tu
door tukkertje Jun 22, 2017 om 16:40
Computers & telefonie

Scannen

Heb al meer dan een half jaar de laptop c.q. printer niet meer gebruikt en kan dus geen herstelpunt maken. Dit even op voorhand. Voor die tijd geen enkel probleem, nu ineens wel.
Ik gebruik een Canon Printer Pixma M4250. Kan er gewoon mee printen alleen het scannen via IJ Scan Utility van Canon lukt niet. Aangegeven wordt dan dat het stuurprogramma dat bij deze software hoort ontbreekt. Ik heb daarop alles wat bij de M4250 hoort op advies van Canon verwijderd en via de disc opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft. Ook vond ik twee stuurprogramma's voor de printer op de Canon site, maar ook dat hielp niet. Canon komt er ook niet uit. Maar ja, die maken zich er natuurlijk gemakkelijk van af en hebben alleen standaard oplossingen.
Wat nu. Is er iemand die een oplossing weet? Ik gebruik Windows 10.
Dank bij voorbaat.

3577 8 Rapporteer

simon55
door simon55 - Jun 22, 2017 om 16:56
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb n paar weken geleden bij n kennis exact t zelfde gehad met idem printer.
Verwijder alles van Canon op de Pc.
Installeer stuur programma's vanaf Canon site en niks van disc . Héb ik ook gedaan en werkt als n tierelier

tu
door tukkertje Jun 23, 2017 om 13:26
176 Antwoorden / 159 Vragen

Dag Simon.
Heb alles van Canon verwijderd en daarna via jouw site, dus rechtstreeks van de Canon site het stuurprogramma geïnstalleerd. Maar dat proces werd opnieuw afgebroken met de melding: er is een fout opgetreden tijdens het kopiëren van bestanden 0001 0002. Geen idee hoe nu verder.

reflecs
door reflecs Jun 25, 2017 om 16:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Is het inmiddels gelukt? U kunt kijken of het wel goed gaat als u uw antivirus programma (tijdelijk) uitschakelt.

edrick3
door edrick3 - Jun 22, 2017 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen
tu
door tukkertje Jun 23, 2017 om 13:27
176 Antwoorden / 159 Vragen

Dag Edrick.
Heb alles van Canon verwijderd en daarna via jouw site, dus rechtstreeks van de Canon site het stuurprogramma geïnstalleerd. Maar dat proces werd opnieuw afgebroken met de melding: er is een fout opgetreden tijdens het kopiëren van bestanden 0001 0002. Geen idee hoe nu verder.

edrick3
door edrick3 - Jun 23, 2017 om 14:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen
reflecs
door reflecs - Jun 23, 2017 om 16:44
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zie hier een oud topic op de Microsoft site, maar de service die genoemd bestaat denk ik nog steeds in Windows 10.
https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_7-hardware/printer-canon-mp250-scant-niet-meer-fout/e66ce546-939e-440e-9c6b-701ce389726f

In het kort.
Het niet scannen heeft waarschijnlijk te maken met "Windows Image Acquisition" en het gaat erom dat die gestart is en dat het opstarttype op Automatisch staat.
U kunt dat controleren en aanpassen in het onderdeel "Services" van Windows.
U komt daar denk ik het snelst als u in het zoekvak invult: services.msc
Als u op de regel van WIA rechtsklikt kunt u het opstarttype veranderen.

Als iemand toevallig voor Win10 een betere weg weet om bij dit onderdeel te komen, laat het dan weten :)

Cookies
door Cookies Jun 23, 2017 om 16:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jouw 'route' is ook in Win10 de snelste en makkelijkste.

reflecs
door reflecs Jun 23, 2017 om 16:53
1859 Antwoorden / 4 Vragen

OK bedankt :)

audb
door audb - Jun 26, 2017 om 13:45
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Mocht je nog steeds problemen hebben dan kan je met dit programma http://www.ursoftware.com/  de driver plus de register bestanden opschonen en na een restart weer alles installeren.

Je kan maximaal 2x wat de-installeren maar na het afsluiten van het programma kan je telkens opnieuw 2x iets de-installeren.

Helaas is het geen goedkoop programma maar doorgaans zal 2x wel genoeg zijn.

Aa
door Aarjan - Jun 26, 2017 om 13:57
2 Antwoorden / Vragen

Best Tukkertje,

Probeer eens deze gratis scannersoftware: https://www.naps2.com/
Voorwaarde is dat je een stuurprogramma hebt geïnstalleerd. Maar dat heb je al gedaan.

Een tweede mogelijkheid is de scanfunctie in Irfanview ( www.irfanview.com).
In Irfanview in het menu Bestand eerst op Scannerbron klikken (kies dan een van de geïnstalleerde drivers) en vervolgens klik je weer via Bestand op Scannen/groepsscan... Klik daar gewoon op OK en als het goed gaat kan je gaan scannen.

Veel succes.

gerardk
door gerardk - Jun 26, 2017 om 15:25
175 Antwoorden / 8 Vragen

Probeer eens te scannen met Paint - een stadaard prog op windows - onder Bestand met Van scaneer of camera

lo
door loesje_ - Jun 27, 2017 om 00:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

ik gebruik gewoon  windows faxen en scannen