st
door stoomricardo Dec 24, 2009 om 16:50
Computers & telefonie

Slechte service Acer upgrade voor Windows 7

Alweer enkele maanden probeer ik met tussenpozen een upgrade te krijgen voor mijn Acer pc. Acer besteedde deze levering uit aan Mentormedia, een mi. Aziatisch bedrijf. Aan makkelijke en veilige betaling via PayPal of IDEAL dacht men niet, je moest een creditcard hebben om de bestelling af te ronden! Ik bracht dit dus onder de aandacht van Acer. Later werd electronisch betalen wel mogelijk maar tegen meerkosten van maar liefst 10 euro! En omdat ik al een case via e-mail had aangemaakt kan ik op die manier nu niet opnieuw contact zoeken. Mijn case is namelijk wel open maar er wordt gewoon week in week uit niets mee gedaan. Ook enkele telefoontjes met Acer Benelux helpen niet, ik kreeg zelfs van een medewerker nog een ordernummer om in te voeren maar ook dat hielp me niet verder. Een andere medewerker meende dat ik een verkeerd nummer had gekregen. De medewerkers hebben steevast slechte regelmatig wegvallende verbindingen, spreken soms zelfs nauwelijks Nederlands, verwerken nummers en emailadressen vaak niet goed maar vragen wel steeds opnieuw alle gegevens. Zij beloven ook steeds een oplossing die helaas niet komt. Dit alles tegen een telefoonprijs van 10 eurocent per minuut. Het zal me inmiddels niet verbazen als ik voor 31 januari 2010 nog geen upgrade heb. En als ik zo doorga met toch maar af en toe bellen heb ik straks wellicht net zoveel uitgegeven aan de beloofde goedkope upgrade als aan een mooie DVD met Windows 7 van Microsoft zelf. Uiteraard met dit verschil dat ik dan nog niets heb ontvangen van Acer. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die steeds weer aanloopt tegen deze uiterst klantonvriendelijke 'muur' van desinteresse van de firma Acer. Wie heeft deze ervaringen ook?

3182 48 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 5, 2010 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat kennen we....
Allereerst staat Acer er om bekend een waardeloze 'service' te bieden.... Internet staat er vol mee!

Mij dan wel gelukt, die upgrade naar Win7 te pakken te krijgen MAAR : mijn systeem is een 64 bits versie en je raadt het al , kreeg een 32 bits.
Keuzemogelijkheid was niet aanwezig op bestelsite (nu opeens wel overigens!!)
zodat ik hiermee niets kan.
( de normale retail versies bevatten een 32 EN 64bits versie!!!!!)

Onderhand reeds voor een Euro of 8 verbeld naar die geweldige helpdesk, zelfde ervaringen, kan ook geen nieuwe case openen omdat de oude nog steeds 'in behandeling' is...... ammehoela!

Dus, voor mij nooit meer een Acer, heb mijn buik er van vol.
Zal overgaan tot het schrijven ven een bief aan de directie... niet dat dat veel zal helpen overigens, het interesseert ze daar toch geen zak.

Vooralsnog gebeurt er dus geen moer... en dat is al twee maanden geleden.

En wees ervan overtuigd dat er VELEN met ons zijn!!
Leuk item voor Kassa!!!!!

ve
door verwijderd - Jan 5, 2010 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mentor Media Czech s.r.o. is niet aziatisch, is gevestigd: Kastanova 64, 620 00 Brno, Ceska Republika.

De ugrade komt dus vanuit Brno en wordt (werd) verstuurd vanuit Budapest, Magyar (Hongarije).

De upgrade omvat een 32-bits of 64-bits* versie met Windows upgrade kit 7: Acer upgrade DVD en de Windows 7 upgrade media, inclusief meertalige instructie m.u.v. het Nederlands.

De upgrade - €14,90 - werd middels een creditcard betaald.

De upgrade ontving ik op 6 november jl.

* 32-bits of 64-bits aan de hand van de geleverde versie van Windows Vista destijds - mijn laptop werd nog met een 32-bits geleverd, dus de upgrade was ook een 32-bits Windows 7.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Hier nog iemand die Acer helemaal zat is. Heb half november een nieuwe Acer laptop gekocht met de belofte dat ik dan later een 'gratis' upgrade Windows 7 zou krijgen. Een week later kreeg ik te horen dat deze upgrade toch weer niet gratis was en dat je hem kon aanvragen bij Acer, zou 14,95 euro kosten. Dezelfde dag nog mijn nieuwe Acer laptop geregistreerd en wilde de upgrade aanvragen, hele stappenplan doorlopen bleek dat je een creditcard nodig had om mee te betalen en alles af te ronden, nou dat heb ik dus niet dus kon weer helemaal over nieuw beginnen.

