 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien werkt dit?

Ik heb CCleaner op de pc staan en als ik opstart maakt hij alles schoon.Ook wachtw en coockies.

op een gegeven ogenblik kreeg zelfs CCleaner bepaalde cookies niet weg,die heb ik met de hand en met cookieWall er uitgekregen en voortaan geblokt.

Zag wel dat zelfs Firefox het niet tegenkon houden.CookieWall is gratis te downloaden.

Grt Wim.
<SCRIPT language=javascript>postamble();

dirck
door dirck - Aug 7, 2009 om 12:30
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Hackmann,

Ik hoop dat ik jouw vraag ook mag beantwoorden?

Dit probleem met Mac, Safari en de Kassa site is inderdaad bekend.

Het enigste wat ik je kan aanraden is om Firefox te gebruiken op je Mac.
Met Firefox op een Mac, kun je wel gewoon op de Kassa site vragen stellen en antwoorden geven.

Groet, Dirck

sl
door slechtvalk_1 - Aug 7, 2009 om 12:46
9 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je ook kan doen is een gratis programma downloaden "mailwasher"geheten, google er maar voor.Als je dat op je pc installeerd,start je voordat je je mailbox opend, dit programma en gaat dan al bij je provider kijken wat er in je mailbox staat.je kan dan de afzender bekijken van een bericht en het eventueel ook blokkeren of  "bouncen"( dat is doorgeven dat je e-mail niet bestaat).de berichten die je niet wil downloaden kan je dan bij de provider al deleten.deze berichten hoef je dan ook niet te downloaden en worden al voor het openen van je mailbox verwijderd.

zodra je daarna "proces mail"drukt wordt automatisch je mailprogramma gestart en de berichten die je wil hebben, krijg je binnen

het voordeel is dat je ook de minder belangrijke post daar al kan lezen en dus eventueel niet hoeft te downloaden,je kan de berichten in mailwasher allemaal deleten.het programma"leert"ook en kan bij voorbaat al bepaalde berichten merken voor deleten.je hoeft dan alleen maar proces mail te klikken.

succes.

hackmann
door hackmann - Aug 7, 2009 om 13:04
38 Antwoorden / 25 Vragen

dirck natuurlijk mag je de vraag beantwoorden bedankt daarvoor. Had gehoopt dat het gewoon via safari mogelijk was,misschien in de toekomst. Voor mij is de vraag beantwoord zal niet meer reageren om de vraag van de topic starter niet verder te"bevuilen" met vriendelijke groet,

edrick3
door edrick3 - Aug 7, 2009 om 13:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ veurink en slechtvalk,

De vraag gaat NIET over e-mail!!

alarm1233
door alarm1233 - Aug 7, 2009 om 13:23
74 Antwoorden / 4 Vragen

ik gebruik al jaren ad muncher en heb helemaal geen last van spam of dergelijke, het is een goed proggie en gratis te downloaden op  www.dl4all.com

karelstromph
door karelstromph - Aug 7, 2009 om 13:42
95 Antwoorden / 5 Vragen

Met dick wel en met edrick niet, ben ik het eens.

Spam is immers ongevraagde e-mail en niet reclame op web-sites.

Er is inderdaad een blokkeer instelling, indien dat niet helpt, bezoek die web-sites niet of zo weinig mogelijk.

Groet. Karel

edrick3
door edrick3 - Aug 7, 2009 om 14:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ karel,

Dat weet ik (natuurlijk) ook wel. Maar het zou kunnen zijn dat vraagsteller twee dingen door elkaar haalt, of denkt dat de reclamebanners met spam te maken hebben. Vandaar.

Met vr.gr.

tolsma1945
door tolsma1945 - Aug 7, 2009 om 14:59
229 Antwoorden / 6 Vragen

De vraag is wel een beetje onduidelijk,wat bedoel je nu,reclame of spam in je mailbox

dirck
door dirck - Aug 7, 2009 om 15:07
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Twentenaar bedoelde Pop-ups inplaats van Spam.

