ro
door robbin_1 Dec 28, 2004 om 11:59
Computers & telefonie

Sims2 /directx 9.0

Bij de installatie van sims 2 is het nodig volgens de beschrijving om directx 9.0 mee te installeren. Aldus ook zo uitgevoerd. Nu geeft sims 2 bij het opstarten een foutmelding dat deze directx niet kan vinden/niet in overeenstemming is met de videokaart. De pc.(packard bell) voldoet aan alle eisen, is kort geleden met de herstel discette volledig terug gezet naar de fabrieks instelling. Er is 256 mb ram bijgeplaatst, heeft voldoende vrije ruimte. Zo ver mij bekend is de videokaart onboard. Via microsoft/directx nogmaals directx opnieuw geinstalleed, waarna de foutmelding bleef. De orginele pc geeft aan te beschikken over 256 mb ram, na het bijplaatsen van een tweede 256 mb ram geheugen gaf de optelsom aan te beschikken over 448 mb ram.Bij navraag hierover werd mij verteld dat de resterende 64 mb gebruikt wordt voor de videokaart onboard?

Wat zit er mogelijk fout? Geen goede geluidskaart, of een ander probleem? Wie helpt mij?

Robbin

1764 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 28, 2004 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sims2 heeft een stevige videokaart nodig. Het kan dus zijn dat de videokaart niet afdoende is. Maar om dat zeker te weten moet ik weten wat voor onboard videokaart dit nu is. En welke chipset er in zit. Dus iets in de trant van: nvidia geforce 3 64mb.

Daarnaast kan het zijn dat de videokaart simpelweg Dx9 niet ondersteunt.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2004 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi tiger,

Het volgende uit het apparaatbeheer gehaald: Besturing voor geluid,video,en spelletjes- Audio codecs/Legacy audiostuurprogramma/Legacy video vastlegapparaten/Media beheer apparaten/Met MPU-401 compatible midi apparaat/Sigmatel C-Major audio/standaard spelpoort/Video codecs.Zijn dit de gegevens waar je op doelt?

Volgens mij haal je hier géén duidelijke videokaart uit waar je wat mee kunt doen.Het zijn de standaard geinstalleerde ap. van P.B. Wat is de volgende stap? Een videokaart erbij kopen en installeren, zoja welke, en zijn er dan géén conflicten te verwachten met de huidige?

M.vr. gr. Robbin.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2004 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Robbin,

Via de onderstaande link kun je lezen wat de minimale systeemeisen zijn en welke videokaart je minimaal nodig hebt.

Systeemeisen Sims2

Welke videokaart je hebt kun je vinden via Deze computer -> Configuratiescherm -> Beeldscherm -> tabblad Instellingen -> knop Geavanceerd -> tabblad Adapter. Tevens kun je hier zien hoeveel geheugen de videokaart heeft.

suc6, Freya

ve
door verwijderd - Dec 28, 2004 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb voor het installeren van Sims2 de nieuwste drivers geïnstalleerd
van mijn videokaart. Dat werd volgens mij in de gebruiksaanwijzing ook
aangeraden.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2004 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

ga even naar Start/uitvoeren/

typ daar even:  dxdiag

bij beeldscherm zie je welke videokaart en hoeveel geheugen je hebt ook zie je tevens welke directx versie je op je pc runned.

heb je geen 9 versie maar bv nog 8

http://www.microsoft.com/directx (download je de laatste versie)

verder is het niet belangrijk of je video kaart dx 9 runned het moet gewoon compatible zijn.

Alleen de nieuwste kaarten maken gebruik van dx9, de wat oudere zijn dus gewoon compatible.