Volgende Acer gebeld, idd ook een klantenservice met een zeer slechte verbinding en zeer slecht Nederlands sprekende vrouwen !! Ze begrepen de helft niet, en je moest alles voor ze spellen. Hele stappenplan wel 10x uitgelegd en inmiddels ook al bijna weer 30 minuten aan de telefoon. Uiteindelijk een referentienummer gekregen en ik zou binnen 2 weken een mail krijgen waar de betalingsgegevens in zouden staan. Dan kon ik het overmaken en zou de upgrade zsm naar mij toegezonden worden.

Ruim 2 weken later nog steeds niets, dus ik maar weer gebeld naar de klantenservice van Acer. Weer slecht verbinding en een nauwelijks verstaanbare vrouw aan de telefoon. Ze zei nu ineens tegen mij dat het model laptop wat ik had gekocht van Acer niet in aanmerking kwam voor een upgrade !!!!!! Ik zei wat ?!?!?!?!^%&%$&$

Het model staat zelfs in het overzicht van Acer laptop modellen die juist in aanmerking komen voor een upgrade. Ja dat was een vergissing zei die vrouw er was blijkbaar gehackt in hun systeem, jaja. Als je nu kijkt staat mijn model laptop er nog steeds tussen.

Ik was zoooo pissig hierover dat ze zei dat ze het moest overleggen en toen kon het ineens weer wel. Dus weer een nieuw referentienummer gekregen maar tot op heden nog steeds weer geen email met betalingsgevens die ik inmiddels al lang zou moeten hebben ontvangen.

Ik baal hier zooo ontzettend van en het liefst had ik nooit een Acer laptop aangeschaft!!!

Heb nog nooit zo'n slechte klantenservice meegemaakt met mensen die nauwelijks een woord Nederlands spreken. Mijn dochtertje van 3 zou het er nog beter van afbrengen.

Ga morgen weer een poging doen om ze te bellen maar echt hoopvol zal het niet zijn.

Hoop dat Kassa hier een keer aandacht aan zou willen besteden in hun programma.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2010 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Chaallo en @Nutrocker, uiterst herkenbaar, dank voor uw reacties. Het zijn soms heel aantrekkelijk geprijsde computers maar blijkbaar ook van een 'dozenschuiver' met heel weinig service. Het zal me niet verbazen als dat voor andere goedkopere merken ook geldt. En ja, ook mijn model stond er op de Nederlandse site eerst niet tussen. Omdat ik toch weer eens ging bellen over Windows 7 heb ik dat aangekaart, en verdomd: het model staat er nu weer bij. Dan die upgrade. Toen die net uitkwam reclameerde ik al over het probleem dat je via Acer bij Mentormedia alleen via een creditcard kon bestellen. Nu kan dit ook via banktransfer maar wel voor maar liefst 10 euro extra! Geen PayPal of IDEAL maar gewoon lekker extra verdienen dus. Voor mij maakt dat nu dus even niets uit, ik heb immers allang geen toegang meer met die almaar geopende case. De Acersite meent nu zelfs dat ik geen serienummer ingaf terwijl ik dat wel deed.. Voor Mentormedia heb ik intussen Windows 7 al gehad omdat ik van een Acermedewerker een ordernummer kreeg dat ook niet bleek te werken! We zitten al in januari dus maar weer eens over de upgrade gebeld en ik kreeg nu de belofte dat mijn probleem naar een supervisor gaat en dat ik nog deze week via de mail antwoord krijg. Ik ben benieuwd. Tip voor iedereen die over de upgrade naar Windows 7 met Acer belt: vraag liever direct of jouw probleem aan zo'n supervisor voorgelegd kan worden. Mijn volgende pc wordt inmiddels door al dit klantonvriendelijke gedoe toch maar geen Acer meer.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2010 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb nog nooit zo'n slechte klantenservice meegemaakt met mensen die nauwelijks een woord Nederlands spreken

daar moet ik jou vol komen gelijk in geven
wij hebben ook een keertje na hun gebeld wat zei ik zeker 4x
je verstaat ze niet
en ze komen erg dom over
of ze willen jou niet snappen of ze doen net als of
en dan maar bellen na dat duur 0900 nummer van hun dat noem me serves
je bent een hoop geld kwijt en je hebt nog niets
maar ja packard bell is ook niets
is nog erger

ve
door verwijderd - Jan 12, 2010 om 10:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@soepkip

[ en dan maar bellen na dat duur 0900 nummer van hun dat noem me serves
je bent een hoop geld kwijt en je hebt nog niets]

Mss biedt deze link een redelijk alternatief:

http://www.vraagalex.nl/0900-lijst.html

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels is het zaterdag en heb ik (dus) weer geen beloofd mailtje ontvangen. Die supervisors bij Acer lijken toch vooral aangesteld om terechte klachten zo snel mogelijk onder de mat te vegen. Maandag bel ik nog even kort (heb immers enkele casenummers bekend bij Acer) en dan stop ik er toch maar mee.

