me
door meulenhof Nov 28, 2003 om 02:52
Computers & telefonie

Startpagina ellende

Mijn startpagina wordt elke keer vervangen door ziportal.com (opgeroepen door tooncomics.com). Tevens installeert deze elke keer weer drie favorietenregels (sex). Alles geprobeerd, maar ik krijg het er niet uit. Wie heeft een tip !!

374 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u al een schijfopruiming gedaan en alle tijdelijke bestanden vervangen? Let op: ik het mappen met tijdelijke bestanden gezien die meer dan 12 MB bedroegen. Als u dit gedaan heeft dan kunt u de computer defragmenteren. Deze functie kunt u vinden onder uw bureauaccessoires. Heeft u al geprobeerd de eigenschappen van uw internet browser aan te passen? Hier kunt u ook een favoriete startpagina invoeren! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Blessy (leuke naam overigens),
Dank voor je snelle input, echter heb ik allemaal al geprobeerd. Zelfs als ik via eigenschappen de startpagina aanpas, weer opnieuw opstart, staat die ellendige tooncomics er weer met bijbehorende gore favorieten. Het zal dus hoogstwaarschijnlijk in de opstart gebeuren, mischien iets met registry of bios???
Hen overigens ook al aware laten zoeken naar mogelijke boosdoeners. Deze heeft een aantal bestanden gevonden en verwijders, echter dit probleem nog niet getackeld. Overigens verwijst tooncomics naar zipportal. op de site tooncomics.com staat alleen de url 66.250.131.22

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik zelf altijd Spybot en die heeft me vooralsnog niet in de steek gelaten. www.security.kolla.de (is wel een site in Duitsland maar is gewoon in het Engels). Even updaten en scannen maar. De standaard instellingen ruimen erg veel op. Je kunt hier ook je startpagina mee vast zetten zodat ze die niet meer kunnen veranderen. Probeer dat eens in combinatie met SpywareBlaster wat de installatie van allerlei troep van het Internet blokkeerd.

En zorg gewoon dat je niet te veel reclame aanklikt. Dat scheelt al heel veel. Succes

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste download je even Hijack this.Dit gebruik je dan om je pc te scannen. Hijack this maakt dan een log van wat allemaal op je pc staat aan programma's. Soms haal je zonder het te weten een hoop rotzooi binnen.
Je zet je log dan op www.prikpagina.nl/list.php?num=123, en de experts die op dat forum zitten kijken je log dan na.
Zij zeggen dan wat precies de oorzaak is van je steeds veranderende startpagina.
Dan is het een kwestie van de door hun genoemde zaken aanvinken en verwijderen.
Hijack this kun je downloaden op www.spywareinfo.com/~merijn/files/hijackthis.zip
Laat je nog wat horen???

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het al gelukt?
Dit is een redelijk hardnekkige startpagina-hack.

Probeer eens het programma 'CWShredder'.
Meer info kun je vinden op:

http://www.spywareinfo.com/~merijn/cwschronicles.html#tooncomics

Wel redelijk technische informatie allemaal, maar misschien heb je er wat aan.

Ik weet niet welke versie van Internet Explorer je gebruikt, maar zorg dat je de laatste updates hebt via windowsupdate.com

Succes

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hulde, de CWShredder heeft mijn probleem opgelost, ook geen vervelende favorieten meer.
DANK VOOR DE TIP

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor dat je allemaal extra programmatuur gaat installeren, kijk even via Start-> Instellingen -> Configuratie: SOFTWARE
Kijk hier even welk ongewents programma je geïnstalleerd hebt en verwijder dat.
Andere mogenlijkheden zijn: Win98/WinME: via start -> uitvoeren: MSCONFIG en daar de nodige programma's uit zetten die gestart worden zonder dat jij dat wenst. Welke methode je voor Win2k/WinXP je moet gebruiken weet ik zo niet. Ook kun je met de toets combinatie CTRL, ALT en DEL kijken welke programma's actief zijn en ze proberen 1 voor 1 te kikken net zolang tot je de boosdoener vind. Als je het goed doet kun je zo dat ongewenste programma weg krijgen. installeer daarna wel meteen een goede anti4us programma en een firewall want dat schijnt bij jou te ontbreken. en let ook op waar je op klikt. veel mensen klikken standaard op ja bij iedere vraag die ze tegen komen (niet lezen)
veel suc6 met het verwijderen en laat weten of je van het probleem afbent gekomen en hoe.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

maak EERST een copy van je REG_bestanden en start daarna REGEDIT op. ZOEK daarna naar het betreffende bestand en WIS alle sleutels ervan. Hierna REGEDIT afsluiten en de PC opnieuw opstarten. .................... ALLEEN op deze wijze kan je vervelende programma's uit je systeem verwijderen die zich niet normaal willen laten verwijderen.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2006 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij zit er gewoon een hoop dump op je computer.

Maak hem eens schoon met Hitman Pro of Spybot - S&D.
Scan je systeem hiernaa met een virusscanner.