mn
door mnl Jun 3, 2009 om 13:15
Computers & telefonie

Sms vanuit buitenland per 1 juli a.s goedkoper.

Beste Kassalezers, Per 1 juli a.s verlaagt men de prijs van een smsje, binnen Europa, naar maximaal 13 eurocent. Hoe kan het dan zo zijn dat KPN met 13,1 eurocent komt? Maximaal is maximaal voor mij. Daar ik zeker niet de enige KPN Prepaid gebruiker ben, vraag ik mij af of zij dus zo toch meer binnen halen dan afgesproken is. Mag dat dan zomaar? Ik val echt niet voor mijzelf over die 0,01 eurocent maar het gaat mij om het niet volgen van afspraken. Het zou ook incluxief administratie kosten zijn enz. dus daar kunnen zij zich ook niet achter verschuilen. Wie kan mij hier meer oververtellen? Alvast bedankt voor de moeite!

167 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 4, 2009 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou je me ook willen vertellen hoe KPN denkt een tiende van een cent denkt te gaan innen? Als je deze maand 10 sms'en stuurt dan zou je een hele cent extra kwijt zijn !!!

Eigenlijk van de zotte dat ik hier ga zitten beantwoorden voor 0,1 cent.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2009 om 23:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat je zo reageert edwardus. Ik val ook niet dood over een cent, maar nogmaals wij zijn echt niet de enige die KPN Prepaid gebruiken en op deze manier incasseert de KPN toch stiekem meer dan maximaal afgesproken is. De afspraak geldt niet voor een maand! Toch bedankt voor de reactie.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2009 om 00:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja misschien moet je het maar aan Viviane Reding voorleggen.
Overigens ben je misschien niet geheel juist geïnformeerd, want per 1 juli mag een SMS versturen in de EU niet meer kosten dan €0,11 excl. BTW. KPN houdt zich dus tot op de tiende cent hieraan.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2009 om 01:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laatst gelezen bericht hierover in de Telegraaf d.d 30 mei j.l onder "Beltips" pagina 8: maximaal 13 cent (incl.btw) verzenden van sms vanuit het buitenland maar binnen de EU. Van KPN sms ontvangen: 13,1 cent. Nogmaals bedankt voor de reacties.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2009 om 02:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ mnl:

Wel eens gehoord van het aloude gezegde:"De krant brengt de leugens in het land"?

Welk weldenkend mens neemt De Telegraaf nu nog serieus? Die waren in de oorlog al fout en nu nog vaak. Rekenen is nog nooit een sterke kant geweest bij die lui. De 13 cent is luiheid en wishful thinking van een redacteur.

Wanneer bepaalt wordt dat een SMS niet meer mag kosten dan 11 ct excl. b.t.w., dan wordt dat 13,09 ct incl. b.t.w. De tijd zal je leren of KPN niet ieder SMS-je afzonderlijk incl. b.t.w. berekent doch dat alle kosten excl. b.t.w. (dus SMS à 11 ct) bij elkaar geteld worden en aan het eind de verschuldigde b.t.w. bij het totale excl. b.t.w. bedrag opgeteld wordt. Dan kom je niet aan 13,1 ct per SMS zoals De Telegraaf schrijft.

En jij laat je door die sensatiekrant op stang jagen? Schop die krant gauw de deur uit!

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2009 om 02:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste hrdwerrorman, Ik zal het eerste smsje vanuit het buitenland goed in de gaten houden wat er afgeschreven is.(Prepaid is per sms).Bedankt voor de uitleg, (heb er niet veel aan) en wat de Telegraaf betreft: er zit altijd een grond van waarheid in.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2009 om 07:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe bedoel je "heb er niet veel aan"?
Welk deel van "€0,11 excl. BTW is 13,1 cent incl BTW" begrijp je niet?

ve
door verwijderd - Nov 24, 2009 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar mensen al niet over kunnen vallen.