Die hele organisatie is er bij Acer blijkbaar vooral op gericht om te verdienen aan belminuten, niet om klanten echt verder te helpen. Zoals gezegd: een volgende computer wordt geen Acer meer, dat hebben ze al wel bereikt. Mijn versie van Vista draait overigens prima, upgraden naar 7 kan altijd nog en komt dan maar in 2011 met een dan waarschijnlijk ook betere en goedkopere retailversie van Microsoft. Intussen blijft dit niet handelen van Acer een vorm van irritant boerenbedrog, ik kocht mijn pc deze zomer immers juist mede vanwege de mogelijkheid om nu goedkoop te kunnen upgraden naar Windows 7. Dat wordt mij door Acer niet gegund.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wegens meldingen hier en bij Tros Radar weiger is nog een Vista PC te kopen.
Wel hebben enkele winkels zelf de CD en kunnen hun voorraad en die van oude klanten "Gratis" Upgraden.

Dit geld voor Packard Bell, Acer en E machines die van zelfde fabriek komen.
Ook zijn er die oudere Vista hadden en geen rechten maar via illegale copy van Win 7 toch een upgrade uitvoerden, ook enkele Win XP computers zo van Win 7 voorzien.

Ik mag hier helaas geen link plaatsen omdat het strafbaar is, maar dus net als XP is Win 7 dus ook gekraakt, en Vista voor zover ik weet door niemand???

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

25757

Je schrijft: Ik mag hier helaas geen link plaatsen omdat het strafbaar is, maar dus net als XP is Win 7 dus ook gekraakt, en Vista voor zover ik weet door niemand???

Dat snap ik even niet. Waarom zou het plaatsen van een link op deze site strafbaar zijn?

Pedro.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2010 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb ACER-support gevaagd naar de mogelijkheid van de W7-update
Hierop kreeg ik tot mijn verbijstering onderstaande reactie:

" Dank u voor het gebruik van de web RMA service dienst,

Uw aanvraag gerelateerd aan het product met serienummer LXAF7.............. is geregistreerd onder RMA nummer 39.........6G

De analyse is voltooid en hier is onze terugkoppeling:

Geachte klant, wij van acer geven de voorkeur aan vista premium. Dus we kunnen u helaas nog geen support geven hietom trend. Met vriendelijke groet

Met vriendelijke groet,
Acer Support.
"

ve
door verwijderd - Jan 17, 2010 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

van Acer moet je het hebben
serves ver te zoeken
je verstaat ze niet
en maar bellen na die 0900 dit vind ik geen serves
het kost je alleen maar een hoop geld aan bellen
het alternatieve klopt niet
nooits geen acer meer
en ook geen packard bell
ze verkopen graag
maar heb er niets aan
dan zijn ze niet thuis
dat sommige bedrijven zo met mensen om gaan

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

De hele wereld bereidt zich voor op Windows 7 en ACER komt niet verder dan:

[ "....wij van ACER geven de voorkeur aan vista premium.
Dus we kunnen u helaas nog geen support geven hier omtrend".]

Hoe is het mogelijk...........

Laat voor de aardigheid "Windows 7 Upgrade Advisor" je ACER laptop eens scannen en bezie het resultaat............

Dit lijkt mij overigens een uitermate geschikt onderwerp voor de consumentenrubriek VARA-Kassa!
Is iemand bekend of de redactie van VARA-Kassa de onderwerpen op dit forum eigenlijk wel eens leest?

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@craft, ja, ergens tussen de reacties staat mi. ook een opmerking van de redactie, ik zou bv. superman kunnen mailen. Ik heb dat overwogen maar toch geen zin in alle extra rompslomp. Ik ga deze week nog eenmaal bellen met Acer en laat het dan voor wat het is: een schandelijk gebrek aan klantenservice. Een volgende computer wordt zeker geen Acer meer. Mijn 64-bits Vista Home Premium werkt goed, ik wacht een jaartje, Windows 7 heeft dan vast al SP-1 en ik ga misschien maar niet upgraden (downgraden?). De slechte naam van Vista is immers vooral in het begin ontstaan toen er veel te weinig drivers waren om Vista soepel met oudere apparatuur en software te laten draaien. Die problemen zijn allang weg en voor normaal gebruik zijn de verschillen erg klein. Vista biedt zelfs extra's die 7 niet meer schijnt te hebben.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alternatieven voor de dure 0900-nummers van ACER

Gratis telefoonummer:
Acer Computer BV Telefoonnummer: 0800-0158

Voor 0900-nummer: 0900 2020767 (0,10 cpm)
Alternatief nummer: 073 6459645 of 0032 78 150023

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@craft, dank voor die niet 0900 nummers, ik zal het eens gaan proberen. Wordt vervolgd..

