muzicaro
door muzicaro Mar 1, 2012 om 12:50
Computers & telefonie

Spam?

Als secretaris van een orkest stuur ik regelmatig emails naar de leden. Alle leden ontvangen deze mails zonder problemen.
Nu is er 1 lid dat opeens een melding met een groot rood kruis krijgt als hij een mail van mij ontvangt. We hebben van alles geprobeerd. Ik heb mail van verschillende emailadressen gestuurd, met en zonder bijlage, maar het rode kruis blijft komen. De man is heel bang en durft niets te openen, terwijl het zeker is dat mijn mail geen spam is, maar ook geen virus bevat. Alle andere leden hebben tenslotte geen problemen en ontvangen mijn mails ook gewoon zonder waarschuwingen.
Wat kan hier aan de hand zijn? Ligt het probleem bij mij of bij hem? Duidt een rood kruis op spam of juist op een virus? Als het spam is, kan zijn spamfilter dan niet aangepast worden?
Kortom, hoe kunnen we dit oplossen?
Extra info: mijn computer heeft de AVG virusscanner en scant dagelijks op een vast tijdstip. Ik had Spamfighter op mijn computer staan, maar heb dit verwijderd.

776 4 Rapporteer

gsm
door gsm - Mar 1, 2012 om 13:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij AVG kun je het best de certificering (scannen mag wel aan staan) van verzonden berichten uitzetten. Anders ontvangt de geadresseerde niet alleen het bericht maar ook nog een bijlage met de mededeling dat het bericht door AVG gescand werd. Niet iedereen is daar blij mee en het e-mail programma van de ontvanger weigert mogelijk een dergelijke bijlage..

Het lid met de melding van "het rode kruis" zou in zijn e-mail programma u als afzender moeten toevoegen aan de lijst met vertrouwde afzenders.

gsm
door gsm - Mar 1, 2012 om 13:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Uit of aanzetten van certificering vind je onder Extra, Geavanceerde opties, bij de instellingen voor de e-mail scanner.

poltol
door poltol - Mar 1, 2012 om 14:39
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

De ontvanger heeft mogelijk zijn/haar eigen scanner op hoge beveiliging staan.
Hierdoor worden sommige brichten met bijlage[s] soms geweigerd of van een rood kruis voorzien.

De ontvanger kan dit uit proberen door even, om uw mail te testen, de beveiliging op laag te zetten.

Succes, poltol

muzicaro
door muzicaro - Mar 1, 2012 om 18:39
53 Antwoorden / 15 Vragen

Beste gsm,

Ik heb AVG free edition 2012 en daar is de optie voor de emailscanner afwezig. Zoals aangegeven in de link heb ik het voorbeeld bekeken en geconstateerd dat die optie er niet is. Betekent dit dat mijn emails automatisch al niet meer gecertificeerd zijn?

Ik heb de ontvanger al diverse keren verteld dat hij mijn mail gewoon kan accepteren en daarbij kan aangeven dat mijn mail veilig is. Maar de man is 83 en heel bang dat er iets gaat gebeuren als hij dat doet. Waarschijnlijk is daardoor het probleem ook niet op te lossen. Ik probeer dus aan 'mijn kant' of er een oplossing gevonden kan worden. Hij is echt de enige die van mij niets kan ontvangen. Daarom denk ik ook dat het probleem bij hem ligt. Maar ja, als je niet durft.....