fredangela
door fredangela Aug 17, 2005 om 11:32
Computers & telefonie

Regestratie "Wanbetalers"

Hallo,

Mijn vriendin heeft een jaar geleden een abonnement voor een mobiel aangevraagd bij DEBITEL, die haar zoon gebruikt daar hij nog geen 18 was. Nu is hij bijna 19 en wil zij het abonnement over laten schrijven op zijn naam. Nu wil het geval dat dit volgens DEBITEL niet kan omdat wij in een wijk schijnen te wonen met "wanbetalers" .
Na zelf na vraag te hebben gedaan, kregen wij een rapport terug waar in zijn naam zuiver is maar ook hier in staat: Postcode=Normaal, Adres=verhoogd.
Mijn vriendin en ik zijn zelf ook geen wanbetalers, staan ook niet als zodanig geregistreerd.
DEBITEL zelf heeft telefonisch ook niet echt een duidelijke verklaring hier voor, maar houden het dus wel tegen!

Vraag: Kan DEBITEL dit zomaar doen?

6291 3 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Aug 18, 2005 om 13:45
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Fred & Angela,

Helaas is het niet anders. Maar een provider is niet verplicht elke klant aan te nemen en mogen ze iedereen weigeren. Het is alleen vreemd dat uw vriendin wel een abonnement kan krijgen en haar zoon niet, terwijl het adres (neem ik aan) gelijk is.

De consumentenbond krijgt er dagelijks klachten over, want dit neigt idd naar discriminatie. Debitel zou er beter aan doen bij het BKR te checken.

U bent in elk geval wel globaal op de hoogte van de buurt. Niet zomaar een tientje aan een buurman lenen ;-)

Brynnar

fredangela
door fredangela - Aug 18, 2005 om 13:48
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, blijkt idd zo te kunnen, zij maken wel even uit wie zij wel of niet willen. Het gekke daar in tegen is dat als haar zoon naar een willekeurige winkel gaat hij zo een abonnement krijgt, ook van DEBITEL...!?
Dit riekt gewoon naar mafia praktijken.

mi
door miraltje - Aug 18, 2005 om 14:01
462 Antwoorden / 0 Vragen

het is niet nodig dat debitel informati bij het bkr op vraagt.

als u een abbonement afsluit voor een mobieletelefoon moet deze wettelijk geregistreerd worden bij het bkr.