cyberbabe
door cyberbabe Feb 16, 2007 om 15:44
Computers & telefonie

Spam tegenhouden

Ik heb mij een tijdje geleden ergens aangemeld om op de hoogte gehouden te worden over thuiswerk. Nu wil ik weer van die lijst af. Ik heb al diverse mails gestuurd naar de afzender (een gewoon planet.nl adres) met het vriendelijke verzoek mij van de lijst te verwijderen, maar ik krijg als enige reactie ... nog meer emails.

Nou heb ik al geprobeerd om de mail via een berichtregel (alle mail van deze afzender niet van server downloaden) tegen te houden, maar op de een of andere manier werkt dat niet. Krijg ze nog steeds.

Iemand nog een tip hoe van deze spam af te komen? Ik heb geen zin om het 0900 nummer op de site te bellen.

985 5 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 16, 2007 om 16:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Heb je ze al wel uit je lijst contactpersonen (veilige lijst) verwijderd ?

En in lijst geblokkeerde afzenders zetten dan.

Succes,

freya
door freya - Feb 16, 2007 om 16:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo cyberbabe,

Ik vrees dat het voor dát e-mailadres te laat is. Als je e-mailadres eenmaal in het spamcircuit rondzwerft kom je daar nooit meer vanaf.

Een tip voor de volgende keer:
Meestal kun je via de website van je provider bij je e-mailinstellingen zogenaamde alias-adressen aanmaken. Als dat zo is maak dan wat extra e-mailadressen aan en als je dan ergens je e-mailadres moet achterlaten, geef dan zo'n aliasadres op. Ontvang je op gegeven moment véél spam op dat adres, dan verwijder je gewoon die alias en ben je overal vanaf.

m.vr.gr. Freya

eltiena
door eltiena - Feb 24, 2007 om 19:33
17 Antwoorden / 3 Vragen

Het enige dat ik kan verzinnen is toch, nadat zo'n spam of ander ongewenst bericht is binnengekomen het direct te blokkeren. Bovenin de balk naar Bericht en dan in de lijst naar Afzender blokkeren. Dan wordt gevraagd of alle berichten van de afzender moeten worden verwijderd. Klik op JA. Het is te herstellen wanneer je perongeluk op een bevriend adres hebt geklikt.
Maar das een ander verhaal.
NOOIT! reageren op ongewenste mail, dat zet geen zoden aan de dijk. En werk niet mee aan kettingbrieven en andere STUUR DOOR STUUR DOOR.(HOAX) Daar loopt je mailverkeer van vast. Overigens een geschenk voor spammers. De adressen krijgen ze gratis bij honderden tegelijk. En...wees vooral niet nieuwsgierig! Ken je de afzender niet? WEG ERMEE!
Spamfighter (gratis te downloaden) werkt best maar na een maand moet je het doen met een mindere versie. Wat ook nog goed werkt.
De rotzooi verdwijnt direct in een spammap die automatisch wordt aangemaakt. Werkt bij Outlook. Vroeger had ik meer spam dan normale mail en nu komt er hooguit nog 1 per week binnen. BLIJVEN BLOKKEREN! groet L-10 Stadskanaal

rx
door rxr - Feb 24, 2007 om 20:28
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ook nooit blokken en terug kaatsen. Waarom niet? spammers zijn ook niet gek. Zij weten wel als jij dat doet of niet dus weten ze dat dat email adres actief is. Zelfde geval met emails openen als plaatjes eenmaal geladen zijn weten sommige spammers ook al dat het email adres actief is. Het beste is gewoon direct weg gooien of het domein bij de spam filter in voeren dan komt hij direct bij ongewenste mail en kan de spammer er niks uit opmaken als jij actief bent of niet.

eltiena
door eltiena - Feb 24, 2007 om 20:46
17 Antwoorden / 3 Vragen

Beste onbekende reageerder, wat bedoel je nou met:

Ook nooit blokken en terug kaatsen. Waarom niet? spammers zijn ook niet gek. Zij weten wel als jij dat doet of niet dus weten ze dat dat email adres actief is. Zelfde geval met emails openen als plaatjes eenmaal geladen zijn weten sommige spammers ook al dat het email adres actief is.

M.i. werkt het prima de spammers te blokkeren of via een spamkiller in een programma te laten verwijderen.
Dus wat je bedoelt met bovenstaand antwoord is mij een raadsel en of de vrager hier iets mee kan waag ik te betwijfelen.
vrgroet L-10 Stadskanaal