Het is misschien handig als je dus even vermeld welke videokaart je hebt. nav bovenstaand info.(die foutmelding is dus zo oa wel op te lossen)

.A2I.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2004 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ a2i en koalabeer,

Als je leest wat robbin schrijft kun je zien dat die dingen allemaal al geprobeerd zijn.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2004 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste helpers,

Het blijkt dat wanneer je de stuurprogramma`s van (in dit geval een Sis 650 videokaart) in je configuratiescherm laat bijwerken, de link met internet laat maken om te zoeken niet afdoende is. Het autom.zoeken wordt al snel afgedaan met : uw huidige stuurprogramma`s zijn in orde, behoeven géén update/ of update is niet beschikbaar. Mogelijk wordt de link met bewuste update`s niet goed uitgevoerdt en komt al snel het venstertje met:(zie hiervoor)

Nu via ``driversguide`` alsnog een update opgehaald van de Sis 650 en het spel draait. Laat dit een hint zijn voor de minder gevorderde pc gebruikers zoals ondergetekende.

Nogmaals bedankt voor alle tips. M.vr.gr.Robbin

ve
door verwijderd - Dec 28, 2004 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Tijgertje die dingen heeft hij niet geprobeert hij wist tenslotte eerst niet eens ze video kaart te vermelden. (ja een soundkaart is nog steeds geen video kaart bij mij.)

Die hij zelf dus alsof in ze eigen vraag en antwoord, vermeld nu achteraf of doorgeeft in ze eigen laatste re.

En als je dus dxdiag uitvoert (onder beeldscherm) kom je nog altijd eerder bij de versie DX en video kaart (ram etc.) driver versie in een oogopslag uit, wat dus als gevolg heeft dat je ook nog eens een update kunt uitvoeren, zoals je nu weet welke video kaart hij dus uberhaubt had..het had immers nog geen naam.

Het beestje heet SIS650.

Wel lachen af en toe hiero.

NEE IK WEET HET NIET.

EN DAN IN EIGEN REPLY JA IK WEET HET@! (zo van ok en waarom vraag je het dan? Ik mis af en toe wie nou wat toepast... of uberhaubt niets terug schrijft van ok bedankt het is opgelost...)

Maar goed het is beschreven alszijnde volgens mij ook weer opgelost. pfff

.A2I.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2004 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

He A2I,

Gebruik dit forum om een probleem op te lossen van een niet pc kenner, lees wat er wordt gevraagd, geef hierop antwoord, en laat je reactie`s over hoe een ander wel of niet doet achterwege. Voor dergelijke reacties zijn er wellicht andere mogelijkheden.Gebruik je kennis en draag die over voor zover je die wilt delen.

Nogmaals bedankt, ook u/jij A2i

Robbin

ve
door verwijderd - Dec 29, 2004 om 04:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar het omgaat is dat iedereen vroeg wat voor video kaart je had, dat zeg je niet, je geeft antwoord op het moment dat je al weet wat voor video kaart je had. (dan sla je volgens mij iets over)

'andere 360 graden invalshoeken kunnen dus zijn':

Dat dit zo een beetje frappant overkomt, want je wist volgens mij of 'en' je vraag 'en' je antwoord zelf al.(prima) (tenminste ik kan dit over en over blijven lezen, maar ik mis je plotselinge sis650 reply, oh houdoe en bedankje, en nog sneller, wel even voor de stap dat je hetzelf gedaan zou hebben dmv.? (daar geef ik tenslotte antwoord voor) of ook nog eens iemand die het voor je gedaan kan hebben) (ook niks mis mee wel als je je eigen vraag dus niet afhandelt, ja houdoe oh dit is het antwoord)

Maargoed de vraagsteller gaat er met ze eigen antwoord vandoor volgens mij. (En zo ist wel vaker hoor, niet dat ze iets toepassen of hoe ze erop gekomen zouden zijn, het is hier nog vaker geen reply meer dan een reactie alzijnde kloppend, kun je het dus de volgende keer ook nog?)

Ik geef je duidelijk aan waar je je video kaart kan vinden en evt directx versies niet zoals jezelf probeert eerder al een vermelding van je geluidskaart.

het grappige is dat er hier over dit forum wel meer voorbeelden gaan over vragenstellers die kennelijk het antwoord zelf al op zak hebben niet eens kijken hoe je duidelijk ook nog eens zelf, weer tot je antwoord komt juist terug-communiceren is ook een vak volgens mij.

wel vaker hier een oratorisch fenomeen, dan waar het over ging, maargoed toeschouwers genoeg?

