cees60
door cees60 Sep 16, 2023 om 15:05
Computers & telefonie

Status in Whatsapp is veranderd in Update

Sinds enige dagen is in de Whatsapp het "item" Status veranderd in Updates.
Als ik daarop tik komen er onder Kanalen allerlei kanalen die te volgen zijn.
(o.a. Olivia Rodrigo, Sam Schröder, Real Madrid,FC Barcelona enz.
In de afbeelding van deze kanalen kun je een vinkje in een groen rondje
tikken en ik denk dat je dit "onderwerp/persoon" kunt volgen.
Weet iemand hoe ik deze ongein kan uitschakelen en verwijderen
om vervolgens terug te kunnen gaan naar Status ?
Ik heb geen enkele behoefte om wie of wat dan ook te volgen.
Alvast dank voor elke tip.

7718 10 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 16, 2023 om 15:25
2067 Antwoorden / Vragen

Er is blijkbaar wat bijgekomen, dat lijkt mij niet uit te schakelen, maar wat mist u dan? Wat is het probleem?

Mabelle
door Mabelle - Sep 16, 2023 om 16:25
427 Antwoorden / 1 Vragen

Zit je soms ook op Facebook? Zo ja, kijk dan eens bij onderstaande instellingen.

Status delen op Facebook uitschakelen

Tik op Status.

Android: tik op Meer opties > Privacystatus.

iPhone: tik op Privacy.

Tik op Facebook.

Tik op Status delen op Facebook uitschakelen > Uitschakelen.

Thecla58
door Thecla58 Sep 16, 2023 om 16:56
856 Antwoorden / 3 Vragen

kiezen voor status waar???

Thecla58
door Thecla58 - Sep 16, 2023 om 16:55
856 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb niet datgeen wat jij omschrijft. Daarom vermoed ik dat jij het niet over Whatsapp hebt, maar een ander programma of dat wat @Mabelle zegt

rj
door rjw Sep 16, 2023 om 23:16
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Nee hoor, staat gewoon in Whatapp wat TS beschrijft. Waarschijnlijk nog niet uitgerold naar jouw whatsapp.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 16, 2023 om 18:12
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Iets gevonden uit 2017 maar misschien heeft u er iets aan.

https://www.androidplanet.nl/apps/oude-whatsapp-status/

Ar
door AriEllis - Sep 16, 2023 om 19:00
57 Antwoorden / Vragen

Status staat bij mij gewoon boven de kanalen. Maak me dus niet druk om die kanalen eronder.

Heb trouwens precies dezelfde kanalen als ts hier noemt staan. Allemaal totaal niet interessant voor mij. Vind ik wel prettig om te weten dat het niet om gepersonaliseerd is.

Heb een Android-toestel en géén Facebook.

Mabelle
door Mabelle Sep 16, 2023 om 19:33
427 Antwoorden / 1 Vragen

Vreemd, bij mij echt geen kanaal te vinden bij WhatsApp (nieuwste versie). Toevallig de optie 'iedereen mag mij toevoegen aan groepen' aangevinkt staan?

Mabelle
door Mabelle Sep 16, 2023 om 22:50
427 Antwoorden / 1 Vragen

Opgehelderd inmiddels dankzij @Chris74.

chris74
door chris74 - Sep 16, 2023 om 21:57
564 Antwoorden / 44 Vragen

Toevallig vanmiddag gelezen dat er een update is geweest, waarbij je nu kanalen via whatsapp kan toevoegen.

Whats app nieuws

Mabelle
door Mabelle Sep 16, 2023 om 22:36
427 Antwoorden / 1 Vragen

Top! Daar hebben we de oorzaak dus. Vreemd genoeg heb ik de update nog niet.

rj
door rjw Sep 16, 2023 om 23:17
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Daar is niets vreemds aan. Je kunt niet honderden miljoenen instances tegelijkertijd updaten. Dat kost tijd. En Meta kan ook hebben besloten om het in kleinere batches te doen zodat, mochten er technische problemen zijn, ze de al geupdate gebruikers kunnen terug rollen.

br
door brui0929 - Sep 17, 2023 om 11:49
635 Antwoorden / 10 Vragen

Download en stalleer de vorige versie.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 17, 2023 om 17:35
2067 Antwoorden / Vragen

Ok Boomer, alleen leven we tegenwoordig op Android en niet op Windows XP dus zo werkt het niet meer.

br
door brui0929 Sep 18, 2023 om 05:59
635 Antwoorden / 10 Vragen

Dit kan met Android ook. Als er backups op de harddisk staan niet in de cloud.

cees60
door cees60 - Sep 17, 2023 om 14:22
362 Antwoorden / 216 Vragen

Allen dank voor de tips en informatie.
Heb alles doorgeworsteld maar ik kan geen kanalen verwijderen.
Ben helemaal niet geïnteresseerd om wat of wie dan ook te volgen.
Blijkbaar is een gewone whatsappdienst niet meer van deze tijd
en moeten er allerlei mogelijkheden aangeknoopt worden.
Er blijft inderdaad niets anders over dan whatsapp opnieuw te installeren
maar ik laat het maar zoals het is.
Heb wel op het net gelezen dat veel mensen zich ergeren aan deze veandering.
Mogelijk doet Meta daar iets mee.
Nogmaals dank en issue gesloten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 17, 2023 om 17:38
2067 Antwoorden / Vragen

Wat een gejank om een optie die niet in de weg zit en twee niveaus diep. Wat moet het  leven toch moeilijk zijn als je een boomer mentaliteit hebt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 18, 2023 om 03:41
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Henk,

Let een beetje op uw taalgebruik.

Er zitten veel 65+ers op dit forum.

e-
door e-genius Sep 18, 2023 om 17:10
12 Antwoorden / 1 Vragen

@ henkdezevende:
Wat moet het leven toch moeilijk zijn als niet alles gaat hoe jij denkt, en iemand iets toevallig wel vervelend vindt.
Ik moest ook even vinden hoe het zat en moet nu weer een niveau dieper. Meta gaat inderdaad niets veranderen denk ik, ze willen namelijk geld verdienen. Tegenvaller; de meeste concurenten hebben het ook.