se
door seashottle2 Jul 30, 2008 om 13:01
Computers & telefonie

Regelmatig verschijnt de term reageert ni.... Wat te doen?

Regelmatig kan ik niet verder op mijn laptop(s) en er  verschijnt de opmerking  reageert ni.... (zal wel zijn reageert niet) en een zandloper, die niet weggaat. Later moet ik Microsoft inlichten.  De laptop afsluiten en opnieuw starten helpt wel, maar het probleem doet zich veel voor tijdens het werk en blokkeert de voortgang dan. . Hoe kan ik dit verhelpen?

1926 17 Rapporteer

freya
door freya - Jul 30, 2008 om 13:27
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Halloseashottle2,

Daar is zo geen éénduidig antwoord op te geven. Het kan een 'onwillig' programma zijn dat op de achtergrond werkt en de boel laat vastlopen, maar het zou ook een 'brakke' driver voor bepaalde hardware kunnen zijn.

Is dit probleem 'zomaar' ontstaan of heb je er al vanaf het begin last van? Zijn de problemen soms begonnen nadat er b.v. een printer of andere hardware is aangesloten en er dus nieuwe drivers zijn geïnstalleerd?

m.vr.gr. Freya

edwardus
door edwardus - Jul 30, 2008 om 22:36
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je "moet" niet Mocrosoft inlichten hoor, dat mag. Voor degenen die geloven dat dat zin heeft om te doen heb ik een gratis Ferrari in de aanbieding.

edwardus
door edwardus - Jul 30, 2008 om 22:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hahaha Mocrosoft uit Marrakech zeker. Dat is natuurlijk Microsoft.

birdtweety
door birdtweety - Jul 30, 2008 om 23:52
115 Antwoorden / 21 Vragen

kijk waar het probleem aan ligt is nu niet goed te bepalen want zoals freya al zegt kan het aan verschillende dingen liggen.

ik vraag je nu is het all lang aan de gang of is het iets van kort geleden.als het van kort geleden is moet je  de pc eens terug zetten in de tyd door een herstelpunt terug te zetten vbia systeenherstel.

wat je ondertussen kunt doen als je weer zo melding krijgt dat een programma niet reagert is gelijkertijd op de toetsen ctrl + alt + delete te drukken. dan wordt het venster taakbeheer  geopend hierin kun je het proframma aanklikken en op de knop klikken taak beeindigen.dan sluit dit programa. teven kun je hier gelijk zien om welk programma het gaat.zodat je daar meer info voor kunt geven.

kiran
door kiran - Jul 31, 2008 om 00:08
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@seashottle2

Een duidelijke verklaring heb ik ook niet. Maar ook ik heb af en toe 'last' van dit probleem. Ben je net zoals ik, een snelle tikker? Dan kan dat evt. de oorzaak zijn. Daar wijt ik het tenminste aan. Bv: je tikt het ene weg en gelijk iets anders aan. Dat geeft bij mij nog wel eens de melding: reageert niet. Te snel dus?

En zoals @edwardus al grapte? Microsoft inseinen hierover, heeft geen zin. Misschien te proberen bij Mocrosoft in Marrakech? Als 't lukt heb je gelijk een nieuwe ferrari schijnt het! (haha)

groet, kiran

holpen
door holpen - Jul 31, 2008 om 02:54
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Voor die gratis Ferrari wil ik dat best geloven! Dus: ik geloof dat het zin heeft om dergelijke foutmeldingen aan Microsoft door te sturen. Kom maar op met die Ferrari!
Hahahaha!

radar2008
door radar2008 - Jul 31, 2008 om 07:57
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Seashottel2,
Helaas vermeld je er NIET bij wanneer die fout optreedt.
Aangezien het altijd een (al of niet) tijdelijke fout in een stukje software is. Meestal zit het in een (verkeerd afgesloten) programma waardoor een deel van de software verloren is gegaan.
Dit is meestal veroorzaakt door het niet op de juiste manier afsluiten van de Laptop (of PC).

Dus treedt dit op tijdens het werken met telkens hetzelfde programma, dan is er maar één oplossing: Opnieuw installeren (of herstellen) van het bewuste programma.
Succes

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 31, 2008 om 08:39
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Edward: :-))
H.

se
door seashottle2 - Jul 31, 2008 om 12:45
14 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Freya, harelijk dank voor je reactie.Maar ik weet niet goed wat ik er mee doen moet. Wat is een "onwillig"programma en wat is een "brakke driver" en hoe corrigeer je dat?