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@craft, helaas, het 073 nummer is de receptie, die verwijst vrolijk naar de 'gewone' klantenservice. Het 0800 nummer is voor 'presales service', daar hang je vooral lang in de wacht, het 0032 nummer is voor RMA nummers, ik heb dus een referentienummer en mijn pc niet terug gebracht. Op dit punt heeft Acer de boel dus ook weer slim 'dichtgetimmerd'. Er is dus maximale afscherming tegen klantencontact buiten het 0900 nummer om.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij nader inzien blijkt er al uitgebreid aandacht aan besteed te zijn in onderstaand artikel
Artikel kassa.vara december 2009

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij nader inzien blijkt er al uitgebreid aandacht aan besteed te zijn in onderstaand artikel
[url=http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/gratis-windows-7-of-toch-niet-1/speel/1/?vHash=c749c73j

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

hmmm,
die link lijkt niet te werken zoals ik gedacht had, probeer het nog eens met deze...

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

stoomricardo schreef op maandag 18 jan 2010, 16:28: @craft, helaas, .................. Op dit punt heeft Acer de boel dus ook weer slim 'dichtgetimmerd'. Er is dus maximale afscherming tegen klantencontact buiten het 0900 nummer om.

Jammer, weten we dat ook weer :-)
Eigenlijk verwacht je ook niet dat ACER zo gemakkelijk het eigen gezicht laat zien..

ve
door verwijderd - Jan 19, 2010 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@craft, vriendelijk bedankt voor uw meedenken, dat artikel op deze site had ik nog niet gezien. Ik heb intussen een mailtje gestuurd naar BCC waar ik mijn pc kocht, misschien kunnen zij mij verder helpen? Intussen nadert de deadline van 31 januari..

Gisteren heb ik nogeens met het 0900 nummer van Acer gebeld. Rustig maar kritisch en duidelijk vertelde ik kort wat ik tot nu toe meemaakte. Dat was tegen het zere been van de callcentermedewerkster die vond dat ik niet zo negatief moest praten. Pas nadat ik haar uitlegde dat mijn gal Acer en niet haar persoonlijk betreft was ze een beetje geneigd mee te denken.. Mijn klacht wordt dus weer doorgegeven aan de betreffende afdeling en nee, haar supervisor kon ik niet persoonlijk spreken...

Overigens denk ik dat dat Acer callcenter in Suriname of op de Antillen ligt, het zijn steevast medewerkers met een accent uit die streken.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2010 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@stoomricardo
Misschien helpt het als je je klacht schriftelijk stuurt naar:

Acer Computer B.V. Benelux

Europalaan 89
5232 BC's-Hertogenbosch
The Netherlands

en dan aan bijv. de "servicemanager" of directie of zoiets. (ff zoeken op de site van ACER welke topfuncties er zoal zijn..)
Deze truc heb ik, en met succes, ook al eens in een soortgelijk geval toegepast.

Vooral uitgebreid en gedailleerd je klacht en bevindingen (met naam, datum tijd etc.) omschrijven. Ook weer net te lang want dan verdwijnt de interresse is de ervaring.

Vaak weet de directie nl. niet eens dat er bij hun serviceafdeling zo waardeloos wordt gepresteerd.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2010 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@craft, ja dat heb ik ook overwogen en ga ik misschien nog doen. Maar wellicht is er toch nog hoop langs een andere weg, ik mailde BCC en werd al binnen een half uur teruggebeld door een vriendelijke medewerker die mij verder wil helpen via mijn Acer klantnummers. Mijn klacht is ook daar bekend als bepaald niet de enige. Kijk, dat is nu eens inderdaad 'low price, high service' en dat mag best ook eens gemeld worden..

