kl
door kleine Oct 19, 2013 om 19:57
Computers & telefonie

Seniorweb

Dure laptops met cursussen. Uitzending van kassa op 19 okt jjl. Waarom gaan de senioren niet naar SeniorWeb. Seniorweb is speciaal bedoeld voor ouderen om hen op een rustige wijze in te wijden in de mogelijkheden van de computer. Je koopt zelf een computer/laptob/tablet, en voor ca €80, 00 krijg je 8 computer lessen op een gebied die jezelf wilt. De cursus wordt gegeven door vrijwilligers die zelf jaren met de computer hebben gewerkt. Seniorweb.nl

891 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 19, 2013 om 19:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kleine,

Helemaal mee eens.
Maar .... als je nog geen computer hebt weet je waarschijnlijk ook niet van het bestaan van seniorweb.nl

Met vr.gr.

diumenge
door diumenge - Oct 19, 2013 om 20:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Leren ze je dan ook om een vraag één keer te posten?

gsm
door gsm - Oct 19, 2013 om 20:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Seniorweb vind ik ook de aangewezen weg voor senioren, niet alleen voor computerlessen op PC's, Tablets en Smartphones met Windows, IOS of Android, maar ook voor hulp aan huis bij problemen met de apparatuur, de internetverbinding, of de software.
PC's (laptops) zijn veelal aanwezig in de leslokalen, maar de kleinere apparaten moeten zelf meegenomen worden.
Er zijn heel veel lokale afdelingen met enthousiaste vrijwilligers, zoals bijvoorbeeld in Apeldoorn en Zwolle (ook hier).

gsm
door gsm - Oct 19, 2013 om 20:42
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 19 okt 2013, 20:01]Leren ze je dan ook om een vraag één keer te posten?
Nee, dat is te moeilijk en lukte mij zelf ook niet altijd. Het heeft soms ook te maken met de gebruikte internetbrowser, die bijvoorbeeld de pagina niet ververst.

ltmvz
door ltmvz - Oct 20, 2013 om 09:44
949 Antwoorden / 18 Vragen

Gewoon alles helemaal zelf aanleren is het beste. Daarvoor is wel enige interesse nodig.

Kleine kinderen kunnen het toch ook? Nou dan.

mahadma
door mahadma - Oct 20, 2013 om 10:38
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Senioren hebben toch vaak (klein)kinderen, handige "harries" enz. Vraag iemand uit die kring en je hebt privé les zonder contracten. Daarnaast is het nog gezellig ook. Ik weet absoluut zeker niet alles, maar heb al vele buren met kleinigheden zelf op het goede spoor gezet, zodat ze nu kunnen e-mailen met foto's bijvoorbeeld. Wat voor hèn dan weer een enorme stap vooruit is.

gsm
door gsm - Oct 20, 2013 om 11:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 20 okt 2013, 10:38]Senioren hebben toch vaak (klein)kinderen, handige "harries" enz. Vraag iemand uit die kring en je hebt privé les zonder contracten. Daarnaast is het nog gezellig ook. Ik weet absoluut zeker niet alles, maar heb al vele buren met kleinigheden zelf op het goede spoor gezet, zodat ze nu kunnen e-mailen met foto's bijvoorbeeld. Wat voor hèn dan weer een enorme stap vooruit is.
Helaas kunnen om diverse redenen niet alle senioren terugvallen op kinderen of kleinkinderen.
Kinderen (soms ook buurkinderen) zijn wel enorm handig met computers, maar dat wil nog niet zeggen dat zij ouderen op alle aspecten van de computer goed kunnen instrueren, of daar de tijd en de mogelijkheid voor hebben. Vaak wonen de eigen kinderen te ver weg. Seniorweb werkt met ervaren vrijwilligers en is daardoor een zeer goede en goedkope uitkomst, ook voor hulp aan huis. Op die manier zijn al eindeloos veel problemen, vaak veroorzaakt door malware, opgelost.

zoekster
door zoekster - Oct 20, 2013 om 12:46
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Het is mij een raadsel waarom er meteen naar kleinkinderen en 'doe het zelf' wordt verwezen. Alsof iemand zelf niet op dat idee kan komen.
Als dat niet tot je beschikking staat is het toch reuze handig en goedkoop?

Ik sta volledig achter gsm en zijn opmerkingen.

f.weele
door f.weele - Oct 20, 2013 om 22:04
1085 Antwoorden / 27 Vragen

hierbij een verwijzing naar de uitzending van twee weken geleden en de reacties daar op. klik hier
Blijkbaar heeft "woordvoerder" c.q. "de directeur" van NSI toch de behoefte gehad en de noodzaak ingezien om in de opvolgende uitzending tekst en uitleg te geven. Jammer genoeg ging hij hierin af als een gieter en heeft hij bij de consument geen vertrouwen gewekt om nieuwe cursisten te kunnen verwerven. Conclusie: Exit voor NSI.

aurora1
door aurora1 - Oct 21, 2013 om 02:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ter aanvulling van e.e.a.:
Informatie over Seniorweb is bij de meeste openbare bibliotheken aanwezig en kun je naar vragen, en vaak heeft Seniorweb daar inloopspreekuren waar je terecht kunt met computerproblemen e.d. Anders is de informatie doorgaans ook te vinden in welzijnscentra in gemeenten, buurtkrantjes enz. Sommige buurtcentra geven ook computercursussen voor ouderen voor een gering bedrag en met gratis gebruik van de aanwezige computers.