Ik geloof  niet, dat het probleem er in het begin al was, het is geleidelijk aan gekomen en in toenemende mate. Ik heb de laptop(het bekendste merk) plm anderhalf jaar geleden nieuw gekocht, tegelijk met een bijbehorende allinone printer.De beide laptops zitten aan een modem(hier in NL) en in een netwerkje in Fr. Ik sjouw er heen en weer mee naar Fr vv. Op de PCen de laptop in Fr krijg ik hetzelfde probleem.   De handeling ctrl-alt-delete doe ik met enige regelmaat.

Ik heb behalve de printer alleen een paar kleine loudspeakers voor muziek.  Ik weet niet of het probleem zich bij een en hetzelfde programma voordoet, daar zal ik eens opletten, alleen er zit een "lagtime" tussen mijn  werk en de boodschap "reageert ni..."van enkele of meerderee seconden.

Ik ben geen snelle tikker, maar  klik wel eens twee letters tegelijk.

Ik heb 1000 MB werkgeheugen en 120 GB harde schijf.Sporadisch heb ik de blauwe screen of death. Ik heb nog voldoende ruimte op de harde schijf.

Ik kreeg buiten Kassa om een oordeel van een ex-professional, die het ook wel eens had en geen  goede oplossing wist. Hij adviseerde een volledig nieuwe installatie, maar zelf modderde hij maar door tot de tijd gekomen was om een nieuwe computer te kopen.  In de kantlijn adviseerde hij de malware nog eens te verwijderen,defragmenteren etc.etc.maar  zag er niet veel in.

se
door seashottle2 - Jul 31, 2008 om 12:49
14 Antwoorden / 6 Vragen

Is mij bekend

se
door seashottle2 - Jul 31, 2008 om 12:57
14 Antwoorden / 6 Vragen

Beste birdtweety, dank voor je suggesties. Het probleem was er in het begin niet, maar ontstond na plm 1/2 jaar enneemt toe in frequentie. Zie verder mijn reactie op freya. ctrl-alt-delete doe ik met enige regelmaat. Ik kan eens een vroeger herstelpunt proberen,zo als je suggereerde, maar raak je dan alle info op je harde schijf van na dat herstelpunt kwijt? Nogmaals dank, seashottle2

se
door seashottle2 - Jul 31, 2008 om 13:01
14 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Kiran, dank voor je reactie. Ik ben geen snelle tikker, wel sla ik vaak twee letters tegelijk aan. Zie verder mijn reactie op Freya

se
door seashottle2 - Jul 31, 2008 om 13:10
14 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Radar, dank voor je reactie. ik heb geen idee of het altijd optreedt bij een zelfde programma, maar ik moet daar eens goed op letten.Het was er niet in het eerste half jaar, de laptop is nu plm anderhalf jaar. Maar ook mijn oude PC(7 jaar) en  laptop(2 1/2 jnaar oud) doen het. IK probeer alles altijd goed af te sluiten, maar soms lukt dat niet feilloos. De laptop sluit vaak op 2 verschillemde manieren af. Zie svp.ook mijn reactie aan Freya. Nogmaals dank, seashottle2

la
door laptop - Jul 31, 2008 om 13:23
92 Antwoorden / 14 Vragen

installeer een goed register prg.regclean en cclean zijn gratis.
ook spy sweeper is een goede tegen spam e.d. de kernel en register van windows worden door bovenstaand goed onderzocht. het zou me niet verbazen als je zomaar 100megabyte weg kunt werken!!
in mijn geval was het hardnekkige spam e.d ik gebruiknod32 ,regclean en spy sweeper (allen gerigistreerd en betaald) heb sinds vista nog nooit een foutmelding gehad sinds ik deze prg heb geinstalleerd!

ps: ben geen werknemer van die bedrijven,en heb er ook geen aandelen!

radar2008
door radar2008 - Jul 31, 2008 om 14:45
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Seashottel2 en Laptop,

Natuurlijk is een goed register(controle en/of bewerk)programma in dergelijke gevallen de beste methode. Echter kreeg ik de indruk uit de informatie die door Seashottel2 werd verstrekt dat hij geen expert is op het (interne)gebied van computers.
Daarom vind ik het altijd heel erg gevaarlijk om mensen die (nog) geen expert zijn te laten werken met een register(controle en/of bewerk)programma. Omdat men daar dan (ook ongewild) veel meer mee kan verzieken dan repareren.
Maar als je JV16 gebruikt kun je het hele register laten scannen op "rare" dingen, maar ook dan moet je weten wat je doet.
Daarom probeer ik hem, op een andere manier, uit te laten vinden waar het probleem zich voordoet.

