rh
door rhaye1 Oct 23, 2005 om 11:44
Computers & telefonie

Slechte ontvangst router (draadloos netwerk PC)

Wij hebben sinds 1 oktober draadloos internet via Casema,  wij hebben via de site een router besteld van het merk Sitecom WL-114. De eerste 2 weken ging de ontvangst prima vanuit de meterkast. Tot bij ons in de buurt een soortgelijk netwerk is opgestart. De beneden ontvangst is nagenoeg helemaal weg.  Dus voor ons is nu de enige mogelijkheid om de router op de werkkamer neer te zetten waar ook de pc staat en hem te verbinden met een kabel naar de modem beneden. Niet echt ons idee van draadloos.

Ook heb ik beneden de router uit de meterkast gezet.

Heb 13 kanalen op de router,  advies was om ze allemaal af te gaan en te kijken bij welke hij het sterkste signaal gaf. Dat is er alleen op 3 kanalen van de 13 echter als ik dan de router weer aansluit beneden valt hij op een gegeven moment weg.

Een tweede probleem dat hij niet continu het zelfde aantal MBPS doorgeeft via de router.

Wie kan mij hierbij helpen

272 2 Rapporteer

nu
door nutral - Oct 23, 2005 om 20:19
22 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens of je een tv of bijvoorbeeld een magnetron aan hebt, die willen vaak je ontvangst storen en zeker in de meterkast waar al die kabels van energie liggen. Zulke kabels zorgen voor magnetisme niet veel maar genoeg om minder ontvangst te krijgen. Het is over het algemeen bekend dat een draadloosnetwerk niet altijd optimaal werkt, het best is als je een gamer of downloader bent geen draadloos internet te nemen.

ma
door macgarfield - Oct 24, 2005 om 23:35
6 Antwoorden / 0 Vragen

Doe is een complete nieuwe setup met alles opnieuw aanmelden op de router etc etc etc. De mogelijkheid (hoe klein dan ook) bestaat dat iemand uit de buurt inlogt op jou modem en daardoor alles kan afsluiten. Je kent ze wel die jongens die met een netstumbler rondrijden tot ze een netwerk vinden wat niet goed beveiligd is. Dus mijn advies een complete nieuwe setup op je router voor al je apps.