bo
door bosschieter Feb 26, 2004 om 16:39
Computers & telefonie

Sms niet om gevraagd en al helemaal niet gekregen

Mijn telefoonrekeningen bij orange liepen de laatste maanden nogal op. Na diverse telefoontjes kwam ik erachter dat ik een gespecificeerde rekening kon krijgen via internet. Hierop bleek dat ik midden in de nacht diverse smsjes kreeg.(tenminste volgens orange). Bij navraag bleken dit smsjes te zijn van Ajax(4222) Nu viel ik van verbazing van mijn stoel want al s voetbalhater zal ik natuurlijk nooit geen smsjes aanvragen bij ajax. Ik heb ze zelfs nooit ontvangen ze staan alleen maar op de rekening ik weet absoluut niet waar ze over gingen. Ook worden de smsjes altijd snachts of 's avonds laat verstuurd volgens orange. Toch moet ik nu de rekening betalen en moet ik dit probleem zelf oplossen. Terwijl ik al een paar keer eerder gebeld had met de vraag om een gespecifiseerde rekening deze kreeg ik niet pas kort geleden werd het mij duidelijk gemaakt dat ik via internet een gespecifiseerde rekening kon opvragen. Nu zit ik met het volgende: hoe kan ik bewijzen dat ik de smsjes nooit heb ontvangen.
waarom moet ik dit probleem oplossen en wordt je niet verder geholpen door orange.
waarom moet ik voor iets betalen waar ik niet om gevraagd heb.

vriendelijke groeten bosschieter

1070 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tj
door tja - Apr 16, 2004 om 12:52
12 Antwoorden / 1 Vragen
0

Vraag aan je operator van wie het verkorte nummer is waar vandaan je de smsjes krijgt.
In jou geval dus 4222 ( ik weet helaas niet uit mijn hoofd wie de aanbieder is).
Je kan dan met het bedrijf dat daar achter zit contact opnemen en zij kunnen dan in hun database precies zien wanneer je je hebt aangemeld en hoeveel smsjes je gehad hebt.
Ook kunnen zij je vertellen hoe je je af kunt melden en eventueel de afmelding zelf voor je doen.

Let wel, ongevraagde betaalde smsjes komen haast niet meer voor sinds de gedragscoderegeling.
De mensen hebben zich vaak zelf aangemeld en schrikken achteraf van de rekening en proberen dat dan te verhalen op hun operator of op de aanbieders van deze smsjes.......
De database van de aanbieder geeft in dit soort gevallen dus uitsluitsel.....

ma
door marko - Apr 16, 2004 om 12:52
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

Dit is heel toeval.
Ik zit ook bij orange.
ik krijg wel steeds stomme sms met een mop er in wat niet eens grapig is. ik heb er niet omgevraagt dat weet ik 100% zeker ook mijn telefoon rekening liep hoog op. aangezien ik er niet om gevraagt had dacht ik zou wel niets kosten. maar het kosten 1.10!!! het sms nr is 3545. maar ik moet naar een 076 nr bellen om het op te zeggen volgens orange. dat bedrijf heet golden-byte.

ka
door kattenbeest - Apr 16, 2004 om 12:52
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik krijg dus ook van die smsjes!! Van dezelfde afzender. En ik heb er ook niet om gevraagd. Heb je al gebeld?? Ik weet namelijk ook niet wat er mee aanmoet. Die zielige moppen!

ma
door marko - Apr 16, 2004 om 12:52
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

Beste lezer/lezeres,

De laatste tijd krijgt mijn vader steeds SMS'jes waar hij niet om gevraagd
heeft. Deze SMS'jes bestaan uit ontzettende flauwe mopjes die geld kosten.
Nu heb ik de laatste tijd last van een ergere vorm van deze oplichting.
Ik krijg SMS'jes in rekening gebracht die ik niet eens ontvangen heb!
Deze SMS'jes worden verstuurd door de nummers: 2863, 2224, 5454 en 2277.
Deze SMS'jes bestaan uit flauwe moppen, voetbalnieuws (terwijl ik een
bloedhekel aan voetbal heb!) en horoscopen. De kosten varieren van €0,185 tot
€1,10.

Ik heb Orange meerdere malen gebeld en zij kunnen/willen mij niet helpen.
De helpservice zegt dat ik mezelf heb aangemeld, terwijl hier helemaal geen
sprake van is. Oftewel: ze komen niet voor hun eigen klanten op.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Wie kan me helpen? Heeft er
iemand goed advies? Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groeten,

Marko Schreijer

ma
door marko - Apr 16, 2004 om 12:52
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

p's ze staat WEL op mijn rekening maar ik heb ze nog NOOIT ontvangen. En volgens orange bestaan die nr's uit Moppen Voetbalnieuws.

jo
door jochem_1 - Nov 25, 2006 om 14:16
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

ej, ik heb precies het zelfde as van jou... ik zit ook met et zelfde probleem... ennu ik moes smsje sture naar 6464 heb ik gedaan en is nu over maar je moet ook je informatie diensten uitzetten.. ennu... ik moet de rekening ook gwoon betalen maar dat doe ik nie en heel gwoon gaan blokkeren bij de bank dat is et beste as je zelf nergens van af weet.....

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer