johanpc
door johanpc Sep 12, 2008 om 18:17
Computers & telefonie

Servicepack 3?

Vraag aan freya of andere collega's die hier meer over weten.

Ik hep winxp home edition.

Via automatische update krijg ik de melding dat servicepack 3 voor mij klaarstaat.

Om de installatie uit telaten voeren moeot ik accoord gaan met de voorwaarden?

Mijn comp staat ingesteld op automatische updates automatisch uitvoeren,waarom  moet ik dat extra bevestigen .

Heb ik service pack 3 nodig of niet.

met vr.groeten hans

712 7 Rapporteer

si
door siryoshi - Sep 12, 2008 om 18:25
18 Antwoorden / 0 Vragen

Service Pack 3 is een verzameling van updates voor Windows XP
U heeft Service Pack 3 nog niet verplicht nodig.

Wel is het verstandig om Service Pack 3 te installeren, omdat over een jaar, Service Pack 3 verplicht zal zijn, en Service Pack 2 niet langer ondersteund zal worden.

Wat ik mij wel even afvraag is of u een AMD of een Intel Processor heeft, u herkent dit het makkelijkst aan een stickertje op de voorkant.

Wanneer u een INTEL processor heeft, Dus PENTIUM maakt het verders niet uit. Anders zou u een probleem kunnen ondervinden na de installatie van Windows XP Service Pack 3.

Ik adviseer om Service Pack 3 gewoon te installeren, omdat deze update toch wel verplicht wordt. En naast dat, uw pc 10% sneller maakt, in sommige gevallen. Zo wordt uw RAM gebruik, (werkgeheugen) gebruik verlaagd. Waardoor u meer snelheid zult merken.

poltol
door poltol - Sep 12, 2008 om 18:27
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste Hans,

Geen paniek. Microsoft vraagt deze keer aan iedereen of je SP3 wilt down loaden. Zeg je nee, dan blijft het er vanaf. Maar waarschijnlijk komt het dan toch een keer met automatische up date mee. Microsoft vraagt of je akkoord gaat omdat ze gelijk testen of je een legale versie draait. Als je altijd alles geupdate hebt kan je deze ook gewoon down loaden. Het duurt maar kort want de meeste zaken heb je al automatisch, in de loop van de tijd, gekregen. En als alles erop staat is XP weer helemaal in orde en bijgesteld.

Succes, poltol

johanpc
door johanpc - Sep 12, 2008 om 18:30
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb een intel celeron D 3603.4ghz processor

johanpc
door johanpc - Sep 12, 2008 om 18:39
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de antwoorden zoals sommige collega's misschien weten had ik tot dec 2002 een egen comuterbedrijfje gericht op het op bestelling samenstellen van computers waarbij ik mij voornamelijk richtte op gehandicapten met een smalle beurs.

Tot dat ik kerst 2002 een stevige beroerte kreeg met een aantal nawerkingen in januari en februari, een van de belangrijkste gevolgen zijn een ernstig geheugen verlies voor alle technische zaken waar ik heel erg goed in was zoals auto's en computers.

vandaar dat ik nu jullie heel dankbaar ben.

groet hans

freya
door freya - Sep 12, 2008 om 19:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Hans,

Over de noodzaak van het installeren van het service pack 3 verschillen de meningen en daar is al veel over geschreven, daar zal ik dus niet verder op ingaan. Je vraagt specifiek naar het 'waarom' van het moeten accepteren van de voorwaarden.
De reden waarom ze dat bij het installeren van een service pack wèl vragen en bij de installatie van losse updates niet is mij ook niet helemaal duidelijk. Eigenlijk heb je die voorwaarden al geaccepteerd bij het eerste gebruik van Windows en/of de registratie ervan. Ik zou me er in ieder geval niet druk om maken.
Als je een keer niets te doen hebt kun je die voorwaarden eens doornemen.

m.vr.gr. Freya

johanpc
door johanpc - Sep 12, 2008 om 19:11
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi freya bedankt voor je reaktie op mijn vraag.

groetjes hans

jane1
door jane1 - Sep 26, 2008 om 17:21
26 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo allemaal,

Wanneer ik SP3 wil installeren krijg ik ook nog het advies een back-up te maken. Kan een van jullie mij ajb vertellen hoe ik dat precies moet doen? In heb windows xp home edition.

Nog een vraag: moet ik dan alles "back-uppen" of alleen een bepaald gedeelte?

Hartelijke groet,

Jane