wo
door wouterdirks Apr 1, 2005 om 15:36
Computers & telefonie

Spel wil niet geheel verwijderd worden

ik heb mijn spel IGI 2 verwijderd door de map waar hij in staat te verwijderen, nu ik hem weer opnieuw wil instaleren, geeft de computer aan dat er nog een oude versie op staat en of ik die wil verwijderen. wanneer ik op verwijder klik krijg ik nog een melding en deze keer met de mededeling dat hij een bestand mist en dus het spel niet kan verwijderen.

wat kan ik er aan doen, zodat ik het spel weer gewoon kan instaleren en spelen.

alvast bedankt,

912 8 Rapporteer

aenigma
door aenigma - Apr 1, 2005 om 16:13
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Wouter,

Zoals u heeft gemerkt geeft het verwijderen van programma's op die
manier vaak problemen. Het is niet de juiste methode, want naast de
doelmap (die u heeft verwijderd) schrijft het programma meestal bij
installatie ook naar het register en soms ook naar andere mappen op uw
systeem. De correcte methode van verwijderen is naar het
Configuratiescherm te gaan en bij software voor 'verwijderen' te
kiezen. Een andere methode is om de uninstall exe te vinden, meestal
aanwezig in de map van het programma.

In uw geval zijn er dus waarschijnlijk bestanden en/of andere gegevens
achtergebleven. U kunt proberen om de optie 'niet verwijderen' te
kiezen en kijken of het installeren dan wel lukt. Waarschijnlijk zoekt
het installatieprogramma naar de uninstall en kan deze niet vinden,
vandaar uw tweede foutmelding.

Als dit niet lukt dan wordt het ingewikkelder. Wat u kunt proberen is
de map waar de installatie naar schrijft te veranderen in iets anders
dan de originele (bijv. C:\Program Files\IGI_2_) en kijken of dat lukt.
Zoniet dan zult u moeten achterhalen waar de achtergebleven bestanden
staan en die handmatig verwijderen. Een mogelijke plek is "C:\Program
Files\Common Files", zoekt u ook naar alles met de naam Codemaster (de
fabrikant). Handmatig sleutels in het register verwijderen kan ook
nodig zijn, maar dat is toch voor experts en zeker als laatste
oplossing aan te bevelen.

Succes

aenigma
door aenigma - Apr 1, 2005 om 16:17
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hmmm nog een andere oplossing die me te binnen schiet en soms werkt: de
uninstall exe zien te bemachtigen, die in de doelmapzetten en runnen.
Daar is vaak het probleem dat een uninstal eerst bestanden probeert te
verwijderen en als laatste de registersleutels, dus een foutmelding
ligt voor de hand. Het is me echter een paar keer zo gelukt.

vr. gr.

brynnar
door brynnar - Apr 1, 2005 om 16:24
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Ik weet niet hoelang geleden u het programma verwijderd heeft, maar als dat recentelijk is gedaan, staan er dan nog gegevens in de Prullenbak? Eventueel deze terug plaatsen, via het Configuratiescherm -> Software verwijderen (zoals Aenigma al aangeeft) en dan opnieuw installeren.

Brynnar

freya
door freya - Apr 1, 2005 om 16:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo wouterdirks,

Dan volgt hier eerst een heel belangrijke les: Programma's die je via een installatieprocedure op je PC installeerd mag je nooit verwijderen door de betreffende programmamap weg te gooien! Bij de installatieprocedure worden niet alleen bestanden van bv. de CD-rom naar de harde schijf gekopieerd, maar worden er ook allerlei sleutels in het register aangemaakt. Deze sleutels bevatten informatie over waar de applicatie is geïnstalleerd, welke versie het is, Hoe het programma verwijderd kan worden en natuurlijk alle startmenu-opties die zijn toegevoegd om het spel te kunnen starten. Bij het opnieuw installeren 'kijkt' het installatie programma in het register en vindt daar alle gegevens over het programma en 'denkt' dus dat er nog een versie geïnstalleerd is. Het automatisch verwijderen werkt alleen niet, want je hebt alle daarvoor benodigde bestanden verwijderd. De enige manier om dit goed te krijgen is om alle informatie over het spel met de hand uit het register te verwijderen. Als je dat zelf niet kunt, laat iemand je daar dan bij helpen, want je kunt je hele windows slopen als je het verkeerd doet. Ga naar Start -> Uitvoeren -> vul in: regedit -> Ok. De meeste programma's vind je in HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE. Kijk of je links in de lijst het te verwijderen programma tegenkomt en klik dan met de rechter muisknop op die map en kies verwijderen. Je kunt binnen regedit de zoekfunktie gebruiken om te kijken of je nog sleutels kunt vinden. Als dat is gelukt zul je de startmenu opties nog moeten verwijderen. Klik met de rechter muisknop op  Start en kies eigenschappen. Via aanpassen -> geavanceerd kun je de opties opzoeken en verwijderen.

Ont houd dus goed dat je programma's allen verwijderd óf via een uninstall of verwijderen optie van het programma zelf óf via Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Software.

suc6, Freya

st
door stropie - Apr 7, 2005 om 22:49
10 Antwoorden / 0 Vragen

start-> uitvoeren en dan regedit intypen

in het register zoeken naar alles wat igi bevat en dat verwijderen, wel
goed kijken dat het bij het spel hoort. ook zoeken op de uitgever van
de software en die dingen verwijderen(als er geen andere spellen van
dezelfde uitgever meer zijn)

pvh70nl
door pvh70nl - Aug 10, 2005 om 21:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi wouterdirks, freya en stropie hebben wel gelijk door in het register alle vermwldingen op te zoeken en te verwijderen, maar... als iemand al niet weet wat de beste manier is om een programma te verwijderen (uninstallen) is het m.i. erg gevaarlijk om die persoon in het register te laten rommelen. Het risiko bestaat dat je dan buiten IGI je pc opnieuw kunt installeren.

ve
door veendam_1 - Oct 17, 2005 om 16:24
8 Antwoorden / 1 Vragen

overnieuw uninstallen en laat er een paar virusscanners op los

vladja
door vladja - Oct 17, 2005 om 16:27
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Een heel oud draadspelletje.

Vladja