Simpel
Abbonnement Simpel,
Beste mensen, wie kan mij advies geven en of helpen.
Ik heb voor mijn zus een abonnement afgesloten bij Simpel. Simonly.
Na 3 dagen heb ik gebeld dat wij geen bereik binnen in huis hebben. Keer op keer kreeg ik advies, tips en stappen die ik moest volgen.
Na alles te hebben geprobeerd, nog steeds geen bereik.
Nu wil ik het contract annuleren, maar dan zeggen ze nee. je had het eerder moeten annuleren, binnen 14 dagen.
Met andere woorden, me zus heeft een 2 jarig abonnement en geen bereik.
Alvast bedank voor advies of hulp.
mvg Bas
Hallo BKlos133 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/klacht-over-telecomaanbieder/geen-of-slecht-bereik
Topantwoord
- Heb je het met meerdere telefoons geprobeerd?
- Heb je het met een andere Simpel (of T-mobile/BEN) SIM geprobeerd?
- Zijn er irritante buren die bij iedere bouwaanvraag gaan zeuren?
Beste Jorisw,
Ja, we hebben meerdere telefoons geprobeerd en andere providers. (KPN en Telfort) hebben binnen wel signaal.
Ook de telefoon voorzien van andere sim en binnen van KPN bereik.
en nee, wij hebben geen last van zeurende buren.
U gaat al fout bij: "Wij hebben binnen geen bereik". Als u een perfect geïsoleerd huis hebt, dan komt er ook geen gsm signaal binnen. Simpel voldoet "buiten" waarschijnlijk wèl aan het bereik. Wellicht kunt u een buitenantenne plaatsen die het signaal binnenshuis versterkt. Maar Simpel heeft wel gelijk in deze.
Beste Kassagebruiker,
bedankt voor uw reactie.
We hebben met andere providers wel bereik op het zelfde toestel en andere toestellen (KPN, Telfort).
Dit heb ik ook bij simpel gemeld.
Met andere providers heeft u niets te maken. Er wordt door niemand een belofte gedaan dat u binnen bereik heeft.
Ik had in 2005 toen ik een nieuw apprtement betrad geen tot zeer weinig bereik met mijn Telfort abo en moest echt voor het raam gaan staan om 1 balkje te krijgen. Beneden in de parkeergarage ook geen bereik en mijn buurman wel met Orange. Toen overgegaan naar Simyo prepaid en overal bereik. Er zijn meerdere klachten over Simpel, en er is een heel dosier bij Kassa of Radar hierover. Succes met de oplossing.
De vraag is en blijft ook hoever staat de mast van het huis.
Als ik het met een andere provider probeer (KPN en telfort) hebben we wel binnen bereik. Met he tzelfde toestel en andere toestellen.
Gebruiken we simpel, geen bereik.
Binnen wordt er niets gegarandeerd. Het is een mobiel.
@Bklos133 ,
Belachelijk dat het met andere providers en telefoons wel werkt , zo simpel is simpel dan niet .
Stel uw vraag eens op FB daar reageerd de webcare / of het forum van Simpel .
https://www.facebook.com/pg/simpelsimonly/posts/?ref=page_internal
https://community.simpel.nl/
Lees ook hier ,
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-tv
bedankt voor uw reactie! ik ga hier eens kijken voor informatie.
Graag gedaan , suc6
Wanneer u binnen wel bereik hebt met andere providers heeft u, lijkt me, een reden om het abonnement te ontbinden, zeker omdat u binnen de14 dagen van het abonnement het slechte bereik al gemeld hebt.
Hopelijk heeft u de correspondentie met de tips/adviezen van Simpel op papier.
Het ligt dan kennelijk niet aan een te goed geïsoleerd huis.
Heeft Simpel uw klacht voldoende onderzocht, heeft u alleen telefonisch contact gehad?
Verwacht Simpel dat in de winter buiten gaat staan om te bellen.
Ga eens voor advies naar het Juridisch Loket in uw woonplaats.
Beste Malty, zo dacht ik het ook. ik bel na 3 dagen met het probleem. Simpel was al op de hoogte. Ik kan helaas geen informatie vinden over mijn gemelden incidenten. ik heb alleen mijn bel geschiedenis. Het huis lijkt het probleem ook niet, ik kan met KPN en een Iphone bellen en gebeld worden binnen in huis. ik heb een mail naar juridisch loket gestuurd en ook 1 naar geschillencommissie. even kijken wat er gedaan kan worden. bedankt voor uw reactie.
en daarom altijd een e-mail met een CC aan jezelf, OF.. indien ingevuld in een webmail, even een screendump bewaren.
En bebt u het simkaartje van Simpel ook in een ander toestel getest?
Beste tijger1,
ja, ook dat geprobeerd. Ze heeft een iPhone en heb het met een Samsung galaxy s6 getest en daarmee werkt het ook niet. Mvg Bas
Mede op basis van ook al andere vragen die hier eerder voorbij kwamen: zo simpel is simpel .... dus niet!
Zie o.a.dit: https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=ZBX_gpKvxhM en voor klachten www.consuwijzer.nl maar @MARITA5 gaf al een meer volledige link.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer