su
door sutileeg Jul 24, 2022 om 10:39
Computers & telefonie

Samsung smartphone start niet goed op

Als ik mijn smatphone (A32) open, start ie niet op met apps, maar met het toetsenbord van de telefoon, terwijl ik de telefoongesprekken altijd goed afsluit. En als ik de telefoon in mijn broekzak heb, maakt ie veel schermafbeeldingen van het telefoontoetsenbord, heel irritant. Weet iemand raad??

3289 9 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 24, 2022 om 10:41
2087 Antwoorden / Vragen

Is dit probleem er vanaf dag 1 geweest of ergens een keer begonnen?

su
door sutileeg - Jul 24, 2022 om 10:42
100 Antwoorden / 70 Vragen

Nee, na ongeveer 'n half jaar

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 24, 2022 om 21:51
2087 Antwoorden / Vragen

Ik verwacht dat het instellingen zijn die nu niet (meer) naar uw zin staan. Mensen hebben al wat suggesties gedaan en als dat niet helpt haal er dan even iemand bij, dit soort dingen gaan zoveel makkelijker als je het toestel in je handen hebt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 24, 2022 om 10:43
16882 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn advies, ga naar de winkel waar de telefoon is gekocht. Het lijkt mij overigens wel een probleem te zijn met instellingen m.b.t. reageren op aanraken van de telefoon. Dat kan worden uitgezet als dat blijkt wel aan te staan. Zie deze info: https://www.handleidi.ng/samsung/galaxy-a32/handleiding?p=23

En zie ook de inhoud van de verwijzing die @SIRA kruisend met mijn reactie geeft.

Aanvullend, indien het inderdaad een dfect aan de telefoon is heeft u recht op zowel fabrieksgarantie als ook de wettelijke garantie. Ook een reden om naar de verkoper te gaan voor hulp. Hoewel het mij als al gezegd een instellingsprobleem lijkt toch ook dit: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

Mabelle
door Mabelle Jul 24, 2022 om 11:13
440 Antwoorden / 1 Vragen

Een verkoper is er om te verkopen, niet om als helpdesk te fungeren. Er is helemaal niets mis met de phone, er is iets mis met de know how van de vragensteller.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 24, 2022 om 11:24
16882 Antwoorden / 202 Vragen

Een goede verkoper die ook graag klanten wil houden zal naar mijn mening altijd open staan voor het geven van advies.
Kednt u de regels van deze site m.b.t. geven van kritiek op vraagstellers niet? De vraagsteller vraagt om advies en daar is ook deze site voor bedoeld. En bent u helderziende omdat u niet erkent (en dus ook niet weet) of er mogelijk toch niet iets mis kan zijn met de telefoon?

Mabelle
door Mabelle Jul 24, 2022 om 11:28
440 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, ik ben geen helderziende, maar ik heb wel voldoende kennis van smartphones om te weten dat er niets kapot is. Een verkoper geeft hooguit advies bij de aankoop van een artikel. Als een verkoper zich ook nog bezig moet houden met de hele dag door als helpdesk te fungeren, blijft er voor verkopen geen tijd over. Antwoord op een dergelijke simpele vraag is eenvoudig te vinden met Google.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 24, 2022 om 12:06
16882 Antwoorden / 202 Vragen

Ach ja. Een verkoper die geen advies geeft als een klant een adviesvraag heeft?? Een 'goede' verkoper en zo die eigen baas zou zijn, ik zou er niet terug komen.
Dit lijkt mij ook geen probleem waar een verkoper een gehele dag mee bezig zou moeten zijn omdat de oplossing naar alle waarschijnlijkheid zeer simpel is en vraagsteller er mogelijk ook al uit is.

(Terzijde: ik heb sedert mijn eerste ATF mobiele telefoon ook redelijk veel ervaring waarop ook ik baseer dat er waarschijnlijk niets mis is met de telefoon en het een kwestie van instellen is.)

Gr
door Grunn1 Jul 24, 2022 om 14:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou Mabelle als je voldoende kennis hebt van smartphones geef dan een oplossing in plaats van te zeggen hoe het niet moet.

sira
door sira - Jul 24, 2022 om 10:44
2356 Antwoorden / 24 Vragen

Heeft u hier iets aan https://androidworld.nl/tips/zo-forceer-je-de-samsung-telefoon-app-om-te-starten-met-het-toetsenbord-altijd-geopend
Het stoppen hiervan zal dan andersom gaan.

Wat betreft de foto's in uw broekzak, gaat uw telefoon na een verloop van tijd niet op slot? Zo nee, stel dit dan in. Probleem zal dan waarschijnlijk opgelost zijn.

br
door brui0929 - Jul 24, 2022 om 11:15
635 Antwoorden / 10 Vragen

Open instellingen ga naar telefoon resetten Fabrieksinstellingen. De telefoon start opnieuw op en gaat terug naar fabrieksinstellingen.
wanneer er een backup is gemaakt op de harddisk met smartswitch van Samsung dan kunt u de telefoon herstellen.
Smartswitch is op www.Samsung.nl te downloaden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 24, 2022 om 11:26
16882 Antwoorden / 202 Vragen

Ook een goede tip!

Mabelle
door Mabelle Jul 24, 2022 om 11:36
440 Antwoorden / 1 Vragen

Een volkomen overbodige en onnodige handeling!

Gr
door Grunn1 Jul 24, 2022 om 14:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou Mabelle zeg dan wat wel helpt inplaats van te schrijven wat overbodig is. Oh wacht dat komt er dus niet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 24, 2022 om 11:40
1778 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sutileeg,

Mijn ervaring is,dat het ook aan het soort  telefoonhoesje kan liggen.

Het  zogenaamde "booklet" -hoesje geeft het scherm minder ongewenste aanrakingen.

panter22
door panter22 - Jul 24, 2022 om 16:22
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je een telefoon die je dubbel kan klappen in je broekzak zonder stevig hoesje er omheen?
Is de telefoon nog wel recht?

justmeagain
door justmeagain - Jul 24, 2022 om 23:00
623 Antwoorden / 8 Vragen

Het is even een idee. Ik heb ook zelf een hoesje om mijn telefoon gehad wat net niet goed paste. Daarom bleef (dat bleek achteraf) mijn aan uit knop deels ingedrukt waardoor de telefoon steeds opnieuw opstarte. Ook ik kreeg bergen print screens want aan uit knop was ingedrukt net als volume en dat geeft printscreend. Het heeft me uren gekost dit uit te vissen.

su
door sutileeg - Jul 26, 2022 om 10:59
100 Antwoorden / 70 Vragen

Ik heb zo'n backcover hoesje, dat heeft altijd goed gewerkt, maar nu pas maakt ie steeds schermafbeeldingen..