jo
door johan152 Dec 29, 2014 om 15:20
Computers & telefonie

Simyo hoge kosten

Goedendag,

Ik heb een abbonement bij Simyo lopen nou is daar wat fout gegaan in de nacht van 24 op 25 oktober. Op de een of andere manier is mijn data verbruik over het gewone netwerk van Simyo gegaan terwijl ik de Wi-fi in huis gewoon aan heb staan. Toch is er op de een of andere manier 2 gigabyte verbruikt in de nacht terwijl ik lag te slapen. Hoe dit kan? ik weet het niet. Simyo helpt mij totaal niet verder (al meerdere keren gemaild en gebeld) en kan ook niet zeggen waar de verbruikte mbs vandaan komen. beetje vreemd?

Met vriendelijke groet,
Johan Brandsma

3889 23 Rapporteer

go
door gompy1 - Dec 29, 2014 om 15:41
35 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan aan meerdere factoren liggen, ook v.w.b de instellingen op jouw telefoon.
Mijn advies is, ga naar het Simyo-forum, log daar in met je Simy-telefoonnummer en hetzelfde wachtwoord als dat je op "Mijn Simyo", gebruikt, maak eventueel nog een account met naam aan indien nodig, en leg daar je probleem voor.
Het zou mij erg verbazen als het daar niet tot een goede oplossing zou komen.
Jouw probleem komt daar geregeld voor en voor de eerste keer zijn ze vaak erg coulant.
Ik lees veel op dat forum, ben er zelf ook "klant", maar dat doet er verder niet toe.
Gewoon doen, echt...

Klik hier-> Simyo Forum

jo
door johan152 - Dec 29, 2014 om 15:43
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al meerdere keren contact met hun opgenomen zelfs telefonisch worden we niet verder geholpen.

go
door gompy1 - Dec 29, 2014 om 15:46
35 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=johan152 schreef op maandag 29 dec 2014, 15:43]Ik heb al meerdere keren contact met hun opgenomen zelfs telefonisch worden we niet verder geholpen.
Ook op het forum?

jo
door johan152 - Dec 29, 2014 om 15:48
6 Antwoorden / 1 Vragen

Niet op het forum, heb wel al tig mailtjes gestuurd. er wordt in principe niks gedaan. het enige wat hun zeggen is dat de kosten betaald moeten worden omdat ze gemaakt zijn. meer krijg ik niet te horen en eerlijk gezegd heb ik het helemaal gehad met simyo, zodra dit ook uitgegeten is dan zoek ik een andere provider

go
door gompy1 - Dec 29, 2014 om 15:53
35 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=johan152 schreef op maandag 29 dec 2014, 15:43]Ik heb al meerdere keren contact met hun opgenomen zelfs telefonisch worden we niet verder geholpen.
Zal het toelichten.
Op het forum is alles zichtbaar, wat je daar schrijft wordt door iedereen gelezen en is de bereidheid vaak groter als dat je belt, en de kans om je geld terug te krijgen is daar het grootst.
Met bellen tref je dan meestal mensen van een call-center, en die krijg je met welke provider je ook in zee gaat.
Ga er maar van uit dat het aan de instellingen van je eigen telefoon ligt, en wat je er verder mee doet, het is jouw feessie...
Suc6

jo
door johan152 - Dec 29, 2014 om 15:55
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga het proberen maar het is gewoon een asociale instelling daar. Ik weet niet in hoe ver het waar is, maar het schijnt dat een provider gewoon verbruik aan de klant moet kunnen verklaren.

go
door gompy1 - Dec 29, 2014 om 16:44
35 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=johan152 schreef op maandag 29 dec 2014, 15:55]Ik ga het proberen maar het is gewoon een asociale instelling daar. Ik weet niet in hoe ver het waar is, maar het schijnt dat een provider gewoon verbruik aan de klant moet kunnen verklaren.

[edit -redactie]

Uitleg krijg je op het forum daar, buiten het feit dat men de privacy in echt moet nemen, maar succes verder met je handelen en ik adviseer je om daar een andere manier van communiceren te gebruiken wil je iets bereiken.

Nogmaals, als jij de instellingen van je telefoon niet goed hebt staan, en je wifi valt weg, wat jij niet in de gaten hebt als je telefoon gewoon ergens ligt, dan kan het gebeuren dat al de rotzooi aan apps die je op je telefoon hebt staan verbinding gaat zoeken via het mobiele netwerk zonder dat jij het weet.
Op je telefoon kun je ook zien welke apps er verbinding gemaakt hebben, en hoeveel ze verbruikt hebben.[edit]

Redacteur
door Redacteur - Dec 29, 2014 om 16:46
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Hou het s.v.p. vriendelijk en on topic. Dank alvast!

