stenen41
door stenen41 May 18, 2010 om 18:58
Computers & telefonie

Resetten van Printer Canon MP 150

Ik heb mijn cartridge zwart (40) en kleur (41) zelf gevuld en nu worden deze niet meer herkend door mijn canon MP 150. Ik heb al diverse zaken geprobeerd zoals het afplakken van de bovenste contacten en daarna de tweede, het resetten met de knop enz. maar het lukt niet. Telkens de melding E5. Verbinden met de laptop gaat ook niet meer dus ik denk dat het probleem rechtstreeks met de printer moet worden opgelost. Mijn vraag ; wie heeft ook zo'n Canon 150 en is het gelukt hem te resetten ? Ik ben er radeloos van !
Alvast dank aan diegene die het mij weet te vertellen! Groet, Bert.

11826 24 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 18, 2010 om 20:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo stenen41,

Misschien heb je iets aan deze info, al lijkt het me dat je al zoiets geprobeerd hebt.

Suc6

edrick3
door edrick3 - May 18, 2010 om 20:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo stenen41,

Met wat zoeken op internet zie je dat er meerdere personen met dit probleem zitten.
Heb dit nog voor je gevonden:

hello to you guys! thank you very much the code that you have provided for my canon pixma mp150 was really a great help. I save a lot of time and money i don't have to sent my printer back to canon for their "service". its only a matter of people like you with good will to help others out there from all parts of the world. Its really great. to make it simple for others out there this is the instructions i followed:

1) With the printer powered off but connected to a power source, press the Power button while pressing and holding
the Stop/ Reset button.
2) When the Power is lit, press the Stop/Reset button two times while pressing and holding the Power button.
3) When releasing the Power button and the Stop / Reset button (regardless of order), the printer will move into a
service mode. (Waiting for menu selection)
4) When the on/off lights in green, press the Stop/Reset button the specified number of time(s) according to the
function listed in the table below.(Each time the Stop/Reset button is pressed, the LED lights alternately in
orange and green, starting with orange.)note: press 4 times for waste ink counter reset.

The number of the Reset
button pressing
LED Function Remarks
0 time Green Power off
1 time Orange Service pattern print
2 times Green EEPROM print
3 times Orange EEPROM reset
4 times Green Waste ink counter reset

5) Turn off the printer.( it must be turn off)
then turn it on again. this works. thanks.

Met vr.gr.

stenen41
door stenen41 - May 18, 2010 om 20:47
20 Antwoorden / 8 Vragen

Dank je edrick maar ik ben de Engelse taal niet machtig.
m.v.gr. Bert.

edrick3
door edrick3 - May 18, 2010 om 20:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo stenen41,

Via Google vertaal:

Hello to you guys! heel erg bedankt de code die u hebt opgegeven voor mijn Canon PIXMA MP150 is echt een grote hulp. Sla ik een hoop tijd en geld heb ik niet met het zenden van mijn printer terug naar de canon voor hun "service". zijn slechts een kwestie van mensen zoals u met enige goede wil om anderen te helpen die er uit alle delen van de wereld. Zijn echt geweldig. maken het eenvoudig voor anderen die er zijn is dit de instructies volgde ik:

1) Met de printer uitgeschakeld, maar is aangesloten op een stroombron, drukt u op de Power-knop ingedrukt te houden terwijl
de Stop / Reset-knop.
2) Wanneer de Power brandt, drukt u op de Stop / Reset knop twee keer ingedrukt te houden terwijl de Power-knop.
3) Bij het loslaten van de Power-knop en de Stop / Reset-knop (ongeacht de volgorde), zal de printer verplaatsen naar een
service-mode. (Wachten op menukeuze)
4) Als de aan / uit-lampjes in het groen, drukt u op de Stop / Reset knop het opgegeven aantal van de tijd (s) volgens de
functie in de tabel hieronder. (Elke keer dat de Stop / Reset-knop wordt ingedrukt, licht de LED afwisselend in
oranje en groen, te beginnen met oranje.) Opmerking: Druk 4 keer voor afvalinkt teller te resetten.