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels niets meer gehoord van Acer maar weer teruggebeld door BCC, zij mogen het niet mailen en sturen mij dus schriftelijk bankgegevens van Acer om alsnog de Windows 7 upgrade te kunnen gaan bestellen. Een heel goede service dia andere verkopers misschien ook bieden. Daarom adviseer ik iedereen die bij Acer vastloopt te proberen om via hun computerleverancier die upgrade te bestellen. Wordt vervolgd.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

stoomricardo schreef:
[Daarom adviseer ik iedereen die bij Acer vastloopt te proberen om via hun computerleverancier die upgrade te bestellen.]
Lijkt mij eigenlijk ook wel de "normale" weg!
In principe moet de verkoper de service verlenen voor het bij mij hem of haar gekochte produkt........
Hopelijk heb je nu wel succes :-)

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels al een keurige brief van BCC ontvangen met de betalingsgegevens om de upgrade te kunnen bestellen. Enige onzekerheid is nog of mijn klantnummer klopt en past bij de juiste upgrade (zie andere klachten), hiervoor moet ik dus nog even met Acer bellen. De medewerker van BCC informeerde voor mij bij Acer en had dus binnen een dag succes. Het blijft echt een raadsel waarom Acer dit niet rechtstreeks met mij kon of wilde oplossen. Je moest de upgrade immers gewoon via hen bestellen en niet via de verkoper van mijn computer. Mentormedia blijkt inderdaad een Tsjechisch bedrijf te zijn. Kosten inclusief 10 euro banktranser 24,90. Voeg daar pakweg 10 euro belkosten met Acer bij en ik kom op pakweg 35 euro. Niet zo goedkoop als ik hoopte maar gelukkig nog wel vergeleken met een retailversie van Microsoft zelf. Voorlopig al wel hulde voor de absoluut perfecte service van BCC, zij doen dus meer dan 'dozen schuiven' en maken de 'high service' waar. En nu nog maar hopen dat ik straks ook de juiste versie van Windows 7 krijg toegezonden..

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al de bovenstaande klachten zijn mij bekend uit eigen ervaring.
Ik kocht bij Dynabyte en heb met hun en met Acer contact gehad.Verbindingen slecht,wachttijden lang.
Ik gebruikte de Kassa brief als basis en heb mij tot Dynabyte gewend.Na veel e-mails,(want de tlf kosten werden teveel en de lokale Dynabyte winkel was nooit telefonisch bereikbaar,+het bekende kastje naar de muur sturen als je contact had)
werd mij de coulance aangeboden dat ik de rekening van Acer kon ruilen tegen een cadeaubon.Ik heb dit afgeslagen en hun gezegd dat ik dit een verkapte vorm van koppelverkoop vind.
Inmiddels is mij opgegeven via Acer dat afhandeling vd bestelling via een andere instantie plaatsheeft.Geen wonder dat de prijs nu € 27 is.
Dit is naar ik hoor ook een maffia truc bij deals met een regering.Een lid verplicht zich tot iets,voor een bedrag +onkosten.Hij besteed het werk uit aan nr 2,die doet dat ook weer, Maar de onkosten vloeien wel in een zelfde pot,etc.
Daar bedank ik voor.
Ten overvloede wil ik ook kwijt, dat er geen handleiding is voor de computer of toetsenbord,en een onderdelen analyse via Sandra wijst op componenten zonder merk, hetgeen bij reparatie bijna dwingt tot gebruik van ACER.Die alleen de 1e 3 maanden voor "maar 10ct/min" en daarna voor 50ct/min te bereiken ,met de "bekende" qualiteit.Ik voel me belACERd.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@www3
www3 schreef:
[Geen wonder dat de prijs nu € 27 is.]
Ben je altijd nog goedkoper uit dan stoomricardo...............
en
[....er geen handleiding is voor de computer of toetsenbord...]

Heb je hiervoor al eens op de website van ACER gezocht? Ook op andere sites is hier vast wel iets over te vinden!
Voor bijv. "handleiding Acer" plus het type in bij Google en zie...

Er zijn meer wegen naar Rome www3
;-)

ve
door verwijderd - Jan 25, 2010 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan kassa hier eens iemand van Acer op het matje roepen?
Overigens, de belgische site verstaat je iets beter,maar is in deze niet het aanspreekpunt

ve
door verwijderd - Jan 25, 2010 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanavond (ma. 25 jan.) in TROS Radar speciale aandacht aan 'service'-dienst ACER!!!TROS Radar

ve
door verwijderd - Jan 25, 2010 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@www3 en @craft, ja vanavond gaat het bij TROS Radar over Acer klantenservice maar dan m.b.t. reparaties, ook dit loopt blijkbaar zo slecht dat er nu echt 'grote' aandacht voor komt. Een goede zaak die hopelijk eindelijk ook enig effect zal hebben op Acer's klantenservice.

Inmiddels heb ik ter controle gebeld met een nummer dat ik via BCC kreeg en @craft me hier ook al gaf: 0800-0158. Dit is voor presales, dus ook voor als het je niet lukt om een upgrade van Windows 7 te bestellen. Zij controleren nu of mijn ordernummer echt klopt met de gewenste upgrade. Daarna kan ik het via de bank gaan betalen. Wordt weer vervolgd dus. Doe je jouw bestelling uiterlijk 31 januari dan kom je nog gewoon in aanmerking voor die goedkope upgrade, ook als het langer duurt. @www3, dat u meer moet betalen dan ik is vreemd, waarschijnlijk berekent uw leverancier extra kosten, dat deed BCC in mijn geval (terecht) niet.

