es
door essie3372 Jul 17, 2009 om 13:59
Computers & telefonie

Scroll touchpad

Hallo,

daar ben ik weer. Ik ben sinds kort in het gelukkige bezit van een laptop. Een Compaq Presario CQ60, Vista Home. Werkt prima, geen problemen mee!

Tot een paar dagen geleden. Toen werkte ineens de scroll op de touchpad niet meer. De scroll van de muis doet het nog wel en daar vind ik alleen dat ik de drivers opnieuw moet installeren.

Vervolgens ben ik de weg kwijt geraakt.

Wie kan mij helpen in Jip & Janneke taal? Of wie kan mij een link geven waar ik dit heel makkelijk kan terug vinden. Ik ben nml al op de diverse sites geweest om de drivers (downloads) te vinden, maar het is voor mij toch behoorlijk abacadabra.

In ieder geval alvast wederom heel erg bedankt.

Groet, Esmeralda

2859 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2009 om 14:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kijk eens op:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/ProductList.jsp?lang=en&cc=us&taskId=135&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3768152

(even kopiëren en plakken).

Suc6

es
door essie3372 - Jul 17, 2009 om 16:30
20 Antwoorden / 7 Vragen

Dank, maar daar staat het niet tussen.

Ik heb een Compaq Presario CQ60-300ED Notebook PC.

Groet, Esmeralda

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2009 om 17:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoi Esmeralda,

Kijk nog eens hier:

Drivers Download

Groetjes

es
door essie3372 - Jul 17, 2009 om 17:34
20 Antwoorden / 7 Vragen

Tja, ben ik al geweest.
Maar daarna wordt het mij te ingewikkeld.
Want volgens mij staat er nergens een duidelijke link voor de scroll van mijn touchpad.

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2009 om 18:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nog maar een poging dan (je doet wat voor 'het beste antwoord' nietwaar, haha):

Ga naar bovestaande site. Klik op het 2e pt: Software & Driver downloads

Klik op Microsoft Windows Vista

Klik op (onder de 4e blauwe kop = Driver - Keyboard, Mouse and Input Devices) op HP Quick Launch Button

Klik op (ong.2e blauwe regel): Dwnload Only

Benieuwd of het nu lukt!!

es
door essie3372 - Jul 17, 2009 om 18:22
20 Antwoorden / 7 Vragen

Heb ik gedaan (ook voordat jij mij deze link doorgaf), maar de scroll doet het nog steeds niet.

Tenminste, ik heb het gedownload. Moet ik er verder nog wat mee? Het behoort zichzelf toch te installeren?

matusso
door matusso - Jul 17, 2009 om 19:52
191 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Esmeralda,

Controleer eens of de instellingen voor het virtueel scrollen goed staan.

Ga naar Configuratiescherm > Muis, selecteer de tab
apparaatinstellingen en klik dan de knop Instellingen aan. Nu kunt u
Virtueel scrollen kiezen en daar de instellingen naar uw wens aanpassen.
Controleer met name of verticaal scrollen en horizontaal scrollen aangevinkt staan en dat het scrollgebied voldoende groot is

edwardus
door edwardus - Jul 17, 2009 om 22:05
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nee dat is niet voldoende inderdaad :)
Je kunt niet je honger stillen door voedsel op een bord te leggen, je zult ook nog moeten eten.

Oftewel: ook nog installeren en even bij de muis-instellingen kijken of het niet per ongeluk uitgeschakeld is.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 18, 2009 om 02:15
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Esmeralda,

Als alles te moeilijk is, kan de oplossing soms simpel zijn:
Heb je niet toevallig de touchpad uitgeschakeld met het knopje midden boven de touchpad? Ledje boven de touchpad is uitgeschakeld rood/oranje, ingeschakeld blauw. Scheld me a.u.b. niet uit als je vind dat ik je voor simpel verslijt en je daaraan wel gedacht hebt.;-)

Zoiets van IBM: "Óf je stopt de stekker erin". Ook dát heb ik zelf meegemaakt.

Hardware ERror MAN.

dirck
door dirck - Jul 18, 2009 om 02:41
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Esmeralda,

Hoe is het met je COMRes.dll afgelopen???

Daar hoor ik ook niks meer over.

Of heb je die computer het raam uitgeflikkerd. SmileySmileySmiley

es
door essie3372 - Jul 18, 2009 om 14:45
20 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo allemaal,

hartelijk dank voor jullie reacties.

Ik heb er werkelijk waar, goed om gelachen.

Ik mag dan wel blond zijn, maar zó blond.... ;-)

Ik zit ook vóór mijn computerscherm en er niet achter, anders wordt het zo lastig werken... ;-P

Dat van dat knopje (ledlampje) had ik ook al naar gekeken (is bij mij wit trouwens).

Ook had ik al via het configuratiescherm al bekeken of er überhaupt nog wel een scroll voor de touchpad vermeld stond. Maar alle apparaten stonden als zijnde goed werkend.

Dus dat was het ook niet.

MAAR, de scroll doet het weer.....

Ik heb namelijk een systeemherstel gedaan...

En dáár hadden jullie nog niet aan gedacht hè... hihi.

Voor wat betreft mijn andere computer met het probleem (wat aardig dat je daar nog aan gedacht hebt Dirck), die heb ik nog niet uit het raam gegooid. Hahaha...

Nee, ik heb er een vriend van mij naar laten kijken.

Die heeft iets van het net afgehaald en geïnstalleerd.

Dus die doet het weer goed.

Ook heeft hij een nog een andere fout gelijk hersteld.

Dus die computer doet het nu weer goed.

Nogmaals allemaal, héél erg bedankt en mocht het nodig zijn, dan meldt ik mij wel weer met één of ander probleem.

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend.

Groet,

Esmeralda

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2009 om 14:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoi Esmeralda,

Fijn voor je dat alles weer werkt. Geef je eens een keer NIET het advies om systeemherstel toe te passen .....

Ook een goed weekend!