Het nummer van de Reset
toets te drukken
LED Functie Toelichting
0 keer Green Power off
1 keer Orange Service patroon af te drukken
2 keer Green EEPROM print
3 keer resetten Orange EEPROM
4 keer groen afval inkt teller te resetten

5) Zet de printer uit. (Het moet uit te schakelen)
zet hem vervolgens weer aan. dit werkt. dank je.

Met vr.gr.

stenen41
door stenen41 - May 19, 2010 om 21:35
20 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Edrick,
Het is niet gelukt ! Wel heb je voor je fijne moeite een duim verdiend. Mocht je nog een tip vinden dan houd ik mij aanbevolen.
Dank en groet, Bert.

edrick3
door edrick3 - May 20, 2010 om 11:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo stenen41,

Nog een oplossing:
1) Disconnect the printer’s power outlet

2) Press and hold the power button while connecting the power outlet back.

3) While still holding down the power button, press the reset button twice.(red circle with a triangle)

4) Release the power button

The printer takes about 10 seconds to show the number 0.

5) Press + to change the value from 0 to 1.

6) When this value is 1, press colour button; this will light up two leds.

One is for plain paper and the other for photo paper. At this point is feed the printer with paper.

7) Press the power button, the color button then the Reset button in order. The Canon will print some stripped lines and some numbers and letters ( all black if colored ink is empty).

When you print this sheet the value in the display returns to zero.

8 ) Open the printer cover cover (not the scanner cover) and remove the cartridges. With the printer still open, disconnect the power outlet.

9) Close the lid, re-connect the printer to the power outlet and turn on the printer.

10) Refill cartridges and place them back in their nice little abode in the printer

Poging mijnerzijds tot vertaling (hoop dat het een beetje duidelijk is):

1) Koppel de printer los van het stopcontact

2) Houd de aan-/uitknop ingedrukt terwijl je de stekker weer in het stopcontact steekt.

3) Terwijl je de aan-/uitknop nog steeds ingedrukt houdt, druk je tweemaal op de reset-knop. (Rode cirkel met een driehoek)

4) Laat de aan / uitknop los.

Het duurt ongeveer 10 secondenvoordat de printer het getal 0 toont.

5) Druk op + om de waarde te wijzigen van 0 naar 1.

6) Als deze waarde is 1, drukt je op kleur knop, dit zal twee lampjes laten branden.

De ene is voor normaal papier en de andere voor fotopapier. Stop papier in de printer.

7) Druk eerst op de aan-/ uitknop, dan op de kleur knop, dan op de Reset-knop. De Canon gestreepte lijnen en enkele cijfers en letters printen(alle zwarte als gekleurde inkt leeg is).

Als dit blad afgedrukt is zal de waarde in het display terug naar nul gaan.

8) Open de klep van de printer (niet het deksel van de scanner) en verwijder de cartridges. Met de printer nog steeds open, haal je de stekker uit het stopcontact.

9) Sluit het deksel. Opnieuw de printer aansluiten op het stopcontact en zet de printer aan.

10) Plaats de vullingen terug in hun leuke verblijfplaats in de printer.

Benieuwd of het nu lukt.

Suc6

ikbenik
door ikbenik - May 20, 2010 om 11:47
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Of originele cartridges kopen? ;-)

stenen41
door stenen41 - May 21, 2010 om 19:53
20 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Edrick,
Ik heb het gedaan zoals je het voor mij beschreven hebt en het ging in het begin goed totdat de printer in werking kwam en ook zijn werk deed maar het blad blanco bleef. Heb het programma vervolgens afgemaakt en toen kwam toch weer E5 (printer erkend vullingen niet). Nog 4 x geprobeerd en de contacten nog eens schoon gemaakt maar eindigt telkens op E5. Wel wil ik je weer hartelijk danken met een duimpje, wie weet, misschien schiet jou of iemand met een Canon 150 nog iets te binnen wat werkt.
Met vr. groet, Bert.

se
door seeker - May 21, 2010 om 19:57
181 Antwoorden / 13 Vragen

Even zonder flauwekul ik heb een heel artikel gelezen dat hervullen niet goed is omdat die inkt van andere kwaliteit is dan de orginele cardridges, ook zou wat je print minder lang goed blijven.

edrick3
door edrick3 - May 21, 2010 om 22:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Bert (stenen41),

Nog een laatste poging mijnerzijds dan. Wie weet .....

