jo
door jodelee Dec 2, 2007 om 14:38
Computers & telefonie

Ringtonen

Mijn dochter heeft in oktober getracht een ringtone te bestellen via haar mobiele telefoon. Ze kreeg een SMS-bericht dat deze zou worden gestuurd maar omdat er geen ringtone verscheen heeft ze deze direct weer afgemeld door STOP te SMS-en naar nummer 6464 (tot 3 keer toe). Dit heeft ze daarna nog een keer herhaald; ditmaal STOP naar nummer 4060 (tweemaal). Sindsdien krijgt ze buiten haar Debitel-abonnement om forse rekeningen voor deze Ringtone-dienst. Met name van een nummer waarmee ze nooit contact heeft gehad te weten SMS-4050 (nooit aangemeld!; wel ook per SMS afgemeld!). Debitel geeft desgevraagd aan hiermee niets te kunnen maar stuurt wel de rekening (acceptgiro) door! Is er een manier om hiervan af te komen? Ergo, moet ze deze rekeningen betalen? Ze heeft er al wel een betaald (uit vrees voor incasso's e.d.) maar dit kan natuurlijk niet blijven duren.

Gaarne uw deskundige advies.

Met vriendelijke groet,

joop

605 6 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - Dec 2, 2007 om 15:10
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Joop,

Er zijn verschillende opties en speciaal voor het nummer 4060, kijk maar eens op deze link.
     SMS Afzeggen

Je hebt dus nog even wat te doen, maar troost je, je bent niet de enige met dit probleem.

Alleen nu de vraag: Wie doet er nu eens iets aan!

Groet en succes,
Hell-Rider

jo
door jodelee - Dec 2, 2007 om 15:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hi Hell Rider, Kennelijk is dit, volgens mijn dochter, allemaal al eens geprobeerd(de laatste keer op 15 nov.). We wachten dat eerst maar weer eens af. De vraag is inderdaad wie dit soort diefstal kan aanpakken.  Grt!   joop

stacey
door stacey - Dec 2, 2007 om 20:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Volgende al geprobeerd ?

( Van een forum ) ;

---Ook ongevraagd sms ontvangen.  SMS, HELP naar 6464.
Per omgaand ontvang je sms met het bericht waarvoor je zou zijn aangemeld, bovendien een telefoonnummer waar men informatie kan verkrijgen.
Dan via sms afmelden wat per sms wordt bevestigs.
Daarna 010-2663300 gebeld waar men e.e.a. na kon gaan o.a dat ik mij net had afgemeld en dat ik niet bij hen was aangemeld voor andere diensten!  ---------------

Succes,

stacey
door stacey - Dec 2, 2007 om 20:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

probeer bij die 4050 en 4060 ook de Help sms eens, sommige diensten hebben een Keyword dat ook vermeld moet worden om de betreffende dienst te stoppen, enkel het nummer is dan niet genoeg dus.

an
door ankbos - Dec 3, 2007 om 18:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik dacht een gratis ringtone te krijgen via tel 5858. Dit lukte steeds niet en ik negeerde de sms jes die ik steeds kreeg. tot ik 'n forse rekening kreeg en Vodafone gevraagd heb hoe dit te stoppen. Sms Stop naar 5858 en inderdaad stopte de dienst.Verantwoordelijk hiervoor is Telefuture die ook als zodagi op internet te vinden is met adres en telefoonnummer. Ik heb al verschillende malen voicemail ingesproken en email berichten gestuurd en gevraagd om reactie tot nu toe zonder resultaat. Het telefoonnummer is 0900-4004343. met vr gr ank

eeneigenhok
door eeneigenhok - Sep 15, 2008 om 18:48
7 Antwoorden / 9 Vragen

Ook ik ontvang ongevraagt sms van 4050.. wel 5 ontvangen in 10 minuten!!

En dan moet je 'stop' smsessen om eraf te komen. inderdaad een dievenbende en ik denk dat het tijd wordt om die dienst eens aan te gaan pakken. We hebben een preypaid telefoon voor een stichting, is dus erg irritant steeds die sms... een dievenbende is het. Maar waar klaag je ze aan?
Kan Kassa er niet eens een item aan spenderen? Aan al die opdringerige en misleidende sms diensten.