@www3, handleidingen en updates staan op de Acersite, ga via service en support naar 'download driver' en voer de typenummers in. Succes!

ve
door verwijderd - Jan 25, 2010 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

www3,mijn leverancier was Dynabyte.Ik weet dat je aan je principes kunt sterven,maar ik betaal principieel niets extra.De advertentie was duidelijk,
PS ,trouwens, weleens van Pliek gehoord?

stoomricardo schreef op maandag 25 jan 2010, 11:26: @www3 en @craft, ja vanavond gaat het bij TROS Radar over Acer klantenservice maar dan m.b.t. reparaties, ook dit loopt blijkbaar zo slecht dat er nu echt 'grote' aandacht voor komt. Een goede zaak die hopelijk eindelijk ook enig effect zal hebben op Acer's klantenservice.

Inmiddels heb ik ter controle gebeld met een nummer dat ik via BCC kreeg en @craft me hier ook al gaf: 0800-0158. Dit is voor presales, dus ook voor als het je niet lukt om een upgrade van Windows 7 te bestellen. Zij controleren nu of mijn ordernummer echt klopt met de gewenste upgrade. Daarna kan ik het via de bank gaan betalen. Wordt weer vervolgd dus. Doe je jouw bestelling uiterlijk 31 januari dan kom je nog gewoon in aanmerking voor die goedkope upgrade, ook als het langer duurt. @www3, dat u meer moet betalen dan ik is vreemd, waarschijnlijk berekent uw leverancier extra kosten, dat deed BCC in mijn geval (terecht) niet.

@www3, handleidingen en updates staan op de Acersite, ga via service en support naar 'download driver' en voer de typenummers in. Succes!

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het wonder geschiedt! Eindelijk kon ik mijn bestelling voor de Windows 7 upgrade plaatsen. Goed dat ik e.e.a. nog even bij Acer nog checkte, nu bleek weer dat men ergens mijn 2 internetadressen verhaspelde waardoor ik van Mentor Media ook geen mail ontving. Net op tijd ook: vanaf 1 februari kun je immers officieel die goedkope upgrade niet meer bestellen. Nu nog maar even hopen dat de banktransfer op tijd verwerkt wordt en dat Mentor Media vervolgens de voor mij juiste versie van Windows 7 opstuurt. Hopelijk krijgen mijn berichten hier nu geen vervolg meer..

Overigens zwak van Acer om niet even bij Radar te komen uitleggen waarom er bij hun klantenservice zoveel mis gaat. Aan de andere kant vroeg men ook niet echt door.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@stoomricardo
Je moet er wat voor over hebben, maar dan heb je ook wat ;-)

stoomricardo schreef:
[Overigens zwak van Acer om niet even bij Radar te komen uitleggen waarom er bij hun klantenservice zoveel mis gaat. Aan de andere kant vroeg men ook niet echt door.]
Niet alleen zwak van ACER maar ook van Radar! Van dergelijke consumentenprogramma's mag je toch ook wel wat meer daadkracht verwachten, vind ik!

ve
door verwijderd - Jan 29, 2010 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg nb een mail van Acer of ik mijn "sevice " wilde verlengen .Optimistic, cheeky.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2010 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@www3
www3 schreef;
Ik kreeg nb een mail van Acer of ik mijn "sevice " wilde verlengen .Optimistic, cheeky.
Erg opportunitisch van ACER zou je kunnen zeggen.... :-/

Je zou het bericht kunnen beantwoorden met de verwijzing naar je ervaringen, dit forum en je e-mailcorrespondentie betreffende ACER als attachment vergezeld met de vraag om hun advies.....

Lijkt mij wel 'grappig' ;-)

ve
door verwijderd - Jan 31, 2010 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik wacht alvanaf 11 November 2009.Begin Januari 2010 . Mail ontvangen dat ik kon betalen 24,90 naar Tsjechie (bank tranfer ).
11 Januari 2010 Telegraphic transfer via online banking gedaan.
Status betaling Mentor Media is waiting.Volgens Acer komt het wel goed.
Okee , maar hoe lang , nog 2 maanden wachten??.
Als hij in Mei nog niet binnen is koop ik wel een Oem versie voor 77 Euro.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2010 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, een garantie verlengen zou Acer in ons geval tenminste gratis moeten aanbieden als vergoeding voor geleden schade.. Overigens heb ik standaardgarantie en mijn computer ook 'pas' een half jaar. Snel na mijn betaling kreeg ik maar liefst 2 mailtjes van Mentor Media: de eerste was bevestiging van ontvangst van mijn betaling, de 2e dat zodra het geld van mijn creditcardrekening afgeschreven is de verzending volgt in volgorde van bestelling. Op zich dus ook alweer weinig vertrouwen wekkend al zie ik op fora dat velen toch wel die DVD kregen. Afwachten maar, wordt vervolgd..