1. Start met de printer UIT
2. Houd de RESUMEknop ingedrukt en houd daarna ook de POWERknop ingedrukt.
3. Laat de Resumeknop los
4. Druk de Resumeknop 2x achter elkaar in en laat daarna de Powerknop los.
5. Wacht tot het groene lichtje klaar is met knipperen en totdat de printknop niet meer beweegt.
6. Druk op de Resumeknop.

Ben benieuwd. Suc6

PS Het blijft een ellende met die cartridges. Als het allemaal niet lukt zit je dus aan de originele vast. Ben je bijna net zoveel geld kwijt als voor een nieuwe printer.

stenen41
door stenen41 - May 25, 2010 om 21:35
20 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Edrick,
Ook dit heb ik geprobeerd maar het is niet gelukt. Misschien doe ik nogmaals een oproep want er moeten toch mensen zijn die een Canon 150 weleens gereset hebben zou je denken. Van mij krijg je voor alle moeite wel weer een duimpje en nogmaals hartelijk dank voor al dat werk hé Edrick.
Met vr. groet, Bert.

edrick3
door edrick3 - May 26, 2010 om 12:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Bert (stenen41),

Jammer, maar dan weet ik het ook niet meer. Is een bekend probleem.
Inderdaad een goed idee om de vraag nogmaals te plaatsen. Wie weet komt er nog een oplossing.
Met vr.gr.

knoop4x9
door knoop4x9 - May 26, 2010 om 14:57
533 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik die printer niet, maar op mijn pixma mp500 moest ik de stop resset knop zo,n 20-30 sec ingedrukt blijfen houden het display sprong terug naar z,n startmenu, zowiezo geen kontakten afplakken want hij moet ze wel herkennen, dus eigenlijk heb ik de elektronica van de printer een beetje in de war gebracht, maar is altijd weer terug te ressetten naar de fabrieks instellingen,nadeel is wel dat je zelf de patronen moet kontroleren op inkt niveau,die funktie is dan uitgeschakeld.
Er schijnen ook ressetters voor inktpatronen in de handel te zijn maar daar heb ik geen ervaring mee.

Sukses Nco

ikbenik
door ikbenik - May 26, 2010 om 16:54
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Wat een gedoe allemaal.

Met alle respect, maar ga niet klooien.
Koop gewoon originele cartridges en je hebt geen problemen.

edrick3
door edrick3 - May 26, 2010 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ikbenik,

......Koop gewoon originele cartridges en je hebt geen problemen.......

Had je al eerder gemeld.
Maar gezien de (schandalige) prijzen die ze durven vragen voor printerinkt - al eens omgerekend hoeveel euro's per liter?! het lijkt wel goud - is het logisch dat mensen uitwijken naar replacables of navullen. Je krijgt zo'n printer niet voor niets voor bijna niets. Ze verdienen 'goud' aan de inkt.
Vandaar ook dat de fabrikanten de laatste tijd de verkoop van cartridges in de hand proberen te houden door deze te voorzien van elektronica.
En dat gebruikers dit (dus) proberen te omzeilen om de kosten te drukken.

Met vr.gr.

ikbenik
door ikbenik - May 26, 2010 om 18:37
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 26 mei 2010, 17:39]@ikbenik,

......Koop gewoon originele cartridges en je hebt geen problemen.......

