me
door meta Aug 10, 2012 om 18:22
Computers & telefonie

Spooktelefoontjes

Ik word regelmatig gebeld op mijn mobiele telefoon. Onbekend nummer en als ik opneem is er geen enkel contactgeluid. Deze telefoontjes worden niet geregistreerd in mijn telefoon als zijnde "ontvangen oproepen" of "gemiste oproepen". Eerst had ik een pre-paid van T-mobile en nu een abonnement van Simyo. Het maakt dus niet uit welke provider ik heb.
Wie kan dit uitleggen en wie kan mij laten weten hoe ik er vanaf kom want het begint zo langzamerhand irritant te worden.

27974 23 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 10, 2012 om 18:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je het nummer van T-mobile meegenomen naar Simyo?

me
door meta - Aug 10, 2012 om 22:08
28 Antwoorden / 23 Vragen

Ja ik heb mijn nummer behouden.

diumenge
door diumenge - Aug 10, 2012 om 22:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is of iemand die je per ongeluk of expres belt (pesten?) of een of andere computer die je automatisch belt.

Wat kan je er aan doen? Contact opnemen met Simyo, wellicht kunnen ze de beller achterhalen of anders vragen of je je nummer kan laten veranderen (als je dat er voor over hebt).

me
door meta - Aug 10, 2012 om 23:26
28 Antwoorden / 23 Vragen

Het is niet iemand die belt want als dat zo is hoor je dat iemand aan de lijn is, maar de lijn is dood. Hetzelfde als je je telefoon tegen je oor houdt als je niet belt, dus helemaal niets doet. Het wordt ook niet geregistreerd. Alle andere telefoontjes wel.
Ik heb geprobeerd de klantenservice van Simyo te bellen, maar dat lukt niet. Lange wachttijd en er wordt niet gezegd hoe lang je moet wachten. Slechte service dus.

li
door lisa123 - Aug 13, 2012 om 13:33
134 Antwoorden / 53 Vragen

Hallo Meta,

Waarom doe je niet handig en stuur je een e-mail naar de klantenservice van Simyo?

Hoef je niet te wachten en weet je zeker dat je antwoord krijgt (tenminste dat neem ik aan). Heb nog nooit problemen gehad met hen.

kamphuysen
door kamphuysen - Aug 13, 2012 om 13:38
252 Antwoorden / 68 Vragen

Er is maar 1 leidraad onder deze omstandigheden, onbekende of geheime of geblokkeerde nummers Uberhaupt nooit aannemen, en ook niet storneren, gewoon laten bellen lena stopt vanzelf..

ak
door aksr - Aug 13, 2012 om 14:20
15 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werd eens gebeld door een mevrouw uit een heel andere stad met de vraag waarom ik haar altijd midden in de nacht belde en dan niets zei.
Ik wist van niets en wist heel zeker dat mijn telefoon niet gebruikt was. Toen ik haar nummer zag op mijn telefoonnota wist ik wat er loos was. Dat was de controle van een alarmsysteem via een alarmcentrale. Het nummer was echter door de installateur foutief geprogrameerd. Fout hersteld en probleem voorbij. Kan dit misschien iemand op een idee brengen?
A.

duif2
door duif2 - Aug 13, 2012 om 14:39
371 Antwoorden / 116 Vragen

Kijk eens in de gebruiksaanwijzing van je telefoon.
Ik had een Nokia waarmee ik zelf een oproep kon faken. (handig als je in een vergadering zit en "dringend weg moet")
Misschien heb jij ook een telefoon waar dit bij mogelijk is en heb je per ongeluk dit geactiveerd.

zwemmer
door zwemmer - Aug 13, 2012 om 14:46
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik denk ook dat het om een sluitingskwestie in een centrale gaat.