Nu aan Shottel2:
Ik krijg ik overigens, uit jouw reactie aan Freya, het bange vermoeden dat er hier inderdaad sprake is van een virus (of zelfs een stukje Spyware) dat zich ook op het netwerkje in Fr. heeft genesteld.
Aangezien het zich blijkbaar op alle door jou gebruikte computers manifesteert.

Om dit zeker te weten is het noodzakelijk dat de Laptop geheel "Los van alles" (ik bedoel zonder netwerk en zonder internet aansluiting) opnieuw opgestart wordt in de "veilige mode".

Ga dan alle programma's proberen en kijk of deze fout optreedt.
Let hierbij goed op bij welk programma, na het invoeren van de door jou ingetikte informatie, de Laptop zich schijnbaar bevriest alvorens, na enige tijd, met de bewuste boodschap terug te komen.

Wanneer dat bekend is, raad ik je aan dat bewuste programma (nog steeds in de veilige mode) geheel te verwijderen.
Dus NIET gewoon deleten, maar echt DE-INSTALLEREN.

Werkt het bewuste programma met belangrijke data, maak dan een backup van die data voordat je de-installeert.
Vergeet echter NIET om de backupdata eerst door allerlei virus en andere vuilheidscanners te laten controleren vóór dat je de backup terug zet.

Heb je dan het bewuste programma gede-installeerd, sluit dan de computer op de "normale" manier af en start de Laptop weer in de normale mode op.

Dus NIET opnieuw opstarten kiezen, maar ECHT helemaal afsluiten en de Laptop weer na 20 sec. opstarten in de normale mode.

Controleer dan of de fout zich bij andere programma's ook nog voordoet. Wanneer dat zo is herhaal de hiervoor beschreven procedure.

Treedt de fout echter NIET meer op, dan kun je het programma waarin de fout opgetreden is, opnieuw installeren.
Dan weer controleren of de fout niet terug gekomen is.

Blijft de fout weg, zet dan de backup van de data van dat programma weer terug.

Sluit daarna de Laptop weer op de normale manier af,  wacht weer 20 sec. en start weer in de normale mode op.

Dan moet je van het probleem (op de Laptop) af zijn. Maar pasop he... koppel hem NIET meer aan het netwerk of aan een andere computer vóórdat die OOK gereinigd zijn.

Ik geef toe dat dit wellicht wat tijd en geduld vergt, maar dit is in elk geval een methode die "ongevaarlijk" is en geen onherropelijke schade aan en in het register kan toebrengen.

Veel succes
Radar

se
door seashottle2 - Jul 31, 2008 om 15:12
14 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Laptop en Radar, dank voor jullie uitgebreide info. Ik moet er een dag voor uittrekken om de adviezen van radar op te volgen, en zal dat zeker doen(als ik mijn belastingformulier heb ingevuld)

Laptop:ik heb CClean als snelkoppeling op mijn bureablad staan en heb hem zeker 1-2 x gebruikt. Dat was een maand of 3 geleden. Nu op jouw advies ook regcleaner, maar liep onderweg tegen een betalingsverplichting op.Daar heb ik overigens geen bezwaar tegen, als het goed helpt, maar dat moet ik nog wel doen. SZpamfighters heb ik ook en uitgebreide virusscanners.

Ik ga nu zien hoe lang ik vrijblijf van Reageer ni...

Hartelijk dank beiden, seashottle2

dirck
door dirck - Jul 31, 2008 om 15:32
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als je die melding (reageert niet) krijgt, dan staat er ook meestal bij om wat voor programma het gaat.
Zou je dat programma hier ook neer kunnen zetten?

Anders moet je even in de Logboeken van Windows kijken.
Hieronder staan links hoe je dat kan opzoeken.

support.microsoft.com/kb/308427/nl  Gebeurtenislogboeken weergeven en beheren in Logboeken in Windows XP

Groet, Dirck