krijn schipper
door krijn schipper Aug 31, 2022 om 18:54
Computers & telefonie
Simpel telefoon

Ik heb een simpel telefoon van 250 MB Internet onbepert bellen.
Nu zie ik elke keer mijn Internet dalen, terwijl ik alleen thuis via mijn Wifi gebruikt buiten huis doe ik alleen bellen (dus geen Internet) als het nodig is.Ik heb ze gebelt maar werd na paar vragen onbeschoft gewoon af gebroken.

5683 12 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - Aug 31, 2022 om 19:24
857 Antwoorden / 3 Vragen

Zolang je niet op je telefoon je mobiele gegevens niet uitzet dan verbruikt te tefoon tijd mb's

Veeg twee keer achter elkaar vam boven naar beneden en schakel mobiele gegevens uit.
Dan verbruik je geen data meer. Dit geldt voor android

panter22
door panter22 - Aug 31, 2022 om 19:57
6599 Antwoorden / Vragen

Nog een manier als die van Thecla58 niet werkt.
Druk op instellingen, dan netwerk  en internet. Dan zie je databesparing. Zet op aan.
Er wordt dan minder data verbruikt.

Topantwoord

rj
door rjw - Aug 31, 2022 om 23:10
3269 Antwoorden / 5 Vragen

Wat geeft je telefoon zelf aan qua mobiel data verbruik?

krijn schipper
door krijn schipper Sep 2, 2022 om 13:19
Antwoorden / 1 Vragen

interner verbruik loopt op en toch gebruik ik mijn telfoon alleen voor bellen en soms kijken voor het weer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 1, 2022 om 01:26
2074 Antwoorden / Vragen

Je kunt een overzicht krijgen, ff naar beneden scrollen, wanneer hoeveel data wanneer is verbruikt. Als je je mobiele data niet uit hebt staan zul je moeten kijken hoe, wat en wanneer en zo uitvogelen wat er gebeurt. Vergelijk ook de log van de telefoon zelf.

Waarom je daar trouwens je leverancier mee lastig valt is mij een raadsel en als je gaat lopen drammen snap ik dat medewerkers het op een gegeven moment zat zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 1, 2022 om 08:57
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn reactie: staat 'mobiele' gevens uit? Daarbij ook nog de tip om ook WiFi uit te schakelen indien u dat (vooral s'nachts) niet benut.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 1, 2022 om 10:21
2074 Antwoorden / Vragen

Wat zou het doel zijn om 's nachts je wifi uit te schakelen? Maar stel dat je wifi en mobiele data uit wil hebben dan kun je dat in een keer met vliegtuigstand, dat 'knopje' doet precies dat, alle communicatie uitschakelen.

1paul
door 1paul - Sep 2, 2022 om 10:12
3161 Antwoorden / 0 Vragen

heb je roaming ook uit staan?

he
door henkie.penkie - Sep 2, 2022 om 11:38
149 Antwoorden / 0 Vragen

Verder als je in huis een slechte wif hebt kan het zijn dat jou gsm dan overschakeld naar je data gebruik van je gsm en dan gaat het gebruik bij een verbinding met internet inderdaadvan  je data bundel af.

ro
door ronny530 - Sep 2, 2022 om 12:52
2786 Antwoorden / 41 Vragen

De manier waarop Simpel met u gecommuniceert heeft verdient geen schoonheidsprijs maar van de 250 MB heeft u nog 233 MB over en dat maakt dat u 17 MB aan data heeft gebruikt. Waarschijnlijk zoals anderen ook al schreven staat mobiele data op uw telefoon nog aan en draait er een app op de achtergond mee zonder dat u het in de gaten heeft. Het is zeker handig om de mobiele data uit te zetten want als thuis de wifi uitvalt schakelt de telefoon ook niet over naar het mobiele data netwerk. Ik heb bij Simpel ook zo'n abonnement en zet de mobiele data op de telefoon pas aan als ik een whatsapp berichtje wil versturen en na antwoord te hebben ontvangen schakel ik mobiele data weer uit.

djfox741
door djfox741 - Sep 2, 2022 om 12:53
41 Antwoorden / 3 Vragen

Beste meneer Schipper,

Data word gebruikt als dat aanstaat voor achtergrond apps van de telefoon zelf, het is wel niet veel maar eigenlijk niet fijn.

Eerdere adviezen zoals de data uitzetten doe ik ook soms omdat ik het vervelend vind dat het zonder dat je weet waaraan.

Als ik dan info opzoek dan zijn het processen van het systeem van de telefoon, data heeft U alleen nodig als U buiten iets wilt opzoeken op het internet of een bepaalde app op Uw telefoon gaat gebruiken omdat U geen WiFi tot Uw beschikking heb.

Ik zit ook bij Simpel met hetzelfde pakket dan alleen bij mijn laatste verlenging het dubbele MB's heb gekregen, dus nu 500mb. Maar onbeschoft heb ik de jongens en meisjes nog nooit meegemaakt en heb in de loop van de jaren dat ik bij Simpel zit toch wel wat kontakt gehad.

Omdat ik bij Ziggo zit heb ik heelvaak dat ik WiFi heb maar dat dan van iemand die ook Ziggo heeft dus heb ik de Data niet nodig, stond laatst in de supermarkt en wilde de folder even inzien voor een aanbieding en had ineens WiFi, ja zeker van iemand die erboven woont en ook Ziggo heeft, ja dat is dus ook makkelijk.

Maar meneer Schipper, zet de Data uit en alleen als het niet op een andere manier kan en U heeft echt internet-verbinding nodig de Data even aan te zetten en daarna direkt weer uitzetten, succes.

Ozymandias
door Ozymandias - Sep 2, 2022 om 13:22
169 Antwoorden / Vragen

Je belt misschien alleen buiten de deur maar je telefoon doet verder wel gewoon de updates en de checks van de apps. Dus ondanks dat jij misschien niet actief het internet gebruikt doet je telefoon dat wel. De enige manier omdat tegen te gaan is door data helemaal uit te zetten maar waarom zou je dat doen. Je hebt dat tegoed niet voor niets.

Dus eigenlijk is er helemaal niets aan de hand en is dit gewoon normaal.

tr
door truvanu - Sep 2, 2022 om 16:50
51 Antwoorden / 0 Vragen

TS schrijft in reactie op RJW: "interner verbruik loopt op en toch gebruik ik mijn telfoon alleen voor bellen en soms kijken voor het weer"

Tja, "soms kijken voor het weer", dat vergt mb's.....

br
door brui0929 - Sep 2, 2022 om 19:35
635 Antwoorden / 10 Vragen

Maak gebruik van uw WiFi thuis dit wordt automatisch door de telefoon geregeld. In het openbaar vervoer kunt u ook van de hotspot gebruik maken. Ook dan gebruikt u geen data uit uw bundel. Verder is het mogelijk om hotspots te gebruiken in het winkelcentrum of uitgaans gelegenheid.  Letop bij het gebruik van openbare hotspots is hacken mogelijk. U gebruikt dan allen data uit de bundel wanneer u niet in de buurt van een hotspot bent. Alle modems van ziggo ondersteunen de hotspot u bent dan gast gebruiker en de eigenaar van het modem krijgt voorrang.