rgz
door rgz Dec 28, 2006 om 17:39
Computers & telefonie

Snelheden vrij laag

hallo mensen,

ik heb een probleem in mijn netwerk. Ik kom namelijk niet boven de 350KB/S uit. Heeft iemand hier een oplissingvoor?

oow ja ik heb 2 windows XP pro systeemen en een SpeedTouch 5x6 (geupdate tot de laatste frameware (6.1.0.5))

Vriendelijke Groet
RGZ

357 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoe en waar heeft u dat getest?

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo RGZ,

Je hebt het over problemen met je netwerk en over een downloadsnelheid van 350kb/s. Daarmee bedoel je de snelheid van het downloaden van bestanden van het internet? De snelheid van je netwerk heeft niets te maken met de snelheid van je internetverbinding. Als het om de downloadsnelheid van het internet gaat is het belangrijk om te weten wat voor een verbinding (abonnement) je hebt. Kabel? ADSL? En wat is de snelheid van je abonnement?

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor verbinding/provider hebt u?

Via een 28k8 modem?
Via een 56k6 modem?
Een breedbandverbinding?

Zelf heb ik internetplusbellen van KPN met een snelheid van 3 Mb/s download en 512 Kb/s upload. Deze snelheid moet je door ongeveer 10 delen om op de door Windows aangegeven snelheid in kb/s uit te komen. Dus rond de 300kb/s download en 50kb/s upload.

1 Mb/s* = 100 kB/s* (te behalen snelheid)
2 Mb/s = 200 kB/s (te behalen snelheid)
3 Mb/s = 300 kB/s (te behalen snelheid)

Mb/s staat voor megabit per seconde.
kB/s staat voor kilobyte per seconde.

Als u ook een verbinding met een download snelheid van 3Mb/s heeft is er niks aan de hand!

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het over mijn trage LAN-netwerk datkomt niet boven de 350KB/s uit dus het internet heeft er niks mee temaken

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

heeft u ook de meest recente netwerkkaart en moederborddrivers geinstalleerd?

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja helemaal up-to-date

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

juiste kabels?

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

En op welke snelheid staat het netwerk ingesteld? Op automatisch of vast ingesteld op 10Mb/s of op 100Mb/s? Meestal wel te zien aan de kleur van de ledjes op de router die de netwerkverbinding(en) aangeeft.

En heeft het in het verleden wèl goed gewerkt of is het altijd al die lage snelheid geweest?

Freya

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat om UTP Cat 5 kabels, andere zijn simpelweg niet op de router aan te sluiten. De lengte van max 100 meter lijkt me ook geen probleem, wel is het mogelijk dat er veel storing op de kabel is als deze bijvoorbeeld naast een elektriciteitskabel ligt. Probeer dat dus in ieder geval te voorkomen. Om er achter te komen of er bijvoorbeeld een gedeeltelijke breuk in de bekabeling zit, of iets anders mankeert op dat gebied, kan het handig zijn even andere kabels te gebruiken en de computers dicht bij de router aan te sluiten of gebruik/maak een crosslink kabel. Of misschien is er een derde computer of laptop aanwezig, dan kan getest worden of het aan één van de computers ligt.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

De TCP/IP stack van xp heeft MTU setting van 1500 , staat die hier ook op?

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

als dat een standaart XP instelling is wel

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer eens de kabel om te draaien, inwendige draadbreuk komt voor, en ook een tijdelijk andere...
een draadje los en van de 8 hou je er nog 4 werkende over, dus traag....
en dan niet de helft zoals vele denken maar max 25%...

Als je ziet hoe dicht de pennen bij elkaar zitten, en ook de kabel is vaak geknikt...   bij mij waaide een deur dicht en kreeg gelijk minder snelheid, en openen hielp niet meer,  ook dus 75% minder gekregen, en de winkels waren dicht met kerst, net als mijn deur!

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het anders hier Internet & Netwerken , want hier zitten de echte experts

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Prima dan plak ik daar dezelfde antwoorden :)

De boel per onderdeel goed testen is de enige, snelste, en makkelijkste manier om het probleem te localiseren en vervolgens te verhelpen.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Denk dat de snelheid gewoon goed te noemen is. De speedtouch moet twee systemen bevoorraden. Dan geldt dat hij voor elk systeem 50% geeft

Op een systeem zal het 700 kb zijn wat u gewend bent

De modem is de spelbreker in uw netwerk

Hij zal niet hoger komen dan de maximale snelheid van uw modem

Die instellingen zijn niet te beinvloeden door u

labswans

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

probleem gevonden:) (het was de firewall van mijn modem die tegenwerkte :P

bedankt voor de moeite ik heb toch weer wat op gestoken.
Groetjes
RGZ