eclipse
door eclipse Oct 29, 2016 om 22:01
Computers & telefonie

SSD back-up is vol ?

Hallo, heb even een probleempje, ik heb een opstart SSD  van 240 gig, en een SSD van 120 gig als back-up , nu heb ik nog maar 10,13  Mb  over ? de kast draait  optimaal, geen problemen, ik heb de back-up nu uitgezet .. ik heb de back-up van ashampoo,( betaal versie)  en de back-up dvd  van de back-up op de ssd D:voor bij de opstart.... ken ik het laten voor wat het NU is. zodat als het ooit teruggezet moet worden ik deze goed draaiende backup behoud ? ook nu deze niet meer bijschrijft ?? of moet ik voor de zekerheid  een back-up zetten op een SSD van 500 gig ?? en de oude weggooien ? zoja wat  doet de back-up dvd dan ? gaat deze dan  naar D:  zoeken ? en vindt hij de SSD F: niet ?      P.s  ik heb nog  84  gig  beschikbaar op C: dus geen probleem, ik ging  er vanuit  dat de back-up alleen mijn toen goed draaiende installatie ( volledige met progie `s  en al naar D: schreef en dan de boel op slot  zou gooien) maar zie nu dat het  mijn games ook backupt ?? die ik op C: installeer :'(   foutje  bedankt  volgende keer haal ik alles van steam naar een 500 gig  SSD maar nu het allemaal zo lekker draait  wil ik gewoon niets  veranderen, vraag 2  als ik een game  Ca  20 gig  eraf haal van C: dus een gewone uninstall gaat deze dan ook van de backup af ?? iobitt unstaller haalt  alle overbodige rommel weg na uninstal.daarna even een register check... mja  loop nu even tegen iets aan wat ik nog  nooit aan de hand  hebt gehad  en bij samsung  wordt ik ook niet wijzer. P.s  alle games die ik uninstal staan bij steam geparkeerd. incl safes

1072 3 Rapporteer

eclipse
door eclipse - Oct 29, 2016 om 22:05
1561 Antwoorden / 370 Vragen

oké , haal de inkopper er even uit  :-)  nee ik formateer niet meer na foutmeldingen...maar ga herstellen.....

Topantwoord

Ma
door MacWally - Oct 29, 2016 om 23:37
151 Antwoorden / Vragen

Beste eclipse. Een SSD is naar mijn mening niet geschikt om er een back-up mee te maken. Een SSD gebruik je om er mee te werken zoals surfen, fotoshop, Office en videobewerking vanwege de snelheid. De snelheid van zo,n SSD daar gaat het om en niet de opslag daar zijn ze te klein voor. Koop een traditionele harde schijf van 1 TB voor back-up. Zonde van het geld.

Topantwoord

ph
door philip36 - Oct 30, 2016 om 00:45
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo eclipse,
Neem aan dat u het backup programma ashampoo backup 10 pro of een eerdere versie heeft. (Nu trouwens en veel andere prog's tot 1 nov. heel voordelig te koop)
Wat ik begrijp van de ashampoo backup programma is dat de laatste backup een volledige backup is.
Eigenlijk het tegenovergestelde wat bij andere backup programma's het geval is.
lees daarvoor
https://www.ashampoo.com/nl/eur/sde/0059/4841/Backup-Pro-10/Hoe-werkt-reverse-omgekeerde-incrementele-back-up
Als bij de laatste backup alles nog prima werkte zou u de oudere backups gewoon kunnen verwijderen.
Vindt u dat wat griezelig dan kunt u alle gemaakte backups verplaatsen naar een grotere schijf.
Weet niet of in het backup programma hiervoor een move commando gegeven kan worden.
Lijkt me trouwens dat u bij het terugzetten van een backup vanuit het programma de gemaakte backups op D: laat zien maar dat u ook een andere kunt kiezen op de F: b.v.
Een andere mogelijk is dat u de bestaande backups zo laat en bij het aanschaffen van een andere schijf, daarop begint met een serie nieuwe backups, dus eerst weer een complete backup en daarna alleen de wijzigingen.

Als u een programma van de pc verwijderd blijft dit programma natuurlijk nog wel in de bestaande backup welke gemaakt is vóór het verwijderen van dat programma.

eclipse
door eclipse Oct 30, 2016 om 15:00
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ Hallo Philip, ik heb de back-up maar naar F: gekopieerd,ssd 500 gig.  maar ik laat hem niet verder backuppen, alles draait  als de spreekwoordelijke  ti*t , en wat er nog  bij komt  op C: is enkelt  email..Nu moet ik D: in de veilige modus  formatten, daar ik nu geen admin rechten krijg, was te verwachten he. maar dat mag even wachten..Toen ik de back-up maaktte en ja met pro van ashampoo ( koopje) had  ik de volledige win 10 installatie, en alle stuurprogramma `s  en  alle proggies, de games kwamen later , ik las ook op samsung evenals jouw  link dat hij dan backups  weggooit  en nieuwere behoudt, ik krijg  ook  een keuze menu hoor welke ik weg wilt  gooien, mja wat  als het fout  gaat, dus  vandaar even naar F: gekopieerd , dus ken nu veilig  gaan proberen met verwijderen van oude backups, omdat hij ze toch weer aanmaakt  met de nieuwe gegevens  wekelijks, maar dat staat  nu dus UIT  :-)  .@Macwally, ik heb alleen maar ssd `s, ik heb van de oude harde schijven externe schijven gemaakt, en daar staat nu zo `n 800 gig op van video en audio van oa  Pinkfloyd, black sabbath, jimmy hendrix, steve vai, led zeppelin janis joplin,ingwie malmsteen,  en anderen op, een uit de hand gelopen hobby van mn favoriete muziek .. :-)   en uiteraard  1000-zenden foto en video `s  van Frankrijk, ik gebruik ook de cloud  van google  en samsung, maar staan dan de back-ups  van de tom tom rider, edge s6 en edge s 7 op en de dachscam, sommige clouddiensten werden opgeheven of  veranderden van eigenaar , toen dacht ik ja nu ben ik er klaar mee, en heb toen de externe schijven gemaakt. dankjewel voor het beantwoorden beiden  gr  Han

eclipse
door eclipse Oct 30, 2016 om 15:11
1561 Antwoorden / 370 Vragen

P.s, dan krijg  je ook weer dat gezeur, dat als je ssd `s  vaak gebruikt, het flash geheugen stuk ken gaan maar dat het een aantal jaren ken duren ( auteur schone pc) ja hallo dat doet iedere schijf  toch he vandaar dat deze niet geformateerd mag worden om de belasting  zo laag mogelijk te houden, maar met gamen moet hij toch écht aan de bak, om beeld  te genereren, naar de chip en dan de video kaart.. dus werken doen ze altijd wel, maar ze zijn niet meer duur hoor .. ik hou het bij samsung evo. en ga misschien als opstart een pci ssd kaart erin zetten, als ik Vr  ken spelen/zien op de kast, zit  nu al met een trauma op de bank als ik met de gear even een wandeling hebt  gemaakt  op mars  :-) probeerde dat te pletter geslagen karretje te zoeken  :-) is echt doodeng, net of je bezope ben, en en wandeling over n glazen loopbrug tussen het gebergte, dan ga je bekant  kruipen, toch eerst mar een ecg tje laten maken voor ik verder ga met de gearbril  ....:-)