dirck
door dirck Aug 19, 2005 om 21:00
Computers & telefonie

Siemens S10

Hallo,

Mijn ouders gebruiken nog een Siemens S10 naast een Nokia 3310 en een Sendo M570.

In de Siemens zit een KPN kaart, in de Nokia een Orange kaart en in de Sendo een Vodafone kaart.

Nou kunnen ze de Vodafone kaart wel in de Siemens gebruiken maar de
Orange kaart niet, dit komt waarschijnlijk omdat er in de Siemens bij
netwerken alleen KPN en Libertel staat.

Nou is mijn vraag, kun je er ook andere netwerken inzetten. Zoja, hoe dan.

Ik vraag dit omdat ze heel vaak op de camping zijn en eigenlijk alleen
met de Siemens in de caravan kunnen bellen. (zowel met Vodafone als met
KPN kaart) Doe je die 2 kaarten in de Nokia dan valt de verbinding
steeds weg.

En omdat ze niet met Orange verder willen, willen ze het beltegoed van
Orange zo snel mogelijk op maken. (staat nog een heleboel op)

Mijn moeder gebruikt de Sendo en als het Orange tegoed op is willen ze
de Nokia met de KPN kaart gebruiken en in de caravan dan de Siemens met
de KPN kaart.

Kortom: Hoe krijg ik het Orange netwerk in de Siemens.

Ik hoop dat het bovenstaande een beetje duidelijk is.

Vriendelijke groet, Dirck

843 3 Rapporteer

dirck
door dirck - Aug 20, 2005 om 22:00
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hartelijk bedankt voor jullie antwoord.

us
door userroy - Aug 15, 2010 om 01:05
17 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk is de Siemens S10 een singleband toestel (kijk eens op de doos of gebruiksaanwijzing of dit klopt). Als dit zo is kan deze telefoon alleen de 900mhz frequentie ontvangen. Alleen KPN en Vodafone gebruiken dit, zodat je dus alleen met hun bereik hebt.

morrigan
door morrigan - Aug 15, 2010 om 01:05
87 Antwoorden / 0 Vragen

De Siemens S10 is inderdaad een toestel dat je alleen op zogeheten 900-netwerken kunt gebruiken. Dat betekent dat je in Nederland alleen kunt bellen met KPN en Vodafone. Orange, T-Mobile en Telfort maken gebruik van het zogeheten 1800-netwerk.

Je kunt hier ook niks in de telefoon aan veranderen!