Zo hoort de vraag eigenlijk te zijn:

De instelling voor voorkomen van Pop-ups staat zoals altijd op Normaal.

tolsma1945
door tolsma1945 - Aug 7, 2009 om 15:12
229 Antwoorden / 6 Vragen

Dank je wel.

mebo
door mebo - Aug 7, 2009 om 15:43
153 Antwoorden / 40 Vragen

Heb uitstekende ervaring met SPAMFIGTER.COM

succes,  Mebo

edrick3
door edrick3 - Aug 7, 2009 om 16:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

Nogmaals: deze vraag GAAT NIET OVER MAIL!!!!

jaap58
door jaap58 - Aug 7, 2009 om 17:12
21 Antwoorden / 1 Vragen

Pop-up's:
Net als de vorige sprekers al zeiden neem FireFox als browser.

Sam:
Neem een gratis e-mail account  bij GMAIL, alle spam word er uit gefilterd, werkt perfect.

En als je dan van ALLE ellende: virussen, trojans hors, hackers enz. installeer dan ..........Pardus / linux.......

Voordelen: Gratis, zeer stabiel,  geen virus programmaas nodig, geen andere ad ware / spyware / schoonmaak en dergelijke programmaas meer nodig, volledig Nederlands talig en uitstekend forum voor eventuele vragen.
Nadelen: Je moet een andere hobby gaan zoeken, want je houd erg veel tijd over.

http://www.pardus-linux.nl/

Tip: probeer het eens op een "werkloze, oudere" pc.
Je zult verstelt staan van de mogelijkheden!!

ha
door hartevelt4 - Aug 7, 2009 om 19:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens spamfighter te installeren is gratis

edrick3
door edrick3 - Aug 7, 2009 om 19:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het zou toch prettig zijn als mensen die een vraag beantwoorden eerst eens de reeds gegeven antwoorden zouden lezen. Voor de 3e en laatste keer:

DEZE VRAAG GAAT NIE OVER MAIL!!!

druifje01
door druifje01 - Aug 7, 2009 om 20:07
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik irriteer mij eveneens sinds enige tijd aan o.a. een wolk met reklame, meestal DITZO, die op de startpagina verschijnt. Heb Ccleaner en Spydoctor. Malwarebytes werd afgeraden. Hoe houd ik DITZO enzo buiten de deur?

hdubois
door hdubois - Aug 7, 2009 om 20:07
15 Antwoorden / 8 Vragen

Gebruik dit gratis programma en je bent 100% tevreden.Hij haalt gegarandeerd alle spam weg.
http://www.superantispyware.com/downloadfile.html?productid=SUPERANTISPYWAREFREE

druifje01
door druifje01 - Aug 7, 2009 om 23:09
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Als dit een reactie op de vraag van vkragt is dan kan ik zeggen dat Ditzo geen spam maar irritante reklame midden op de startpagina is die rechtsboven weggeklikt kan worden. Maar hij moet helemaal niet verschijnen!

edwardus
door edwardus - Aug 7, 2009 om 23:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Reclame die tijdelijk over een webpagina schuift (zoals de Vodafone troep bijvoorbeeld) kun je blokkeren met de NoScript plugin voor Firefox. Daarmee kun je namelijk precies regelen welke sites Javascript mogen uitvoeren en welke niet.

Het is zinloos Edrick, als een vraag eenmaal in de nieuwsbrief heeft gestaan komen er meestal heel veel van dat soort eendagsvliegen een reactie geven zonder te lezen. Het is zelfs zo dat de redactie hier debet aan is, de vraag van de week is namelijk getiteld "hoe ga ik spam tegen?". Erg jammer.

edwardus
door edwardus - Aug 7, 2009 om 23:19
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Tijd voor een rectificatie op de voorpagina ;)

dirck
door dirck - Aug 7, 2009 om 23:21
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@Vera,

Zoals je ziet staat mijn reactie onder het antwoord van Tolsma, dus geldt mijn reactie niet voor jou, maar voor Tolsma.

yt
door ytsma02 - Aug 8, 2009 om 19:59
18 Antwoorden / 2 Vragen

Weinig aan te doen. Ik heb de PC volgestouwd met allerlei filters. Filters tegen spam, virussen, spyware en God mag weten hoe het allemaal heet. Betaalde versies. Werkt goed, maar die reclame blokken van bedrijven op sites voorkom je toch niet. Zet anders het Spamfilter op 'high'. Doe ik ook