Had je al eerder gemeld.
Maar gezien de (schandalige) prijzen die ze durven vragen voor printerinkt - al eens omgerekend hoeveel euro's per liter?! het lijkt wel goud - is het logisch dat mensen uitwijken naar replacables of navullen. Je krijgt zo'n printer niet voor niets voor bijna niets. Ze verdienen 'goud' aan de inkt.
Vandaar ook dat de fabrikanten de laatste tijd de verkoop van cartridges in de hand proberen te houden door deze te voorzien van elektronica.
En dat gebruikers dit (dus) proberen te omzeilen om de kosten te drukken.

Met vr.gr.

Ja en nee.

Er wordt inderdaad op de cartridges verdient, echter gaan de printers met verlies de verkoop in.

Dit heeft ook te maken dat de kopers zich blind staren op de aanschafprijs van de printers.

Het kan inderdaad wel zo zijn dat de cartridges veel goedkoper gemaakt worden, maar dan wordt de verkoopprijs van de printers wel veel hoger.

Als dan een slimmerik is die dan weer het omgekeerde gaat doen (dus de prijs van de cartridges verhogen en de aanschafprijs van de printers verlagen) dan zullen de overige printerfabrikanten in de problemen komen, omdat hun printers dan veel te duur bevonden worden.

De literprijs van de inkt is nog hoger dan de literprijs van de duurste parfum.

Over het navullen heb ik wel het volgende te melden:
Als monteur zijnde kom ik tegen dat het bijna altijd gedonder is met die cartridges.
En dan heb ik het niet eens over de cartridges met een chip.
Ook zien de printers er van binnen echt goor uit, iets wat met originele cartridges bijna niet voorkomt.

De reden dat die goedkope cartridges zo goedkoop zijn, is dat de inkt gewoon verdunt wordt.
De afdrukkwaliteit is veel minder, en is minder lang houdbaar.

stenen41
door stenen41 - May 26, 2010 om 19:38
20 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo ikbenik,
Inkt is spot goedkoop ! Bij kruitvat betaal je voor 3 x vulling € 3,99, dit is € 1,33 per keer ! Deze printer is mij in de winkel aanbevolen (als beginner zijnde) voor € 49,=
Van vullingen had ik nog geen verstand. Een setje Canon vullingen kost € 40,= ,dit is 30 x duurder vergeleken bij zelf vullen. Zou het niet beter zijn om deze printer 3 x zo duur te verkopen en de klant vrij te laten in hoe gevuld wordt ?
Een vergelijk ; De garagehouder verkoopt jou een auto van € 21.000,= voor € 7.000,=. Je mag alleen bij hem tanken en de benzine kost dan voor jou 30 x € 1,50 is € 45,= per liter. Je kunt deze auto helemaal niet kopen want stel je voor er moet elke week 25 ltr. getankt worden, dit is zo'n € 1.000,= per week.
Verder denk ik dat mevr. Nelie Kroes aan deze wildgroei een einde maakt.
Met vr.gr. Bert.

ikbenik
door ikbenik - May 26, 2010 om 20:18
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=stenen41 schreef op woensdag 26 mei 2010, 19:38]Hallo ikbenik,
Inkt is spot goedkoop ! Bij kruitvat betaal je voor 3 x vulling € 3,99, dit is € 1,33 per keer ! Deze printer is mij in de winkel aanbevolen (als beginner zijnde) voor € 49,=
Van vullingen had ik nog geen verstand. Een setje Canon vullingen kost € 40,= ,dit is 30 x duurder vergeleken bij zelf vullen.

Echter is uit de diverse testen gebleken dat de inkten van navullers en niet originele cartridges achterblijven in kwaliteit en duurzaamheid.

[quote=stenen41 schreef op woensdag 26 mei 2010, 19:38] Zou het niet beter zijn om deze printer 3 x zo duur te verkopen en de klant vrij te laten in hoe gevuld wordt ?

Heeft geen zin, omdat de koper gefixeerd is op de verkoop prijs van de printer en bij de koop totaal niet geïntereseerd is in de prijs van de cartridges.