En nogmaals ik weet wat ik zeg, weet jezelf wel dat je zo'n beetje alles oversloeg en niet deed wat mensen vertelden die op jou vraag antwoord gaven.

Ik kan het van boven naar beneden dus niet anders lezen.

Pietje vraagt, pietje weet antwoord mensen zeggen hoe je het kunt terugvinden, pietje zegt ja bedankt ik heb het al gevonden.

ik vond dit gewoon weer een lekker typisch voorbeeld zo.

de groeten.

en ps dit is niet aan een persoon gericht wel aan diegene die puur lezen, en oplossend vermogen aanbieden.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2004 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste a2i,

Wat een ophef,

Kinderachtig, je loopt achter de feiten aan, je leest niet goed, je loopt je score mis.

Is de volgorde van berichten op uw pc anders als op de mijne, lees dan het antwoord van freya, hij/zij maakt me duidelijk alwaar ik mijn geluidskaart kan vinden(een bevestiging van dat gene ik even daarvoor had vernomen van de verkoper van mijn sims2, die mij tevens adviseerde om via driversguide deze g.kaart te up-daten)Lees mijn antwoord aan tigertje, ik zat op het verkeerde pad.

Je antwoord kwam dus achteraf, te laat noem ik dat. Of bent u/jij de gene die mij weerhoud om een advies, enerzijds via het forum, anderzijds via de lokale verkoper alhier ten uitvoer te brengen, te testen en hierop iedereen netjes te bedanken. Ik dach e nie.

Aan u/jouw kennis twijfel ik niet, aan uw/jouw reacties achteraf wel.Is dit géén vraag en antwoord forum, of ben ik in een competitie beland tussen alle helpers/antwoorders/advieseurs?

Ik hoop dat alle andere ``helpers`` mijn verhaal begrijpen en dat ik op hun misschien in de toekomst een beroep mag doen.

M.vr.gr. Robbin

ve
door verwijderd - Dec 29, 2004 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

robbin, het handigst is om bij dit soort puntengeile (sorry)
'experts'  die goede en nuttige adviezen van anderen willen
afkraken in de hoop 10 puntjes te scoren, te melden bij de
websiteredactie, zodat deze actie kan ondernemen tegen deze gebruikers.
De gebruiker waar het hier om gaat heeft al een, of meerdere,
waarschuwingen van de redactie gekregen.

Bram

ve
door verwijderd - Jan 1, 2005 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

De sims is bekand met fouten in de instalatie ik heb zelf de sims 2 10 keer opnieuw moeten instaleren iedere keer gaf hij aan dat bijvoorbeeld de geluidskaart niet geinstaleerd of dat de diret x niet kon vinden. mijn tip luid probeer het opnieuw een er is een heel goed sims forum waar ook heel veel tips op deze foutmeldingen staan.

groetjes stef

ve
door verwijderd - Jan 3, 2005 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

aan Robbin en btalman, ik weet niet waar je het lef vandaan haalt om niet te lezen en als je antwoord hebt er gewoon mee weg te lopen.

Maar eerst het fatsoen om te kijken wat jezelf schrijft is een pré en zelf antwoord geven is daar aan toe, dan denk ik dat het weinig zin heeft om mij als persoon te gaan bekritizeren, ik antwoord namelijk precies op je vraag.

Waar het om gaat is dat je zelf een vraag stelt en zelf antwoord geeft, terwijl je in mijn ogen en ik zit hier echt niet alleen, zelf niet doet wat er van je gevraagt wordt.

Ik zeg dus wie niet leest maar wel vraagt moet geen domme reacties geven.

Je vraagt en geeft ook je eigen antwoord, maar het is hierzo dat als je een vraag hebt en ik geef je antwoord of ieder ander mens omdat het simpelweg het antwoord is op je vraag dan kan je hoog of laag springen, maar als je jou dus leest stel je een vraag en geef je ook nog eens zelf je antwoord (das al 10x volgens mij, ik val in herhaling) hoe kom je erop dat zal joost weten.

