martin levie
door martin levie Jan 16, 2018 om 13:12
Computers & telefonie
Senioren telefoon

gezien het gebruik van telefonie van de jeugd in het verkeer en in gezelschap vroeg ik mij af of het goed idee zou zijn dat de jeugd tot bijvoorbeeld tot een jaar of 16 alleen gebruik mag maken van een zogenaamde senioren telefoon waar mee ze alleen maar kunnen bellen en smsen.

2523 14 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 16, 2018 om 13:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En dat moet dan wettelijk geregeld worden? Wat een volslagen belachelijk idee. En wat te doen dan met dertigers, veertigers enz.?

gerbera
door gerbera - Jan 16, 2018 om 13:16
7370 Antwoorden / 14 Vragen

Gezien het voorbeeld wat ouderen geven zie ik het nut van uw idee niet in. De jeugd ziet niet anders dan "volwassenen" op de fiets, achter kinderwagens, in de auto, op het schoolplein zelfs in de wachtkamers van ziekenhuizen en huisartsen. Dus laten de ouderen eens beginnen met het goede voorbeeld. Ik stond vanochtend bij de kassa van de "blauwe"super. Voor mij staat een dame waarbij op het moment van afrekenen de telefoon gaat. Die die moest ze even nemen dus de of we maar even wilde wachten. Het gesprek "hoi Gerda kom je morgen nog langs" Reactie van de kassiëre na het gesprek... Goh mevrouw heeft u dan wel genoeg boodschappen genomen. Die kreeg van mij applaus.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 16, 2018 om 13:58
7206 Antwoorden / 3 Vragen

Het idee is goed maar er zijn zóveel tegenstanders dat het mij niet haalbaar lijkt. Met 16 jaar is de brommer in zicht gekomen en gaan de onervaren iPhone bezitters gelijk dubbel aan de slag.

me
door mein33 - Jan 16, 2018 om 14:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@martin levie,

Hoeze, werkt dit GSM-toestel dan niet als je je er mee in het verkeer begeeft ?

martin levie
door martin levie Jan 17, 2018 om 11:16
1 Antwoorden / 2 Vragen

het werkt wel, maar je kan er alleen maar mee bellen en smsen. De jeugd zit de hele dag overal en vooral in het verkeer op dat ding te kijken.

me
door mein33 Jan 17, 2018 om 11:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@

ol
door old fellow - Jan 16, 2018 om 14:09
90 Antwoorden / Vragen

"De Jeugd" moet natuurlijk vanaf 4 of 5 jaar (minimaal) een Iphone X hebben, dat snap je toch wel. Met een koptelefoon op in het verkeer en maar appen op de fiets .............

ne
door neodutchio - Jan 16, 2018 om 14:18
5163 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ken die tijd nog. Een sms bundel van 1000 smsjes per maand. Vaak nog met verdubbelaar, 2000 smsjes versturen. Dat waren leuke gesprekken vroeger aan tafel. Alleen maar smsende jongeren.
Dus wat voor telefoon het ook is, het maakt niks uit.

me
door mein33 Jan 16, 2018 om 14:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik ken die tijd nog.

Dat we thuis nog geen telefoon, wasmachine, Tv, etc. hadden.
De computer, Gsm en al dat soort zaken bestond nog niet en file's kwamen af en toe alleen voor bij "Oude Rijn" omdat dat nog een eenvoudige rotonde was.
De enige die wel elke dag tweemaal in de file stond was m'n vader als hij  "de Maastunnel onderdoor" moest met z'n fiets om naar z'n werk te gaan. Begeleiding was er soms zelfs nodig door politie te paard om al het fietsverkeer in goede banen te leiden.
Waar is die tijd gebleven ? Ik ga het niet zoeken. ;-))
Nostalgie en dat is maar goed ook, nieuwe ontwikkelingen moet je niet willen tegenhouden.

jo
door jorisw - Jan 16, 2018 om 15:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is net zo'n discussie als van oude mensen die zich storen aan mensen die alleen maar op hun telefoon zitten te kijken in het OV. In de "goede ouwe tijd" zat iedereen een boek te lezen.....

gerbera
door gerbera Jan 16, 2018 om 16:11
7370 Antwoorden / 14 Vragen

In de "goede ouwe tijd" zat iedereen een boek te lezen....
Kan nu ook op je Iphone;-))

mathijs_b
door mathijs_b - Jan 16, 2018 om 16:27
641 Antwoorden / 77 Vragen

Cursus gepest worden op school:

Les 1: Kom met een senioren telefoon op school.....

Nee Martin, tegenwoordig moet het allemaal trendy zijn. Het gaat niet zozeer om de mogelijkheden van de foon, maar om status.

Hoe duurder de foon, hoe meer status!

En de foon mag absoluut niet ouder zijn dan 2 jaar! Dan ga je af als een gieter.

Zitten je ouders er krapjes bij? Dan de hond de deur uit, stoppen met drinken en roken, geen gezond eten meer, niet meer op vakantie en eventueel verhuizen naar een achterstandswijk maar een iPhoneXXL moet je hebben!

In mijn tijd (Jaargang '49) maakte je de blits met de meeste knikkers, de mooiste tol of het sjieke jasje dat daarvoor al jarenlang door je vader gedragen werd...