De redactie

lo
door loesje53 - Dec 29, 2014 om 17:49
9 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Johan
Sinds dit voorjaar heb ik een smart telefoon. Ik heb geen internet bij mijn Simyo abonnement en op mijnsimyo staat internet 'uit'. Toch kreeg ik een melding dat ik meer dan 8 mb internet had verbruikt. Ik bleek voor € 12,- aan internet verbruikt terwijl wifi aanwezig was. Ik heb dat via het Simyo forum gemeld bij Simyo. Het bleek dat je in je telefooninstellingen datagebruik uit moest schakelen. Die instelling heb ik aangepast en die € 12,- werden zonder meer kwijtgescholden. Prima service.
Dus schakel datagebruik uit in de telefooninstellingen en neem contact op via het Simyo klantenforum, dan komt het vast goed.

jo
door johan152 - Dec 29, 2014 om 18:32
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo loesje,

ik had toen de wi-fi aan staan en was aan het slapen niet actief op mijn mobiel mijn updates staan op alleen wi-fi en het gaat hier niet om 12 euro maar 200 euro...... terwijl ik dit niet zelf bewust heb verbruikt, moet ik er toch voor betalen. dat is het punt wat ik raar vind en simyo wil er niks aan doen.

jo
door johan152 - Dec 29, 2014 om 18:34
6 Antwoorden / 1 Vragen

en p.s. gompy1 hier krijg ik antwoorden, forum van simyo staat er nu grootste deel van de dag op en krijg niks te horen.

go
door gompy1 - Dec 29, 2014 om 18:47
35 Antwoorden / 0 Vragen

Johan je gaat weer mis... ;-)
Hoezo grootse deel van de dag?
Nog maar 2 uur staat je vraag op het forum, en de Simyo ploeg, ongeveer een stuk of 4 Admins, werken gewoon gedurende de dag, en ook niet in het weekeind.

Klik hier-> Dat duurt lang...(zucht)...

Maar maak je niet ongerust, je zult er beslist antwoord krijgen

jo
door johan152 - Dec 29, 2014 om 19:22
6 Antwoorden / 1 Vragen

Vind het toch wel erg verdacht dat Gompy1 zoveel van simyo af weet. je zou haast denken dat het iemand van Simyo is.

go
door gompy1 - Dec 29, 2014 om 20:10
35 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=johan152 schreef op maandag 29 dec 2014, 19:22]Vind het toch wel erg verdacht dat Gompy1 zoveel van simyo af weet. je zou haast denken dat het iemand van Simyo is.
Zekers...
Van dat geld wat jij hebt betaald heb ik:
Een goeie Kerst gehad.
Een dertiende maand winstuitkering.
Koop ik in het voorjaar een spiksplinternieuwe sport-bolide..
En nog een tiental andere dingen, dus bij voorbaat mijn grote dank, ik ben je zeer erkentelijk.

Nu de serieuze toer.
Als jij een Android telefoon hebt, en de versie is compatible, kun je een app installeren die al jouw verkeer in de gaten houdt, alle apps die je hebt geïnstalleerd machtigen of verbieden enige activiteit de doen, of alleen wifi, of alle activiteit toe staan, een Firewall.
Dat verbieden kun je per app instellen, of alles, en dan alleen die toestaan die je op een bepaald moment wilt gebruiken, en verder nog veel meer mogelijkheden, middels een VPN-verbinding.
Ik heb hem zelf ook op mijn Android smartphone staan.

Klik hier-> LostNet NoRoot Firewall
Klik-> Nog 1

En verder wordt je op het Simyo-forum al het 1 en ander uit de doeken gedaan zie ik.
En onthou goed, het is de toon die de muziek maakt.

aurora1
door aurora1 - Dec 29, 2014 om 20:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eventueel klik hier het e.e.a. over datagebruik en ook de tips.
Behalve datagebruik uitzetten in internet in Mijn Simyo uitzetten moet u ook automatisch synchroniseren/op de achtergrond synchroniseren uitzetten en ik zou ook automatisch updaten uitzetten,ook van bijv. Google Play (via de instellingen van Google Play).
Voor de Blackberry is klik hier toestelhulp te vinden.

aurora1
door aurora1 - Dec 29, 2014 om 21:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb per abuis hierboven een link voor Blackberry geplaatst, svp negeren dus.

gompy2
door gompy2 - Dec 30, 2014 om 16:44
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=johan152 schreef op maandag 29 dec 2014, 15:55]Ik ga het proberen maar het is gewoon een asociale instelling daar. Ik weet niet in hoe ver het waar is, maar het schijnt dat een provider gewoon verbruik aan de klant moet kunnen verklaren.
en
[quote=johan152 schreef op maandag 29 dec 2014, 19:22]Vind het toch wel erg verdacht dat Gompy1 zoveel van simyo af weet. je zou haast denken dat het iemand van Simyo is.
We zijn nu een dag verder en het blijkt dat deze johan152 aan het proberen is om Simyo als bedrijf te bevuilen en te beschadigen en het verhaal heel anders is als dat hij hier doet voorkomen.
Dit is een forum voor consumenten, maar het blijkt in dit verhaal dat consumenten ook niet altijd even fris zijn, en dat mag ook wel aan de kaak gesteld en weergegeven worden.

Johan152 heeft al eerder een tegemoetkoming gehad van Simyo van bijna 100 Euro en heeft ondanks dat de instellingen in zijn telefoon niet veranderd, met als gevolg weer hoge kosten.
Hij is afgesloten geworden en probeert nu een bedrijf op een minne manier te beschadigen.
De reactie van Simyo:

Hoi johan152, welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je al een poos bent afgesloten wegens hoogverbruik. Ik zie ook dat er behoorlijk wat contact over is geweest met onze klantenservice afgelopen 2 maanden. Ook is te zien dat er al aardig wat onderzoek naar je verbruik is geweest.

Je verbruik is terecht geregistreerd bleek uit onderzoek van de KPN netwerkspecialisten. Op 24-10 vanaf 19:49 tot 25-10 om 11:11 is je telefoon continue verbonden geweest met het KPN netwerk. In die tijd heeft je telefoon onafgebroken 1222 MB verbruikt. Zoals je nu meerdere malen is uitgelegd kunnen wij niet zien waar dit verbruik vandaan komt. Een provider die dit kan terughalen is in overtreding met de Europese wetgeving.

Normaal gesproken is Simyo uiterst coulant als het gaat om een hoge factuur door dataverbruik, zoals je zelf hebt ondervonden in mei dit jaar. Je bent toen tegemoet gekomen voor bijna €100,-. Hierbij is ook heel duidelijk uitgelegd dat dit een eenmalige tegemoetkoming is. Mijn collega's hebben je ook tips meegegeven hoe je dit in de toekomst kon voorkomen. Zoals je begrijpt, maar misschien vergeet te vertellen in dit topic, is dit de reden dat we je nu niet meer tegemoetkomen.

Het lijkt mij heel verstandig om met behulp van deze blog je telefoon in te duiken en onderzoeken waar je verbruik vandaan komt. Ik hoop dat je daar wat van opsteekt en je hopelijk realiseert dat Simyo niet zomaar verbruik in rekening brengt, want dit is gewoonweg niet waar .

We hebben je aansluiting nu al een tijdje langer open laten staan, omdat je de afspraak hebt gemaakt met onze Backoffice afdeling dat je een aanbetaling zou doen. Helaas hebben we nog niets ontvangen en hierop hebben mijn collega's besloten je weer eenzijdig af te sluiten. Let op de openstaande factuur, want na de tweede herinnering wordt hij helaas alleen maar duurder.

Hier te lezen, klik-> Antwoord Simyo

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 30, 2014 om 16:47
4299 Antwoorden / 5 Vragen

tl;dr

Wat ik mij blijf afvragen; is het boven in het scherm naar beneden vegen en dan 'data' uit klikken nu werkelijk zoveel werk? (even getest, het lukt mij in 1,82 seconden, zo snel ben ik nu ook weer niet)
Aangezien vele dit blijkbaar niet doen.

Cookies
door Cookies - Dec 30, 2014 om 16:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@gompy2: goed dat je hier even de andere kant van het verhaal neer zet. Is niet de 1e keer en zal ook niet de laatste keer zijn, dat mensen een verkeerde/incomplete/hun beter uit komende voorstelling van zaken geven.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 30, 2014 om 16:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Duidelijk, net antwoord van Simyo, in 6 maanden kun je echt wel 'n handleiding lezen.
(is mijn vorige reactie toch van toepassing, geplaatst voordat ik de reactie zag/las van gompy 1&2).

Voordeel van Simyo is dat je double-dutch kunt gaan, data op de telefoon en online bij Simyo kunt uitvinken. Communiceren doen we wel via wifi/voip, moet wel betaalbaar blijven :-p.

gompy2
door gompy2 - Dec 30, 2014 om 17:03
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@lekkerisdat
Het is ook niet veel werk maar men moet het wel doen.
Verdere reactie's ook begrepen ;-)

lekkerisdat, ondanks de vele "virtuele onmin" tussen ons, voor jou en de jouwen een Gezond en Voorspoedig 2015.

@carola.83
Dat klopt, daarom heb ik die reactie hier ook neergezet.
Vaak lees je hier de meest schrijnende verhalen van mensen waar ik werkelijk mee te doen heb en wat me soms best aangrijpt, maar dit soort lieden zijn er dus ook, en die moeten ook getoond worden.

carola.83 voor jou en de jouwen ook een Gezond en Voorspoedig 2015.

Cookies
door Cookies - Dec 30, 2014 om 17:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT @gompy1 EN gompy2: ook voor jou en 'de jouwen' een goed, gezond en gezellig 2015! Oppassen met het afsteken van sterretjes;-)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 30, 2014 om 18:05
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 30 dec 2014, 17:03]voor jou en de jouwen een Gezond en Voorspoedig 2015.
Rofl, scherp en geniale opmerking in één. Namens mijn allemaal, hetzelfde!

Overigens voor iedere ander op dit forum, natuurlijk ook.