ge
door gertvalk Jan 17, 2007 om 18:10
Computers & telefonie

Speelfilms branden op cd-schijfjes mogelijk?

hallo, ik zou graag willen weten of het mogelijk is om speelfilms te branden op cd-schijfjes? ik heb zelf alleen een cd-brander op mijn computer met bijbehorend Nerobrandprogramma.

of dien ik toch gewoon een dvd-brander aan te schaffen en zo ja hoe duur zijn die dan?

271 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan een minidvd branden op cd, ik .
Er zijn speciale progamma's hirvoor, maar ik vemoed dat het met ieder video brandprogramma kan, zo ook met nero.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

er is een mogelijkheid en dat is de onderstaande link te voglen

u moet de dvd converteren naar avi

de avi kan u branden als video-cd met nero

complete uitleg van dvd naar avi

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het formaat minidvd is waarschijnlijk niet de beste optie omdat er toch veel apparaten hier niet mee overweg kunnen.
Een ander mogelijkheid is om de film om te zetten naar een videocd of SVCD

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht u toch overwegen een dvd brander te kopen: die kost zo'n 35 euro (inbouw).
Neem een NEC of een Samsung, die zijn oke.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo gertvalk,

Hierboven staan al enkele mogelijkheden vermeldt, dus die zal ik niet herhalen. Bedenk echter wel dat je een hoop kwaliteit verliest als je speelfilm van b.v. een DVD zover gaat verkleinen dat het op een CD past.
Een speelfilm op een DVD is al gauw tussen de 5 en de 7 gigabyte (5000 en 7000 megabyte) groot. Een CD bevat niet meer dan tussen de 700 en 800 megabyte.

Mijn advies zou dus zijn om voor een paar tientjes een DVD-brander aan te schaffen. Die apparaten kosten tegenwoordig bijna niets meer. In de computer plaatsen is een fluitje van een cent, oude CD-brander er uit en de nieuwe DVD-brander op dezelfde plaats weer aansluiten.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jan 20, 2007 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kleine aanvulling op Freya:

Zorg wel dat als u dit advies volgt u het pinnetje aan de achterzijde gelijksteld met de cd-brander die u dan verwijderd: deze kan staan op Master, Slave of CS (Cable Select), als u deze instelling 1-op-1 overneemt draait het gelijk. Normaal gesproken staat een dvd-brander standaard op Master maar is wel een belangrijk punt om mee te nemen vind ik.