De tijden veranderen....

costnix
door costnix Jan 16, 2018 om 18:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

“Weet je nog wel,..... oudje!” :-D
(Louis Davids: https://m.youtube.com/watch?v=fAZ62KiV9Bk)

tijger1
door tijger1 Jan 16, 2018 om 22:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, ja, die goeie ouwe tijd. Laat me niet lachen.

aurora1
door aurora1 Jan 17, 2018 om 05:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In "mijn goeie ouwe" tijd was daar geen tijd voor en werd daar ook geen geld aan verkwist. Opscheppen of de blits doen werd niet aan gedaan, die mentaliteit was er niet. Men deed aan opbouwen en sparen.
Het was werken geblazen en desnoods werd je daarvoor thuis gehouden van school. Vakantie werd niet aan gedaan.
Meisjes werden thuis gehouden om maar flink (gratis) mee te helpen, gelijk een werkster, en buiten spelen was uit den boze, hoorde niet, jongens waren vrij en hoefden alleen af en toe kolen te scheppen en mochten bijbaantjes hebben om wat geld te verdienen.
Op school ontstonden afsplitsingen wegens muziekkeuze: Rolling Stones/blues/Cuby, i.c. het geheime genootschap, of de Beatles waar niets geheims aan was.... En er was een groep "neutralen" dat daar niet aan deed.
Ja, goeie ouwe tijd.....

ju
door juliomariner - Jan 16, 2018 om 16:49
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Nog weer wat verbieden wat toch niet gaat werken?
Ik zie het nut en de haalbaarheid er niet van in.

aurora1
door aurora1 - Jan 16, 2018 om 17:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou "de jeugd van tegenwoordig" gewoon opsluiten en zelfs geen seniorentelefoon geven.
Waar maakt u zich druk over?
O.t.: is het nog wat geworden met Zoe of is het nog niet zover?

martin levie
door martin levie Jan 17, 2018 om 11:14
1 Antwoorden / 2 Vragen

Met de Zoe is het nog niets geworden. De aanschaf is duur alhoewel je een investerings aftrek krijgt. Het is onhandig dat steeds maar opladen en het bereik is nog niet zo groot. Er rijden nog maar 2 procent aan electrische auto's en ik wil niet de eerste zijn, maar ook niet de laatste. Ik heb een renault Twing gekocht en gaa een paar jaar de kat uit de boom kijken.

aurora1
door aurora1 Jan 17, 2018 om 17:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gefeliciteerd met uw wijze besluit en veel plezier met Twingo.

gsm
door gsm - Jan 16, 2018 om 21:36
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het idee is denk ik wel goed bedoeld, maar we worden in dit landje al zo erg betutteld. Bovendien heeft dit voorstel volgens mij geen enkele zin.
Streng controleren en optreden tegen gebruik in het verkeer zal ook niet veel helpen, maar levert mischien nog wel iets op.
Het gaat ook echt niet alleen over de jeugd.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 17, 2018 om 00:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Nee joh, laten we alle 65 plussen in een brommobiel rijden, anders zijn ze zo'n gevaar op de weg.
Kortom een belachelijk idee. We leven in 2018 en smartphones horen erbij, leer ernee leven want we staan nog maar in het stenen tijdperk als het om internet en technologie gaat.

tijger1
door tijger1 Jan 17, 2018 om 00:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Pardon? Ik heb 34 schadevrije jaren. :-))

aurora1
door aurora1 Jan 17, 2018 om 05:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad: pardon. Ik heb zelfs nog meer schadevrije jaren.....

me
door mein33 Jan 17, 2018 om 12:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

?? Schadevrije jaren?? op een telefoontoestel !!  Nog nooit van gehoord.  ;-))

gerbera
door gerbera Jan 17, 2018 om 13:56
7370 Antwoorden / 14 Vragen

laten we alle 65 plussen in een brommobiel rijden,
Da ken nie hé, zijn de fietspaden niet op berekend;-))

Cookies
door Cookies Jan 17, 2018 om 14:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Brommobielen horen ook niet op het fietspad.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 17, 2018 om 15:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Mein33, ieder jaar dat je geen gebroken scherm claimt krijg je een schadevrij jaar hoor :-)

@Carola, daar gaat het dus al fout :-)

me
door mein33 Jan 17, 2018 om 18:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@Mein33, ieder jaar dat je geen gebroken scherm claimt krijg je een schadevrij jaar hoor :-)

Gelukkig geen last van, gebruik nog een (bijna) onverwoestbare NOKIA 6310i  ;-))

gerbera
door gerbera Jan 17, 2018 om 21:50
7370 Antwoorden / 14 Vragen

@ carola u heeft gelijk, was ff in de war met een gehandicaptenkarretje zoals de Canta e.d.

me
door mein33 - Jan 17, 2018 om 11:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR MARTIN LEVIE 17 JAN. 2018 OM 11:16
ANTWOORDEN / 2 VRAGEN

het werkt wel, maar je kan er alleen maar mee bellen en smsen. De jeugd zit de hele dag overal en vooral in het verkeer op dat ding te kijken.

@martin levie,

Ik begrijp uw vraag en hetgeen u probeert te voorkomen.
Maar helaas zal uw oplossing (ook) niet werken.
Toen er alleen nog maar van de door u geopperde GSM-toestellen waren zat ook iedereen met zon ding aan z'n oor om maar niets te hoeven missen en ook toen ging het al met grote regelmaat fout.
Verbieden is één, handhaven daarvan is twee en aan twee kan nooit en te nimmer worden voldaan!

Overigens is het door u aangegeven toestel wel het meest senioren onvriendelijke toestel wat er op de markt is, alleen de letters en cijfers op de toetsen zijn duidelijk(er) te lezen, maar de bediening en vooral het display is een ramp gebleken.

ge
door gewicht - Jan 17, 2018 om 14:44
170 Antwoorden / 1 Vragen

Staat u wel met beide benen op deze aarde ?