ton schaaf
door ton schaaf Jul 8, 2015 om 21:06
Computers & telefonie

Speel.quizparade, 3190, abonnement?

Speelquizparade, 9310

Geacht Forum,

Wie kan wat meer vertellen over bovengenoemde naam en/of nummer? Het blijkt dat er zo maar ruim € 10,00 per week van mijn prepaid tegoed bij KPN wordt afgeboekt. Ik gebruik deze telefoon zelden en heb kennelijk ongewild een abonnement afgesloten. Ik heb geen idee hoe dat gebeurd kan zijn en wat het abonnement inhoudt.
Ik heb geprobeerd om met 9310 en STOP alles te blokkeren. Tot mijn verbazing krijg ik dan de mededeling dat ik bij de Speelquizparade geen abonnement heb.

Inmiddels heb ik ontdekt dat dit de tweede keer is dat een dergelijk bedrag is afgeboekt van mij beltegoed.
Dit lijkt toch op oplichting. Wie kan me meer vertellen en vooral hoe kom ik hier vanaf?. Of kan ik maar beter een ander nummer nemen?

Ton Schaaf.

7857 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ton schaaf
door ton schaaf - Jul 8, 2015 om 21:08
62 Antwoorden / 46 Vragen
0

Het nummer is natuurlijk 3190.

ho
door hopetobehelping - Jul 8, 2015 om 21:20
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste ton schaaf,

hier leest u hoe u de betaalde SMS dienst kunt stopzetten, klik hier.

Stuur het bericht 'STOP' (zonder aanhalingstekens) naar het nummer.
Vervolgens kunt u uw nummer ook gratis blokkeren voor betaalde SMS diensten via www.payinfo.nl.

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2015 om 10:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@anjobe,

Je kunt reageren in het grijze veld hieronder onder Reageren.
Wil je reageren ná een quote, zorg dan dan de cursor aan het eind van de quote staat, geef Enter, typ je reactie en klik op Reageer.

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2015 om 10:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo ton schaaf,

Misschien heb je iets aan deze info.
Even naar beneden scrollen voor de opzeg-/contactmogelijkheden.

Heb je al contact met KPN opgenomen? Zou ik even doen!

Suc6

ton schaaf
door ton schaaf - Jul 9, 2015 om 13:28
62 Antwoorden / 46 Vragen
0

@ hopetobehelping en @ edrick3

Probleem vermoedelijk verholpen. Gisterenavond laat, na verzending van STOP aan het betreffende nummer een e-mail ontvangen met de volgende mededeling:

Van:1555. Binnen 2 uur is je mobiele nummer alleen geblokkeerd voor betaalde abonnements sms-diensten.

Nu maar afwachten of een en ander ook echt is/wordt uitgevoerd.
Beiden bedankt voor de hulp en het meedenken.

Ton Schaaf.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 9, 2015 om 19:37
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Vergeet niet om jouw kosten terug te vorderen, doe dit eerst bij het bedrijf die de dienst aanbiedt. Betalen die niet terug, dan kun jij bij KPN terecht, deze zijn wettelijk verplicht om alle kosten te vergoeden, indien geen bewijs van aanmelding is.

ma
door maus2 - Jul 10, 2015 om 13:20
37 Antwoorden / 3 Vragen
0

Hallo, ik wil nog wat vragen hierover. Als je blokkeert, betaal je dan ook niets meer? Of zeggen zij dat het niet uitmaakt omdat je de dienst niet opgezegd hebt?
Bv. Ik heb een tijdschriften abonnement. Maar omdat ik die wil stopzetten, spijker in mijn brievenbus dicht? Zoiets bedoel ik. Mvg. Zeurpiet.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 10, 2015 om 13:52
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=zeurpiet.nl schreef op vrijdag 10 jul 2015, 13:20]Hallo, ik wil nog wat vragen hierover. Als je blokkeert, betaal je dan ook niets meer? Of zeggen zij dat het niet uitmaakt omdat je de dienst niet opgezegd hebt?
Bv. Ik heb een tijdschriften abonnement. Maar omdat ik die wil stopzetten, spijker in mijn brievenbus dicht? Zoiets bedoel ik. Mvg. Zeurpiet.
Als alles goed is, dan is het bij een blokkade simpelweg niet meer mogelijk dat je nog premium smsjes ontvangt.
Mocht dit onverhoopt wel zo zijn, kun je dit 'gewoon' bij jouw provider claimen.

h6
door h6endrik - Jul 24, 2015 om 14:16
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Deze week ben ik ook slachtoffer geworden van 3190.
Waarschijnlijk is er woensdag eenmaal 10 euro afgeboekt van het gegoed.
Meer kon niet omdat er niet meer voldoende tegoed was.
De volgende morgen heb ik de boel geblokkeerd met payinfo.nl.
Donderdagmiddag waren er echter weer twee pogingen tot afboeking.
Zojuist heb ik een SMS verzonden met STOP aan 3190.
Ik hoop dat dat aankomt, omdat er direkt na het verzenden een melding kwam over een server die niet ontvankelijk was ??

h6
door h6endrik - Jul 24, 2015 om 14:29
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een klein vervolg.
Na de SMS aan 3190 kwam er zojuist een bericht dat ik ben afgemeld voor het quiz parade abonnement en dat er geen berichten meer komen.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 25, 2015 om 07:13
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

@h6endrik niet vergeten om het berichtje van 9 jul 2015, 19:37 te lezen en vooral uitvoeren. Niet bij laten zitten anders stopt dit natuurlijk nooit.

be
door bertje59 - Nov 2, 2015 om 22:55
6 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heb je dit prepaid nummer al lang? Heb zelf ook eens problemen gehad, na de aanschaf van een nieuwe prepaid telefoon. Kreeg meteen allerlei SMS'jes, zonder dat ik hier om gevraagd had. Een dienst "Mop van de dag" kon ik wel stopzetten. De ander stuurde allerlei idiote tekens en kreeg ik niet stopgezet. Klacht ingediend bij provider, maar deze wilde er in eerste instantie niets mee doen. Heb toen een nieuwe prepaidkaart gekocht met een nieuw nummer en de oude kaart opgestuurd naar de provider. Toen werd deze pas wakker en kreeg eenmalig € 10.- beltegoed bijgeschreven op mijn prepaid telefoon.
Waarschijnlijk is het een vervallen telefoonnummer geweest, waar de vorige gebruiker er mee had gerommeld en dat is toegekend aan een nieuwe simkaart. Toen deze door mij in gebruik werd genomen zijn de SMS diensten meteen begonnen om mijn kaart leeg te plunderen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ee
EefjeEerlijk - Oct 31, 2024 om 23:43
Geldzaken & recht

Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen

C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.

C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze ... Lees meer

Jo
Joriend - Oct 31, 2024 om 20:26
Garantie & verzekeringen

Houtworm in TV meubel

Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing  - ... Lees meer

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer