ja
door jaimita Jul 29, 2009 om 13:44
Computers & telefonie

Simlockvrij maken

Ik lees veel vragen over simlockvrij maken. Mijn vraag is wat is de bedoeling daarvan of/en het voordeel

groeten

803 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2009 om 13:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jaimita,

Lees hier maar eens (even aanklikken):

SIMLOCK

holpen
door holpen - Jul 29, 2009 om 13:49
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Veel mobiele telefoons hebben een zogenaamde simlock. Dat is een soort blokkering, waardoor slechts één bepaald soort simkaart - meestal van één provider - in de telefoon kunt gebruiken.
Als je je telefoon simlockvrij maakt (of laat maken), dan kun je simkaarten van willekeurig welke provider erin stoppen.

poltol
door poltol - Jul 29, 2009 om 13:52
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Telecom providers maken vaak gebruik van een simlock, waardoor je niet zomaar kan overstappen op een andere provider, en ze op die manier jou willen binden aan hun netwerk. Voordeel hiervan is dat ze de gsm zo goedkoper aan kunnen bieden. Omgekeerd is het voordeel aan u. Als de GSM simlock vrij gemaakt is, kunt u de goedkoopste abbo opzoeken, en gaan gebruiken.

Vr.gr. poltol

hdubois
door hdubois - Jul 31, 2009 om 15:25
15 Antwoorden / 8 Vragen

De reden van de simlock ligt in het feit, dat een mobiele telefoon vaak goedkoper (gesubsidieerd door de telefoonprovider) wordt aangeboden, omdat ze gedeeltelijk bekostigd wordt door de telefoonprovider en om de klant langer vast te houden.Is hij simlock vrij kun je alle mobieletelecom aanbieders met je GSM gebruiken.

jossy
door jossy - Jul 31, 2009 om 15:44
47 Antwoorden / 1 Vragen

Ooohh, ik zag zo'n leuke aanbieding bij KPN met simlock natuurlijk. En is het makkelijk om hem simlock vrij te maken dan? Niet ikzelf vermoed ik maar voor iemand met kennis?

Dank bij voorbaat! :)

edrick3
door edrick3 - Jul 31, 2009 om 15:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ killahbabe,

Kijk ook hier eens:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=802&qid=499361

tucker
door tucker - Jul 31, 2009 om 16:54
136 Antwoorden / 10 Vragen

Na 1 jaar is je provider verplicht hem simlockvrij te maken als je hem dat vraagt. Daarnaast zijn er legio adressen waar je je gsm simlockvrij kunt laten maken voor ca 10 euro. Persoonlijk heb ik ervaren dat enig Googlen je op sites brengen waar je zelf leert hoe je toestel simlockvrij te maken, gratis en voor niks...

jossy
door jossy - Jul 31, 2009 om 19:18
47 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt!! :-))

di
door diaatje - Aug 4, 2009 om 14:06
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb van nieuwste toestel mijn oude simlock in laten zetten om mijn nummer te kunnen behouden en kreeg de andere mee. Ik had nog een ander toestelletje waarvan ik het nummer niet meer wist en van de simlock die ik meekreeg wel, dus ik heb van dat oude toestelletje de simlock eruit gehaald en de andere erin gedaan.

Jammer genoeg werkte dat niet. Hoe kan dit? Ik zou dan nog korting krijgen maar tot nu toe ging dat feest niet door,het werkte helemaal niet. Hoe kan ik het zo maken dat dit toestelletje toch gaat werken?

dirck
door dirck - Aug 4, 2009 om 17:04
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Diaatje,

Ik heb je tekst even aangepast, want zo te zien ben je in de war met de simkaart en de simlock.
Een simkaart is het kaartje wat je in je gsm stopt om ermee te kunnen bellen.
Een simlock op je gsm zorgt ervoor dat je niet kunt bellen met een simkaartje van een andere provider.

Ik heb van nieuwste toestel mijn oude simkaart in laten zetten om mijn nummer te kunnen behouden en kreeg de andere mee. Ik had nog een ander toestelletje waarvan ik het nummer niet meer wist en van de simkaart die ik meekreeg wel, dus ik heb van dat oude toestelletje de simkaart eruit gehaald en de andere erin gedaan.

Jammer genoeg werkte dat niet. Hoe kan dit? Ik zou dan nog korting krijgen maar tot nu toe ging dat feest niet door,het werkte helemaal niet. Hoe kan ik het zo maken dat dit toestelletje toch gaat werken?

Door je toestelletje dus simlock vrij te maken!

Groet, Dirck