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 02:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook DELL LEVERT MIJN UPGRADE VOOR Windows 7 NIET UIT. Ik heb de upgrade besteld op 26 oktober 2009. Sinds half december heb ik over het uitblijven van de levering bij Dell een klacht ingediend, maar Dell neemt niet de verantwoordelijkheid om te leveren. Ze schuiven het probleem af op een derde partij:

"I would like to inform you that many Windows 7 kits have to be dispatched by the suppliers at the same time and due to this there is little delay in the order delivery. The supplier will definitely do their best to make sure that the kits are dispatched at the earliest." (15 Dec)

"It looks like a supplier has been taken by surprise due to excess demand? and we?re still waiting for kit which can complete the order . The delivery date listed is only an estimate date and our team will still be hoping to EXCEED that ? and deliver earlier." (23 Dec)

"I would like to inform you that the windows 7 kit is getting shipped through the suppliers directly to the customers, hence in case of any delay we cannot check or expedite the delivery of the same. The suppliers will ship the kits as soon as they have the same in stock." (4 Jan)

"I would like to inform you that the Windows 7 upgrade kits are in huge demand because there are many orders which the customers have purchased with this upgrade. I would like to inform you that the suppliers are doing their best to make sure that they ship the kits on time, however they will ship the kits depending on the date when the customers have completed the upgradation process. We request you to please have little patience and the kit will be sent to you very soon." (5 Jan)

Inmiddels is het 1 februari 2010 en heb ik nog niks ontvangen. Een geplande shipping date is niet bekend (en de vorige datums die ze meldden kwamen nooit tot uitlevering, maar tot het steeds verschuiven van de datum).
Op mijn vraag om een contactpersoon bij Dell wordt ook niet ingegaan. De after sales service van Dell is niet goed, zelfs -zoals in mijn geval- voor werknemers van DELL's bedrijfsklanten. Ik heb nog geen enkele reactie mogen ontvangen waarin wordt voorgesteld hoe het probleem door Dell opgelost zal worden.

Ik hoop dat Dell dit nog kan goedmaken. Ik heb inmiddels al voor meer dan 20 Euro tijd aan dit gedonder zitten verdoen.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ajh@kassa, ook weer treurig, je gaat je onderhand afvragen welk groot computerrmerk gewoon goede service verleent. Voorlopig heb ik het niet meer nodig maar hopelijk heeft men hiervan geleerd als mensen ooit weer computers kunnen kopen met recht op een upgrade naar bv. Windows 8. In dat geval zou ik voortaan liever even wachten tot het er standaard op zit.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

stoomricardo schreef op woensdag 3 feb 2010, 09:45: Beste ajh@kassa, ook weer treurig, je gaat je onderhand afvragen welk groot computerrmerk gewoon goede service verleent. Voorlopig heb ik het niet meer nodig maar hopelijk heeft men hiervan geleerd als mensen ooit weer computers kunnen kopen met recht op een upgrade naar bv. Windows 8. In dat geval zou ik voortaan liever even wachten tot het er standaard op zit.

Acer heeft bewezen geen goede service te geven. Ik zou dus eerst googelen of een ander merk wel een goede service verleent en dan een ander merk kopen.

Ik lees veel klachten over Acer als ik google op Acer en klachten.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

chaallo schreef op woensdag 6 jan 2010, 22:35: Hoi,

Hier nog iemand die Acer helemaal zat is. Heb half november een nieuwe Acer laptop gekocht met de belofte dat ik dan later een 'gratis' upgrade Windows 7 zou krijgen. Een week later kreeg ik te horen dat deze upgrade toch weer niet gratis was en dat je hem kon aanvragen bij Acer, zou 14,95 euro kosten. Dezelfde dag nog mijn nieuwe Acer laptop geregistreerd en wilde de upgrade aanvragen, hele stappenplan doorlopen bleek dat je een creditcard nodig had om mee te betalen en alles af te ronden, nou dat heb ik dus niet dus kon weer helemaal over nieuw beginnen.

Volgende Acer gebeld, idd ook een klantenservice met een zeer slechte verbinding en zeer slecht Nederlands sprekende vrouwen !! Ze begrepen de helft niet, en je moest alles voor ze spellen. Hele stappenplan wel 10x uitgelegd en inmiddels ook al bijna weer 30 minuten aan de telefoon. Uiteindelijk een referentienummer gekregen en ik zou binnen 2 weken een mail krijgen waar de betalingsgegevens in zouden staan. Dan kon ik het overmaken en zou de upgrade zsm naar mij toegezonden worden.