Dus het systeem die je aangeeft werkt in de praktijk niet.

Oke, een printerfabrikant kan een printer op de markt brengen waarvan de aanschafprijs 3 tot 4 keer zo duur is, en waarbij de cartridges veel goedkoper zijn.
Echter wordt een dergelijke printer nooit verkocht, omdat die printer in vergelijking met de andere veel te duur bevonden wordt.

[quote=stenen41 schreef op woensdag 26 mei 2010, 19:38]
Verder denk ik dat mevr. Nelie Kroes aan deze wildgroei een einde maakt.
Met vr.gr. Bert.

Nelie Kroes moet hiermee totaal niet bemoeien.

di
door dinoshop - Jun 8, 2010 om 14:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=stenen41 schreef op dinsdag 18 mei 2010, 18:58]Ik heb mijn cartridge zwart (40) en kleur (41) zelf gevuld en nu worden deze niet meer herkend door mijn canon MP 150. Ik heb al diverse zaken geprobeerd zoals het afplakken van de bovenste contacten en daarna de tweede, het resetten met de knop enz. maar het lukt niet. Telkens de melding E5. Verbinden met de laptop gaat ook niet meer dus ik denk dat het probleem rechtstreeks met de printer moet worden opgelost. Mijn vraag ; wie heeft ook zo'n Canon 150 en is het gelukt hem te resetten ? Ik ben er radeloos van !
Alvast dank aan diegene die het mij weet te vertellen! Groet, Bert.

daar is een programma voor gebruik deze al jaren en werkt goed .
mptool heet het kan je gewoon downloaden en staat ook een text bij hoe je het moet doen.

di
door dinoshop - Jun 8, 2010 om 14:11
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=stenen41 schreef op dinsdag 18 mei 2010, 18:58]Ik heb mijn cartridge zwart (40) en kleur (41) zelf gevuld en nu worden deze niet meer herkend door mijn canon MP 150. Ik heb al diverse zaken geprobeerd zoals het afplakken van de bovenste contacten en daarna de tweede, het resetten met de knop enz. maar het lukt niet. Telkens de melding E5. Verbinden met de laptop gaat ook niet meer dus ik denk dat het probleem rechtstreeks met de printer moet worden opgelost. Mijn vraag ; wie heeft ook zo'n Canon 150 en is het gelukt hem te resetten ? Ik ben er radeloos van !
Alvast dank aan diegene die het mij weet te vertellen! Groet, Bert.

er is hier voor een proggramma en wel MPtool deze kanje gewoon downloaden .
heel makelijk en werkt goed

edrick3
door edrick3 - Jun 8, 2010 om 14:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Bert,

Benieuwd of de oplossing van dinoshop werkt.
Hier kun je er iets over lezen.

Met vr.gr.

gompy2
door gompy2 - Jun 8, 2010 om 21:53
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 8 jun 2010, 14:47]Hallo Bert,

Benieuwd of de oplossing van dinoshop werkt.
Hier kun je er iets over lezen.

Met vr.gr.

De link die je opgeeft is niet goed edrick3, probeer deze maar:

Nieuwe link van edrick3

edrick3
door edrick3 - Jun 9, 2010 om 11:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gompy2,

Inderdaad. Blijkbaar een cijfertje en letter weggevallen in het adres (op het eind).
Stom. Meestal controleer ik het even.
Bedankt voor de service.

Met vr.gr.

stenen41
door stenen41 - Jun 9, 2010 om 20:03
20 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Edrick en dinochop,
Jammer, ik kan het nu niet uitproberen. Ik heb nl. nieuwe vullingen gekocht en er meteen de vulgaatjes in gemaakt zodat ik ze niet meer uit de printer hoef te halen en in de printer vullen kan. Dit was een tip van een kennis. Misschien werkt het zo met vullen en blijft de printer ze herkennen.
In ieder geval, Edrick en dinochop hartelijk dank voor jullie moeite !
Bert.