hennyb86
door hennyb86 - Aug 13, 2012 om 17:12
106 Antwoorden / 5 Vragen

ik heb het al heel lang. op mijn vaste telefoon. nummermelder geeft-- verborgen. dan ben je het beu en neemt idd niet meer op. tot ik een belangrijk telefoontje gemist heb. dan kijk je wel uit. maar irritant is het wel, dus als iemand een antwoord weet-------

avhelvoort
door avhelvoort - Aug 13, 2012 om 19:06
82 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aksr schreef op maandag 13 aug 2012, 14:20]Ik werd eens gebeld door een mevrouw uit een heel andere stad met de vraag waarom ik haar altijd midden in de nacht belde en dan niets zei.
Ik wist van niets en wist heel zeker dat mijn telefoon niet gebruikt was. Toen ik haar nummer zag op mijn telefoonnota wist ik wat er loos was. Dat was de controle van een alarmsysteem via een alarmcentrale. Het nummer was echter door de installateur foutief geprogrameerd. Fout hersteld en probleem voorbij. Kan dit misschien iemand op een idee brengen?
A.Dit kan eigenlijk niet, de TP zegt dat er niks te horen is, dus alsof er niemand belt, een Inbraak centrale zou na mijn weten altijd nog iets van pulsen doorgeven of in ieder geval is er een verbinding actief.
Ik zit zelf inderdaad ook te denken aan dat je je telefoon zelf aflaat gaan om net te doen of je gebeld wordt, maar komt er dan wel te staan 'onbekend nummer'?
Ik zou je provider bellen of mailen en en bijhouden welke tijden je gebeld wordt dit doorgeven aan je provider en proberen of zij het kunnen blokkeren.

Succes

pa
door patsap - Aug 13, 2012 om 22:19
7 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer eens de volgende keer als je opneemt te fluiten in de telefoon, klinkt gek maar meeste computers of modems wachten op een toon alvorens te reageren. Zo weet U in ieder geval of het een computer of iets dergelijks betreft.

pinguin1
door pinguin1 - Aug 14, 2012 om 12:44
37 Antwoorden / 6 Vragen

Dit overkomt iedereen wel eens. Mijn ervaring is, dat dit om telefoontjes uit een callcenter gaat. Deze moeten de klanten bellen en laten de telefoon even over gaan en hangen dan op. De outbondcall is dan geregistreerd en zij geven aan, dat er niemand op neemt. Het nummer wordt niet meegezonden en daardoor staat er nummer onbekend of privenummer, afhankelijk van je telefoon. Irritant, maar niet schadelijk. Je kunt je afmelden via het Belmijniet register.

avhelvoort
door avhelvoort - Aug 14, 2012 om 18:42
82 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pinguin1 schreef op dinsdag 14 aug 2012, 12:44]Dit overkomt iedereen wel eens. Mijn ervaring is, dat dit om telefoontjes uit een callcenter gaat. Deze moeten de klanten bellen en laten de telefoon even over gaan en hangen dan op. De outbondcall is dan geregistreerd en zij geven aan, dat er niemand op neemt. Het nummer wordt niet meegezonden en daardoor staat er nummer onbekend of privenummer, afhankelijk van je telefoon. Irritant, maar niet schadelijk. Je kunt je afmelden via het Belmijniet register.volgens mij klopt dat neit helemaal tenminste, ik ben er een keertje bij eentje geweest en daar gaat het niet om het aantal belletjes dat je pleegt, maar om hoeveel je er kunt overhalen tot aankoop en dat wordt geteld
Daarnaast zou een computer nooit zo vaak bellen voor zo iets lijkt me en anders zou de pc wel iets van zich laten horen.

me
door meta - Aug 15, 2012 om 11:18
28 Antwoorden / 23 Vragen

Allemaal bedankt voor de reacties.
Ik heb in mijn telefoon het een en ander gedeactiveerd zonder te weten wat het allemaal betekent. Sinds die tijd is het niet meer voorgekomen, maar dat zegt ook niets. Soms hoor ik weken niets en dan weer twee keer op een dag.

Als het weer eens gebeurt zal ik fluiten (smile).

Nog even een reactie op Lisa: Uiteraard heb ik geprobeerd Simyo te mailen, maar er is nergens een adres op de site te vinden. Je wordt dus gedwongen om te bellen.

Groet,
Meta

kriekra
door kriekra - Aug 15, 2012 om 11:55
204 Antwoorden / 64 Vragen

Dan heb je niet goed gekeken op hun site, via tabje klantenservice, contact en dan contactformulier kom je er: zie

duif2
door duif2 - Aug 15, 2012 om 12:18
371 Antwoorden / 116 Vragen

Ik gok dat je geen last meer hebt en dat het aan je telefoon lag.
Succes ermee

me
door meta - Aug 15, 2012 om 21:42
28 Antwoorden / 23 Vragen

Te vroeg gejuicht, vanmiddag was het weer raak. Ik baal ervan. Ga Simyo de vraag voorleggen en ook maar iedere mobiele telefoonwinkel binnenlopen in de hoop een clevere verkoper te vinden.

hennyb86
door hennyb86 - Aug 15, 2012 om 22:08
106 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=meta schreef op woensdag 15 aug 2012, 21:42]Te vroeg gejuicht, vanmiddag was het weer raak. Ik baal ervan. Ga Simyo de vraag voorleggen en ook maar iedere mobiele telefoonwinkel binnenlopen in de hoop een clevere verkoper te vinden. hoi meta. volgens mij heeft het niets met simyo te maken. ik vertelde al dat ik het op mijn vaste telefoon ook heb. vandaag weer 2 keer. word je idd doodziek van, he. ik zou ook dolgraag willen weten hoe dat komt, maar daar hoor ik niemand over. en niet opnemen is geen optie ! mis je mss belangrijke telefoontjes !!!!

pinguin1
door pinguin1 - Aug 15, 2012 om 22:52
37 Antwoorden / 6 Vragen

Toch proberen via afmelden bij het Belmijnietregister. Daarna nog de bedrijven afmelden waar je klant van bent of geweest bent. Ik heb nergens meer last van.

jo
door jorisw - Aug 16, 2012 om 09:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hennyb86 schreef op woensdag 15 aug 2012, 22:08][quote=meta schreef op woensdag 15 aug 2012, 21:42]Te vroeg gejuicht, vanmiddag was het weer raak. Ik baal ervan. Ga Simyo de vraag voorleggen en ook maar iedere mobiele telefoonwinkel binnenlopen in de hoop een clevere verkoper te vinden. hoi meta. volgens mij heeft het niets met simyo te maken. ik vertelde al dat ik het op mijn vaste telefoon ook heb. vandaag weer 2 keer. word je idd doodziek van, he. ik zou ook dolgraag willen weten hoe dat komt, maar daar hoor ik niemand over. en niet opnemen is geen optie ! mis je mss belangrijke telefoontjes !!!!

Voicemail aanzetten als je bang bent belangrijke telefoontjes te missen is misschien een optie.

jo
door jorisw - Aug 16, 2012 om 09:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pinguin1 schreef op woensdag 15 aug 2012, 22:52]Toch proberen via afmelden bij het Belmijnietregister. Daarna nog de bedrijven afmelden waar je klant van bent of geweest bent. Ik heb nergens meer last van.

Waarom zouden bedrijven iemand bewust bellen en dan vervolgens niets doen? Ze kunnen wel betere dingen doen met hun infrastructuur.

me
door meta - Aug 16, 2012 om 17:43
28 Antwoorden / 23 Vragen

Opgelost?
Ik ben vandaag de eerste de beste telefoonwinkel van Belcompany binnengelopen en verteld wat er aan de hand is.
De eerste vraag die ik kreeg: heeft u een Samsung? Dit is zo. De verkoper heeft geconstateerd dat er op een of andere manier 'neptelefoontje' was ingesteld. Deze heeft hij uitgezet en dit zal volgens hem zeker de oplossing zijn.
Iedereen bedankt voor het meedenken en ik hoop dat mijn probleem (en ook misschien van iemand anders) de wereld uit is.