Ruim 2 weken later nog steeds niets, dus ik maar weer gebeld naar de klantenservice van Acer. Weer slecht verbinding en een nauwelijks verstaanbare vrouw aan de telefoon. Ze zei nu ineens tegen mij dat het model laptop wat ik had gekocht van Acer niet in aanmerking kwam voor een upgrade !!!!!! Ik zei wat ?!?!?!?!^%&%$&$

Het model staat zelfs in het overzicht van Acer laptop modellen die juist in aanmerking komen voor een upgrade. Ja dat was een vergissing zei die vrouw er was blijkbaar gehackt in hun systeem, jaja. Als je nu kijkt staat mijn model laptop er nog steeds tussen.

Ik was zoooo pissig hierover dat ze zei dat ze het moest overleggen en toen kon het ineens weer wel. Dus weer een nieuw referentienummer gekregen maar tot op heden nog steeds weer geen email met betalingsgevens die ik inmiddels al lang zou moeten hebben ontvangen.

Ik baal hier zooo ontzettend van en het liefst had ik nooit een Acer laptop aangeschaft!!!

Heb nog nooit zo'n slechte klantenservice meegemaakt met mensen die nauwelijks een woord Nederlands spreken. Mijn dochtertje van 3 zou het er nog beter van afbrengen.

Ga morgen weer een poging doen om ze te bellen maar echt hoopvol zal het niet zijn.

Hoop dat Kassa hier een keer aandacht aan zou willen besteden in hun programma.

ook ik had pech bij de klantenservice, maaar................ als ik 10 euro extra betaalde kon ik toch een bankoverschrijving doen, ik zei pardon??

gelukkig is mijnpc verkoper bereid om de upgrade voor mij te bestellen, misschien een ideetje/?? ja verkoper raadplegen

ve
door verwijderd - Feb 13, 2010 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels heb ik de upgrade cd's ontvangen en het zijn ook nog de goede. Dit topic kan ik daarmee afsluiten. Iedereen bedankt voor het lezen en meedenken. Als je voor 31 januari 2010 probeerde te bestellen hoor je de upgrade alsnog te ontvangen. Sterkte voor wie hem nog steeds niet heeft!

ve
door verwijderd - Feb 13, 2010 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

stoomricardo

Prima dat het probleem is opgelost. Gefeliciteerd!!!

ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2010 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben al 3 maanden ACER aan het uitleggen dat ze mij de verkeerde upgrade windows 7 hebben gestuurd namelijk een prof terwijl ik een windows 7 premium 32 bit moet hebben bellen helpt niet al meer dan 6 keer gedaan mailen heeft geen zin ook al 8 keer gedaan ik weet het niet meer word tijd dat kassa hier iets aan gaat doen zoals ik lees zijn er vele onder mij

ve
door verwijderd - Mar 4, 2010 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb vorige week met Acer Presales gebeld over mijn betaalde upgrade , waar ik vanaf 11 Janauari j.l. op zat te wachten.
En , ze hebben me een Windows 7 upgrade toegestuurd.
Heb hem ook al ontvangen.
Vind dit een WARME douche waard.
Alle lof voor de Pre Sales Helpdesk.
Goed werk gedaan.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2010 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit geldt niet alleen voor Acer. Ook Samsung trekt haar handen van de zaak en lijkt geen enkele zorg te hebben voor klachten hierover. Ik wacht al meer dan 2 maanden op mijn "gratis" versie van Windows 7. Ik heb trouwens een bedrag van 19euro betaald.

Samsung heeft mij wel doorgestuurd naar MentorMediaCorp wat blijkbaar verantwoordelijk hier voor is. Echter, het telefoonnummer (van MMC) wat speciaal aangemaakt lijkt te zijn is niet meer in gebruik.

Ik was verrast toen ik zag dat er meer levendige forums bestaan over dit geval. Het blijkt dat maar zeer weinig mensen de upgrade hebben ontvangen.

ve
door verwijderd - Dec 25, 2010 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bel nooit met GSM naar ACER. Je wordt dat minutenlang in de wacht gezet. Als je uberhaupt contact krijgt...
Ik heb, toen ik via GSM maar in de wacht bleef staan, nadat ik met GSM al minutenlang in zogenaamde wachtrij "hing" met vaste lijn naar Acer gebeld en er werd direct opgenomen terwijl ik met GSM nog steeds in de wacht stond.
Sindsdien bel ik via vaste lijn en heb eigenlijk altijd direct contact.