Op je eigen vraag je antwoord geven, zou dus zijn jou vraag is te vinden met dxdiag en niet met van de hak op tak van je soundkaart in ineens een sis650 videokaart want niemand die dus via jou reply's weet hoe je er achter kwam.

ik zeg al lezen is moeilijk dat blijkt wel uit je reactie.

en btalman ik weet dat je tekort komt in authoriteit dat is maar goed ook want alles deleten is weggelegt voor hardlopers.

ik zal wel medelijden met je tonen voortaan.

.A2I.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2005 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste a2i,

Wat HIERZO met u/jouw aan de hand is, u/je bent over de zeik(plat gezegd) u/je bent gepasseerd, het gras is voor uw/je voeten weggemaaid,u/je was te laat, u/je laat overduidelijk blijken wat u/je in uw/je biografie voorsteld, een louzer,een gefrustreerd persoon die zijn bonus mist.

Uw antwoord volgde na het antwoord van tigertje/freya.

Sorry, dit moest ik kwijt a2i, want anders zie ik het niet, nogmaals aan uw/je kennis zal het niet liggen, maar naar gelang uw/je reacties terugkomen krijg ik steeds meer bevestiging van wat ik al eerder heb geschreven.Gebruik uw/je verstand en deel dit met mensen die het mogelijk nodig hebben, reageer als een mens, niet als een gefrusteerde kip zonder kop.

M.vr.gr. Robbin

ve
door verwijderd - Jan 3, 2005 om 23:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Te laat is als jij je eigen vragen weet te beantwoorden ik bedoel wanneer ben je te laat als niemand antwoord gaf op jou vraag inclusief jijzelf. (dat is de essentie)

Mischien is medelijden meer van toepassing.

En nogmaals als je wat verder leest dan je neus lang is weet je dat er wel meer vragen stellers hier op dit forum zijn/rondhangen die meteen hun eigen antwoord klaar hebben.

Zo lus ik er ook wel pap van.

Dus je stuntelt maar lekker verder.

grapjas.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2005 om 00:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

en als je dan zo zeker bent van je waarheid robbin waarom was er niemand die je vertelt dat je onder dxdiag alles terugvind.

Incl freya/tijgertjes antwoord.

En ik val weer in herhaling je kan dus hoog en laagspringen.

maar wie maakt zich nou belachelijk.

kom op, dit is te easy volgens mij..

ve
door verwijderd - Jun 26, 2007 om 07:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb dus precies hetzelfde probleem met de sims petstories

heb al contact gehad met ea hierover, ik kreeg van allerlei adviezen ook dus om mijn video kaart driver te updaten, alles heb ik gedaan, maar ik krijg het dus niet voor elkaar om het spel te laten werken.

ik krijg het opstartscherm met de taalkeuze, en dan de melding dat ik alle actieve programma's moet afsluiten (ik heb alles uitgezet wat de computer opstart bij het opstarten van de pc), en dan krijg ik het code schermpje, dat gaat prima.

en dan krijg ik het schermpje met de voorwaarden etc, en die is dus leeg, alleen de knopjes ja en nee staan er. dan klik ik op ja en krijg dus de melding dat hij de directx niet kan vinden.

ik ben niet zo'n compute expert, maar volgens mij heb ik een behoorlijk goeie video kaart en de pc is ook nog niet zo oud (vier maanden).

ik draai zelfs de nieuwste tombraider, nou die is grafisch toch aardig demanding al zeg ik het zelf.

dan moet ie toch zoiets simpels als sims petstories die notebene laptop vriendelijk is kunnen draaien.

sims 2 en alle uitbreidings pakken en aanvullingen draait ie ook prima, geen problemen of rare meldingen.

System Information
Time of this report: 6/25/2007, 08:19:43
       Machine name: NOVITA-3692DA30
   Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.070227-2254)
           Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: System manufacturer
       System Model: System Product Name
               BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
          Processor: Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.80GHz (2 CPUs)
             Memory: 510MB RAM
          Page File: 512MB used, 636MB available
        Windows Dir: C:\WINDOWS
    DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
     DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

DxDiag Notes
  DirectX Files Tab: No problems found.
      Display Tab 1: No problems found.
        Sound Tab 1: No problems found.
          Music Tab: No problems found.
          Input Tab: No problems found.
        Network Tab: No problems found.

ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee