fourmisur
door fourmisur Mar 24, 2011 om 08:35
Computers & telefonie

Slaapfunctie en ventilator

Op een of andere manier is de slaapfunctie van mijn Packard Bell (Vista) verdwenen. Het beeldscherm blijft dus aan. De ventilator draait zeer luidruchtig. Via fixit heb ik geprobeerd de fout op te sporen en te herstellen. Ook de herstel-cd heb ik op recovery afgespeeld maar die zegt dat er geen fouten gevonden zijn. Is dit op te lossen?

2874 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 24, 2011 om 12:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=fourmisur schreef op donderdag 24 mrt 2011, 08:35]Op een of andere manier is de slaapfunctie van mijn Packard Bell (Vista) verdwenen. Het beeldscherm blijft dus aan. De ventilator draait zeer luidruchtig. Via fixit heb ik geprobeerd de fout op te sporen en te herstellen. Ook de herstel-cd heb ik op recovery afgespeeld maar die zegt dat er geen fouten gevonden zijn. Is dit op te lossen?Hallo fourmisur,

Waarom is de slaapstand niet beschikbaar?

Als u de draagbare computer niet in de slaapstand kunt zetten, kan dit een of meer van de volgende oorzaken hebben:

* De videokaart op uw draagbare computer ondersteunt de slaapfunctie niet. Werk het stuurprogramma van de videokaart bij, of raadpleeg de meegeleverde informatie over de videokaart en ondersteunde stuurprogramma's. Zie Stuurprogramma's bijwerken voor meer informatie.
* Sommige instellingen worden beheerd door de systeembeheerder. Zie Waarom kan ik sommige instellingen niet wijzigen? voor meer informatie.
* De slaapstand en andere energiebesparende standen zijn uitgeschakeld in het BIOS (Basic Input/Output System) van de draagbare computer. Als u de slaapstand wilt inschakelen, start u de draagbare computer opnieuw op en opent u de BIOS-instellingen. Terwijl de draagbare computer wordt opgestart, worden er meestal instructies op het scherm weergegeven waarin wordt aangegeven op welke toets of toetsencombinatie u moet drukken om de BIOS-instellingen te openen. Aangezien niet alle computerfabrikanten hetzelfde BIOS gebruiken, worden hiervoor verschillende toetsen of toetsencombinaties gebruikt. Raadpleeg de bij de draagbare computer meegeleverde gegevens of ga naar de website van de fabrikant voor meer informatie.

(Bron:Microsoft)

Je zou ook systeemherstel kunnen toepassen met een datum toen het nog wel werkte.

Suc6

audb
door audb - Mar 25, 2011 om 14:24
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien wordt de computer te heet.

Dit is ook de redenen dat de ventilator zo te keer gaat, vuil blokkeert namelijk de toe/afvoer van warmte.

Even met een spuitbus met lucht er door heen gaan zou misschien de oplossing kunnen zijn.

Handleidingen hier over zijn op internet te vinden maar doe het met beleid.

Er zijn ook computerwinkels die dat willen doen maar de prijzen daar voor liegen er ook niet om.

Kan u het zelf niet? vraag het dan eens bij een computer hobby club bij u in de buurt of via buurtlink of iemand het dan kan doen.

djfox741
door djfox741 - Mar 25, 2011 om 14:47
45 Antwoorden / 3 Vragen

Het volgende als [tussen] oplossinging zou je kunnen proberen, maak een Snelkoppeling op het Buroblad aan en zet dit als opdracht,

%windir%/System32/rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState

noem de snelkoppeling wat U wilt, bijvoorbeeld "Slaapknop" :-) Of dit je probleem oplost weet ik niet, mede ook omdat je schrijft dat je Ventilator blijft draaien.

Wat je als eerste ook eens kan proberen is om deze regel in te voeren bij Start/uitvoeren en kijken of je PC daarop reageer, zoja dan kan je er toe overgaan die snelkoppeling te maken.

Ben benieuwd.

fourmisur
door fourmisur - Mar 25, 2011 om 15:09
9 Antwoorden / 1 Vragen

Alledrie hartelijk dank voor uw adviezen. Ik ga ze dit weekend alledrie uitproberen en u krijgt zodra het opgelost is nog een verslag van mij.
Prettig weekend.